English Version
English

برای تعطیلات نوروز چه برنامه‌ای داریم

برای تعطیلات نوروز چه برنامه‌ای داریم

جلسه هشتم از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر محمد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر عرفان، با دستور جلسه «از تعطیلات چگونه استفاده می‌کنم؟» شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر؛ خدا را شاکرم که بار دیگر در این جایگاه هستم. سال نو را پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم همچنین ماه مبارک رمضان که امیدوارم برای ما مفید باشد. درباره تعطیلات در کنگره در گذشته این‌گونه نبود، روز اول نوروز تعطیل بود و باقی روزها به کنگره می‌آمدیم، رفته‌رفته کنگره و قوانین تغییر کرد و الان جناب مهندس کنگره را در تعطیلات رسمی تعطیل کرده‌اند. اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که نگاه مهندس دژاکام کلی و فراگیر است اول در کنگره بحث درمان اعتیاد مطرح می‌شود، سپس درمان سیگار، کاهش وزن، استفاده از دی‌سپ و جهان‌بینی و همه این‌ها به این دلیل است که من به آرامش برسم و باید شاکر خداوند باشیم که چنین انسان بزرگی را در زندگی داریم. طبق صحبت‌های جناب مهندس برای تعطیلات مهم‌ترین چیز برنامه‌ریزی قبلی است که چگونه از تعطیلات استفاده کنیم به کجا برویم از چه راهی و در چه زمانی. استفاده یک مصرف‌کننده از طبیعت و نگاه او از یک زاویه دیگر است که فقط از آن فضا و مکان برای مصرف مواد استفاده کند ولی خداراشکر که در کنگره در حال آموزش دیدن هستیم که به طبیعت احترام بگذاریم و آسیب نزنیم و این باعث می‌شود که حتی از سبزی یک سبزه و از شنیدن صدای یک پرنده لذت ببریم.

پیام تولد مسافر بابک: «در ادامه به عمل خویش به مسائل حیاتی خود، رسیدگی نمایید و برای انجام کارها، شروع از یک نقطه، شما را هدایت به نقطه‌ای دیگر می‌کند، اکنون شما در نقطه شروع دیگری هستید»
آشنایی من و بابک برمی‌گردد به نمایندگی البرز و ایشان را آنجا دیدم و یک دوره مرزبانی باهم در آنجا داشتیم، یک دوره مرزبانی در ابتدای کار نمایندگی مسعود داشتند چیزهایی که من از آقا بابک می‌دانم این‌که از خدمتگزارهای خیلی خوب، مهربان و خوش اخلاق کنگره است. در ادامه با تلاش موفق شد شال راهنمای تازه واردین را بگیرد. جا دارد که تشکر ویژه کنیم از راهنمای ایشان آقای بهزاد بابایی که الآن در جلسه حضور ندارند و همه‌ی عزیزانی که کمک کردند که بابک به این نقطه برسد. آقای بابک با هفت سال رهایی نمونه‌ای است برای تازه واردین که بدانند اعتیاد درمان قطعی دارد به شرط خواست انسان درواقع پیام تولدها همین است. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

خلاصه سخنان مسافر بابک:
سلام دوستان بابک هستم یک مسافر؛ پیشاپیش سال نو را تبریک می‌گویم، خیلی خوشحالم که در جمع شما عزیزان هستم. از جناب آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کرده است که ما سفر کنیم و آموزش بگیریم و این آموزش‌ها را در زندگی خود اجرا کنیم، من خودم هنوز به آنجا نرسیده‌ام که همه آموزش‌ها را عملی کنم چون کار بسیار سختی است. از آقا محمد تشکر می‌کنم که بیشتر آموزش‌های من در کنگره از ایشان است. بعد از رهایی و ورود به سفر دوم مسئله اعتیاد کنار می‌رود و مسائل دیگری جایگزین آن می‌شود. من قبل از اینکه به کنگره بیایم دوران بسیار سختی را گذراندم. بااینکه شاغل بودم، تمام درآمدم را صرف خرید مواد می‌کردم. درست است که یک مصرف‌کننده تخریب زیادی به خودش وارد می‌کند اما به نظر من بیشترین تخریب را برای اطرافیان خود به وجود می‌آورد.

من به‌صورت اتفاقی از طریق یکی از دوستانم با کنگره ۶۰ آشنا شدم و من را به کنگره آورد. در ابتدا به من گفتند باید مدت ۱۰ تا ۱۱ ماه به کنگره بیایی تا درمان شوی و این زمان برای من خیلی طولانی به نظر می‌رسید اما از آن زمان تابه‌حال حدود ۱۱ سال می‌گذرد. این تعطیلات پیش رو به نظر من یک امتحان برای سفر اولی‌ها است. اگر به لطف خدا این تعطیلات را به‌خوبی پشت سر بگذارند قطعاً به رهایی می‌رسند. ممنونم که به صحبت‌های من توجه کردید.

در ادامه گزارش تصویری از برگزاری مراسم افطاری نمایندگی دکتر مسعود

تایپ: مسافر مجتبی

عکس: مسافر ایمان

تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .