English Version
English

آقای مهندس نور راه ما شدند

آقای مهندس نور راه ما شدند

هفتمین جلسه از دوره دوم جلسات آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار نمایندگی ملایر، با استادی دنور همسفر رعنا، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر اکرم با دستور جلسه «دنور» در تاریخ یک‌شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دنور؛ یعنی بخشنده؛ یعنی کسی‌که می‌تواند رها کند؛ در کنگره چه کسی بخشنده است؟ شخصی که علم بالایی دارد؟ شخصی که ثروت بالایی دارد؟ خیر؛ بخشنده کسی است که به‌واسطه‌ی آموزش‌های بنیان کنگره‌۶۰ از خداوند بخشنده بودن را آموزش بگیرد، از راهنمایی که با تمام وجودش در کنگره خدمت می‌کند و عشق و محبت را بین رهجو‌هایش تقسیم می‌کند تا به رهایی برسند.

استاد امین می‌فرمایند: «اگر می‌خواهی تغییری درونت به‌وجود بیاید باید این تغییر را در بیرون و برای دیگران ایجاد کنید.» بخشندگی فقط بخشیدن پول نیست ما می‌توانیم حس‌خوب، انرژی مثبت، عشق و محبت را به دیگران انتقال بدهیم و این نهایت عشق است.

ما در کنگره آموختیم، زمانی‌که دست کسی را بگیریم و به دیگران کمک کنیم قطعاً این عمل ما در هستی ثبت می‌شود و نتیجه‌اش به زندگی خودمان برمی‌گردد. این‌که ما در کنگره حضور داریم قطعاً در گذشته عمل خوبی از ما سر زده است که امروزه اجازه ورود به کنگره به ما داده شده است.

خداوند به ما همسفر‌ها فرصت داد تا بتوانیم در این جایگاه خدمت کنیم؛ همه ما همسفر‌ها درد اعتیاد را با تمام وجودمان درک کرده‌ایم، چه راه‌هایی را که امتحان نکردیم و چه غصه‌ها را که تحمل نکرده‌ایم؛ کنگره تنها مکانی بود که بی‌منت به ما امید زندگی داد به همسفر‌ها ارزش و توان داد تا بتوانیم از عمق تاریکی‌ها نجات پیدا کنیم.

امروز ارزش جایی که آمدیم را به‌خوبی درک می‌کنیم برای همین است که عضو لژیون‌سردار شده‌ایم. آقای‌مهندس همیشه می‌گویند: «اگر می‌خواهید به کنگره کمک کنید همین امروز پیش‌قدم شوید شاید فردا هیچ فرصتی به شما داده نشود.» افرادی که عضو لژیون سردار می‌شوند قطره‌ای از اقیانوس محبت و عشق خداوند را درک کرده‌اند؛ همان‌طور که قدرت‌مطلق بی‌منت تمامی نعمت‌هایش را در اختیار مخلوقانش گذاشته است تا استفاده کنند، ما هم می‌توانیم درصد کمی از اموال دنیوی‌مان را ببخشیم و معنی واقعی عشق و بخشندگی را درک کنیم.

آقای مهندس بار‌ها گفته‌اند: «حساب همه صفر است و هیچ منتی سر کسی برای درمانش نیست.» جناب‌مهندس نور راه ما شدند و هم مسیر و هم مقصد را به ما آموزش دادند.

همه ما همسفر‌ها پهلوان زندگی خودمان هستیم و فراموش نکنیم که با آمدن به کنگره تمام چیزهایی را که از دست داده بودیم بهترین آن به ما برگردانده می‌شود مانند: رهایی مسافرمان، حال خوب، آرامش، دانایی، جهان‌بینی و... امیدوارم فراموش نکنیم که چه بودیم و الان به کجا رسیده‌ایم. انشاءالله که قدر باهم بودن‌ها را بدانیم و بتوانیم سال‌ها این صندلی را برای خود حفظ کنیم.

«موج می‌داند ملال عاشق سرخورده‌را
زخم خنجر خورده، حال زخم خنجر خورده‌را»

مشارکت راهنما همسفر سمیرا:

در رابطه با دستور‌جلسه «دنور» همان‌طور که آقای‌مهندس فرمودند: «بسیاری از کسانی که دنور یا عضو لژیون سردار شدند با سختی این کار را انجام دادند فکر نکنید که عضو لژیون‌سردار شدن راحت است بلکه باید به این ریسمان چنگ بزنید تا بتوانید عضو بشوید.» ما زمانی که خواسته چیزی را داشته باشیم قطعاً می‌توانیم آن را به‌دست بیاوریم و قطعاً افراد دنور هم خواسته قوی داشتند که امروز توانستند این جایگاه را تجربه نمایند، این کار بزرگی است که کسی بتواند از مال و اموال خودش ببخشد حتی اگر بتواند مبلغ کمی را کمک کند.

این حکایت شخصی است که لب دریا نشسته بود و یک مقدار ماست در دست داشت می‌خواست با آب دریا دوغ درست کند به او گفتند: «با این یک ذره ماست تو نمی‌توانی دوغ درست کنی؛ گفت: در همین حد هم کافی است.»

بنابراین ما باید بتوانیم از فرصت‌هایی که هست استفاده کنیم همان‌طور که آقای‌مهندس می‌فرمایند: «قطار در حال حرکت است و عبور می‌کند وقتی قطار حرکت می‌کند شما مناظری را می‌بینید که این مناظر همیشه قابل دیدن نیستند اگر عبور کردید و رفتید دیگر برگشتی وجود ندارد.» پس فکر نکنید که این اتفاق همیشه برای شما می‌افتد.

امیدوارم که روزی سهم دنور شدن به زندگی همه ما وارد بشود.

تایپ: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم) و عضو لژیون سردار
عکاس: همسفر فرشته مرزبان خبری و عضو لژیون سردار
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .