English Version
English

رسیدن به وزن متعادل با وضعیت مناسب

رسیدن به وزن متعادل با وضعیت مناسب

جلسه هشتم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌ جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» با استادی راهنما همسفر معصومه روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

امروزه اضافه وزن در بین افراد جامعه تبدیل به یک معضل و دغدغه شده است، خود من از جمله کسانی هستم که با این مسئله مواجه هستم و به جرأت می‌گویم که رسیدن به وزن مناسب برای من یک آرزو و رویا شده بود.

انواع و اقسام روش‌های کاهش وزن را تجربه کرده‌ام و به وزن ایده‌آل هم رسیده‌ام اما سریع خواسته یا ناخواسته برگشته‌ام چون طبق آموزش‌های کنگره نشانه راه مستقیم، رسیدن به مقصد با وضعیت مناسب است؛ من نیز با ۲۲‌کیلو کاهش وزن به مقصد رسیدم اما وضعیت بسیار وحشتناکی داشتم، به‌شکلی که هر‌کدام از دوستان یا اقوام چهره ریخته و لاغر شده من را می‌دیدند از شدت ترس از من سوال می‌کردند که با چه بیماری درگیر شده‌ای که به این روز افتاده‌ای؟ حتی خودم هم از کاهش وزنم رضایت نداشتم و شروع به پرخوری کردم.

برای کاهش وزن دست به هر کاری می‌زدم، ورزش‌های سنگین انجام می‌دادم، انواع پک‌های دمنوش‌ گیاهی سفارش می‌دادم، رژیم درمانی و داروهای پزشکی و ... که هیچ‌کدام از آن‌ها جواب ندادند و زمانی شد که دیگر این مسئله را قبول کردم که بله، من تا آخر عمرم لاغر نمی‌شوم و خداوند مرا این‌طور آفریده است و هیچ‌کار دیگری نمی‌توان انجام داد چون مسیر و راه نادرست بود درنهایت با حال خراب و ظاهر به هم ریخته، ضعف شدید و فقط تحمل کردن گرسنگی روبرو می‌شدم، حتی بین دوستان می‌دیدم که برای لاغری از روش‌های پزشکی مثل کوچک کردن معده، روده، ساکشن، انجام داده‌اند و با مشکلات بسیار خطرناکی مواجه شده‌اند.

زمانی که با لژیون تغذیه سالم در کنگره ۶۰ آشنا شدم متوجه شدم جسمی که در آن زندگی می‌کنم چه عظمتی دارد و من ذره‌ای از آن خبر ندارم. تمام سی‌دی‌های اضافه وزن، ساختمان جسم، تشنگی را نوشتم و دیدم تمام سال‌هایی که برای کاهش وزن تلاش می‌کردم راه را اشتباهی می‌رفتم.

در جسم ما حدود چهل‌هزار میلیارد سلول وجود دارد که هر کدام مشغول انجام وظایف خود هستند و من با ناآگاهی، تغذیه ناسالم، نداشتن خواب کافی و به موقع، جهان‌بینی نادرست از فیزیولوژی و جسم، باعث اختلال در عملکرد آن‌ها شدم.

مطابق آموزش‌ها نتیجه گرفتم که امر پس‌انداز کردن در جسم هم انجام می‌شود و جسم برای زمان‌هایی که غذایی به او نمی‌رسد، این چربی‌ها را ذخیره می‌کند ولی زمانی که بدن بترسد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آقای مهندس برای این موضوع مثال کلاغ را گفتند: «کلاغی را در نظر بگیرید که یک زمستان را بدون آب و غذا سپری کرده است، حال که تابستان فرا رسیده است، چه کاری انجام می‌دهد؟ گردوهای زیادی را جمع‌آوری کرده و در جایی پنهان می‌کند تا آذوقه‌ای برای زمستانش باشد».

انسان هم با ورزش‌های سنگین یا رژیم غذایی سخت، شوک مخربی به جسم وارد می‌کند و آن چهل‌هزار میلیارد سلول موجود در جسم، احساس خطر کرده و وقتی غذایی هر‌چند به اندازه کم به آن می‌رسد، بدن چربی بیش از حد نیاز خودش ذخیره می‌کند و این چربی‌ها در قسمت‌های مختلف جسم ذخیره می‌شوند تا مانند آن کلاغ آذوقه‌ ذخیره‌ای برای زمان‌هایی که در محدودیت است، داشته باشد.

بدن کسانی که با عجله و بدون این که اصلاً طعم غذا را متوجه شوند و از خوردن آن لذت ببرند، غذا می‌خورند با همان عجله چربی غذاها را ذخیره می‌کنند و در قسمت‌های مختلف بدن انبار می‌کنند. ترس نقش مهمی در اضافه وزن افراد دارد و باید کنترل شود؛ اضافه وزن هم مانند بیماری اعتیاد نیاز به شناخت و زمان مناسب دارد تا دوباره چهل‌میلیارد سلول شهر وجودی‌ما، به ما اعتماد کرده و خودش چربی‌های اضافه را بیرون بریزد، نه این‌که آن‌ها را بسوزاند.

کاری که در روش‌DST و لژیون تغذیه سالم انجام می‌گیرد، این است که به جسم اطمینان می‌دهد که غذا همیشه هست، چون غذا همیشه در زمان مشخص و بدون هیچ استرس، ترس یا حتی بدون در‌نظر گرفتن مقدار کالری آن‌ها مصرف می‌شود، چون در غیر این صورت جسم دچار ترس می‌شود.

در این برنامه کافی است که فقط چند نکته را رعایت کنیم؛ مصرف تخم‌مرغ آب‌پز برای صبحانه حداقل پنج روز در هفته در ساعت مناسب (حداکثر قبل از ساعت نه)؛ خوردن سالاد مخصوص نیم‌ساعت قبل از غذا (سالاد بدون سس با ماست و آبلیموی تازه یا D.SAP، کشمش، زنجبیل تازه)؛ داشتن تحرک و ورزش مناسب، خوردن آب کافی، داشتن خواب کافی و به موقع، آموزش تغذیه سالم و ... .

اعضای کنگره‌۶۰ با رعایت این موارد، با حال خوش و بدون این‌که ذره‌ای پوست صورتشان افتاده شود، بلکه سالم‌تر و شاداب‌تر از قبل هم به وزن مناسب می‌رسند.

امیدوارم همه عزیزانی که مانند من خواسته رسیدن به تعادل در وزن با داشتن وضعیت مناسب را دارند، بتوانند به هدف خود برسند و به دیگران نیز کمک کنند.


رابط‌ خبری: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .