English Version
English

تغذیه سالم یکی از اصلی ترین هدف های حال حاضر کنگره 60

تغذیه سالم یکی از اصلی ترین هدف های حال حاضر  کنگره 60

جلسه دهم از دوره سی و سوم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی شمس به استادی راهنمای محترم آقای حامد، نگهبانی مسافرمحمدجواد و دبیری مسافر امیر با دستور جلسه تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره 60 در تاریخ شنبه 18 فروردین 1403 رأس ساعت 16 آغاز بکار نمود
خلاصه سخنان استاد:
قبل از صحبت در مورد دستور جلسه وظیفه خودم می دانم تشکر خیلی ویژه از افرادی که در آشپزخانه خدمت می کنند داشته باشم پارسال من مرزبان بودم و مسئول خرید مواد غذایی برای تهیه افطار بودم می دانم آماده شدن تقریباً 400 پرس غذا باکیفیت چقدر زحمت دارد. دیروز تجربه ای در پارک داشتم پاکت برای عرض تبریک سال نو تهیه کرده بودم و خدمت آقای مهندس دژاکام رسیدم و عیدی هم از آقای مهندس دژاکام گرفتم انشالله همه این کار را انجام بدهند خیلی حس قشنگی دارد من تقریباً 7 سال است که این کار انجام می دهم و برکت آن را در زندگی خودم می بینم.
در مورد دستور جلسه من تا جایی که یادم می آید اضافه وزن نداشتم اما حسب وظیفه وقتی جستجو کردم از سال 1396 آقای مهندس دژاکام در مورد اضافه وزن صحبت می کنند و من در دستور کار خودم قرار داده ام رشته من تکنولوژی تولیدات دام هست و در مورد تغذیه اطلاعاتی دارم بهترین توصیفی که آقای مهندس دژاکام از اضافه وزن دارند این است که مثلاً یک کوله پشتی پر از سنگ به خودت ببندی و در تمام حالت های زندگی مثل راه رفتن، آشپزی، خواب ... این کوله پشتی همراهت باشد این بدن نسبت به قد و استخوان بندی و فیزیولوژی که شکل گرفته وزن متناسبی را می تواند تحمل کند و زمانی که بیشتر از این باشد اضافه وزن فشار خیلی مضاعف و سختی به بدن وارد می کند من خودم تجربه لژیون جونز ندارم اما در چند مورد با آقا رضا که لژیون جونز دارند صحبت می کردم مثلاً به خاطر شرایط کارم یک وعده در روز غذا می خوردم و به خیال خودم رعایت می کردم اما همان یک وعده پرخوری می کردم و اضافه وزن هم پیدا کردم که آقا رضا گفتند کلاً کار اشتباهی است. بدن انسان هوشمند است و صبحانه، نهار و شام که لازم دارد باید خورده شود


در ماه رمضان با حذف یک وعده غذایی بدن کلی بازسازی انجام می دهد و این نشانه هوشمندی بدن هست. سی دی های زیادی در مورد اضافه وزن و تغذیه سالم هست من سی دی اضافه وزن یک گوش می دادم آقای مهندس دژاکام خیلی محرز می گویند در سوپرمارکت ها یکسری آشغال هست و ما می خریم می خوریم، هر ماده غذایی که تاریخ مصرف دارد داخلش ماده ای به نام نیتریت یا نیترات وجود دارد که عامل اصلی سرطان است شما یک کیلو گوجه داخل یخچال بگذارید بعد از چند روز داخل نایلون کپک میزند ولی یک شیشه رب گوجه دو سال تاریخ مصرف دارد. مواد مخدر هم باعث میشود یکسری ویروس و باکتری سرعت کشت آنها اینقدر در بدن پایین بیاید که باعث بیماری نمی شود حالا این نیترات داخل بدن همین کار را انجام می دهد اینقدر سرعت کشت باکتری مفید که در بدن برای بازسازی و تأمین مواد عالی و معدنی لازم است پایین می آورد که باعث تجمع می شود و بدن نمی تواند آن را تجزیه کند و تبدیل به غده، کیست و سرطان می شود.


متدی که آقای مهندس دژاکام برای تغذیه سالم دارد هزینه بالا ندارد مثلاً بروید 10 کیلو انبه بخرید چیزهای خیلی ساده را می گوید مثل کاهو، گوجه، خیار، در تغذیه سالم یکی از غذاهایی که همیشه مثال می زنند آبگوشت هست. یکی از مشکلات بشر در تغذیه نیمه پخت بودن مواد غذایی است مخصوصاً گوشت و غذاهای فست فودی، آبگوشت به خاطر این که گوشتش کامل پخته میشود غذای کامل است. در سال 2016 دریکی از کتاب های مرجع دانشگاهی که مطالعه میکردم متوجه شدم شرکت مک دونالد فارغ از اینکه باعث گرمایش زمین به خاطر کشت و گاوداری هایی که دارند دارای 120 شرکت داروسازی است بنابراین کارش ایراد دارد که این همه شرکت داروسازی دارد فست فود یقیناً به خاطر نیمه پخت بودنش و فرآوری هایی که روی آن انجام میشود عامل اصلی بیماری و مشکلات برای انسان است من خودم در مورد خوردن فست فود مقاومت می کردم و می گفتم هفته ای، ماهی یک دفعه خوردنش مشکل ندارد اما متوجه شدم به مشکل می خورم و دیگر مقاومت نکردم و در حال حاضر مصرف نمی کنم. فکر نمی کنم روشی ساده تر و بهتر از متد کنگره در مورد تغذیه سالم وجود داشته باشد به نظرم به جای اینکه مقاومت کنیم و انجام ندهیم خیلی بهتر است که انجام بدهیم. در دو سال اخیر در هر سی دی آقای مهندس دژاکام در مورد تغذیه سالم حداقل چنددقیقه ای صحبت می کنند و فکر می کنم یکی از اصلی ترین هدف های حال حاضر است که کنگره 60 مدنظر دارد. امیدوارم همانطور که همه ما از نعمت درمان مواد مخدر بهره مند شدیم از این نعمت تغذیه سالم هم بهره مند شویم.

تهیه و ارسال گزارش: مسافر رضا لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .