English Version
English

نکته مهم برای کاهش وزن، خواسته فرد است

نکته مهم برای کاهش وزن، خواسته فرد است

جلسه دوم از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه همسفران نمایندگی ساوه با استادی راهنما همسفر سهیلا، نگهبانی همسفر طاهره و دبیری همسفر معصومه با دستور جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند بزرگ را بسیار سپاسگزارم که توفیق پیدا کردم تا بتوانم به‌ جسم خودم اهمیت بدهم. از آقای مهندس و خانواده محترمشان سپاسگزارم که برای سلامتی ما ارزش قائل شده‌اند و با ارائه سی‌دی‌ها راه صحیح غذا خوردن و علم درست زندگی کردن را به ما آموخته‌اند.

کنگره ۶۰ بعد از درمان اعتیاد و درمان سیگار موفق به درمان اضافه وزن گردید. افراد زیادی در کنگره توانسته‌اند به‌راحتی به وزن مطلوب و ایده‌آل خود برسند و با کاهش وزن بیماری‌های جسمی دیگرشان نیز درمان شده است و به سلامتی کامل دست پیدا کرده‌اند.

مشکل اضافه وزن و چاقی یکی از مشکلاتی است که امروزه جهان با آن روبه‌رو است و به روش‌های مختلف می‌خواهند آن را درمان کنند. علم‌ پزشکی نیز با کوچک‌کردن معده، برداشتن مقداری از روده، استفاده از لیزر و ... در صدد کاهش وزن برآمده است، ولی اشخاصی که از این روش‌ها استفاده کرده‌اند به مشکلات دیگری دچار شده‌اند؛ آن‌ها به خوبی نمی‌توانند غذا بخورند و یا دائماً مجبور هستند از طریق مکمل و قرص نیاز بدن خود را تأمین کنند.

آقای مهندس می‌فرمایند: «مشکل افرادی که اضافه وزن دارند از پرخوری نیست؛ بلکه به‌خاطر این است که غذا خوردن صحیح را نمی‌دانند». اولین قدم برای کاهش وزن شناخت جسم است که آقای مهندس در «سی‌دی ساختمان‌جسم ۱ تا ۶»، ما را با آن آشنا کرده‌اند. ما باید بدانیم که در مدت زمان کوتاهی اضافه وزن پیدا نکرده‌ایم که بخواهیم در مدت کوتاهی به وزن ایده‌آل برسیم؛ این اتفاق باید آرام‌آرام صورت بگیرد.

در لژیون تغذیه سالم ما با ساختمان جسم آشنا می‌شویم و می‌دانیم که روزانه چه غذایی و به چه‌ مقدار و در چه زمانی مصرف کنیم. سالاد از اهمیت خاصی برخوردار است که علاوه بر رساندن ویتامین‌های لازم به بدن از اشتهای کاذب جلوگیری می‌کند. زمان استفاده سالاد، بیست الی سی‌دقیقه قبل از غذا خوردن است. در کنار تغذیه سالم ورزش و تحرک نیز کمک شایانی به فرد می‌کند و لازم است روزانه نیم‌ساعت انجام شود. نکته مهم برای کاهش وزن، خواسته فرد است؛ هرچه خواسته قوی‌تر باشد زودتر به‌نتیجه می‌رسد، استفاده از D.sap نیم‌ساعت قبل از صبحانه و نیم‌ساعت قبل از خواب نیز سودمند است، چون حاوی مواد گوناگون است و حلال خوبی برای چربی‌های اضافی بدن می‌باشد.

پروتئین نقش سازنده‌ای برای عضلات بدن دارد و باید روزانه به بدن برسد. استفاده از تخم‌مرغ آب‌پز به‌عنوان صبحانه علاوه‌بر رساندن پروتئین جلوی ریزه‌خواری را می‌گیرد و در هفته باید پنج الی شش بار مصرف شود. باآرام غذا خوردن لذت بیشتری از غذا می‌بریم و همچنین کمک شایانی به سیستم بدن خود می‌کنیم. میوه خوردن با غذا سبب ایجاد تداخل در بدن و به‌هم ریختگی معده می‌شود و نباید همراه غذا میوه خورد. اگر هنگام غذا آب بنوشیم ترشحات لازم برای هضم غذا تولید نمی‌شود.

در پایان از خدای مهربان سپاسگزارم که این مسیر را سر راه ما گذاشت تا هنر زندگی کردن را بیاموزیم.

در ادامه جلسه، همسفران نمایندگی ساوه که در گلریزان سال 1402 شرکت کرده بودند لوح‌تقدیر با امضای پرمهر آقای مهندس دریافت کردند.

در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان مراسم افطاری باشکوه و به‌ یادماندنی در نمایندگی ساوه برگزار شد.

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا و مسافر مهدی
عکس: مرزبان خبری، همسفر زهرا
تایپ: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .