English Version
English

در وادی سوم آدرس خودمان را به ما می‌دهند

در وادی سوم آدرس خودمان را به ما می‌دهند

گفت‌وگویی که با مرزبان شعبه شهرضا مسافر مهدی در رابطه با وادی سوم داشتیم که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‌نماییم:

 

 

لطفاً خود را معرفی کنید:
سلام دوستان مهدی هستم مسافر؛با بیش از بیست سال تخریب وارد کنگره شدم، آنتی ایکس مصرفی تریاک، 12ماه سفر کردم به روش DST با دارویOT با کمک راهنمای بزرگوارم امیرحسین  متحملیان ، الآن هم به شکر خدا 8 سال و 15روز آزاد و رها هستم، آزادی از بند دخانیات3سال و4 ماه،ورزش در کنگره والیبال

برداشت شما در مورد تیتر وادی سوم که می‌گوید «باید دانست هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند » چیست؟
وقتی از کلمه، باید نام‌برده شده یعنی جای هیچ گریز برای فرار از بار مسئولیتی نیست مخصوصاً برای خودم،اینکه به‌جز خودم، در این هستی هیچ‌کسی نمی‌تواند به من برای به حال خوش و به کمال انسانی رسیدن، که هدف خلقت است کمک کند. وقتی به این باور برسم که تنها خودم می‌توانم به خودم کمک کنم حرکت من فقط باایمان به نیروی برتری چون خداوند وتوکل بر او شکل می‌گیرد و به خودم تکیه می‌کنم و به این موضوع می‌رسم که اگر خودم تلاش و کوششی نکنم هیچ شانس و قرعه‌ای یاری‌رسان من نخواهد بود.

وادی سوم به‌عنوان وادی «پذیرش » معرفی می‌شود دیدگاه خودتان را بیان کنید:
در وادی اول چگونه تفکر کردن را برای موضوعات متفاوت یادمی گیریم، در وادی دوم حکمت خلقت خودمان و اینکه بدون هدف آفریده نشده‌ایم و در وادی سوم هم آدرس خودمان را به خودمان می‌دهند، اینکه اگر به دنبال کسی می‌گردید که بار مشکلات و سختی‌هایت را به دوش بکشد شخص شخیص خودت هستی، با پذیرش این موضوع که فقط و فقط خواسته‌های خودم  را تلاش و کوشش و آموزش خودم می‌تواند برآورده کنددست به‌زانو به دنبال خواسته‌هایم تلاش می‌کنم.این یعنی پذیرفتن مسئولیت خودم برای خودم.

در وادی سوم رابطه بین پذیرش و خواست فرد به چه صورتی است؟
اولاً که خواسته از نفس انسان نشأت می‌گیرد، اگر خواسته‌های انسان از نفس اماره یا حیوانی باشد ما برای تحقق خواسته‌هایمان از هر مسیری وارد می‌شویم وگاه از انسان‌ها و حتی خداوند سو استفاده می‌کنیم چراکه پذیرشی را که در سؤال قبل پاسخ دادم درون  ما اتفاق نیفتاده ولی انسان آگاه و بیدار درجهت خواسته‌ای حرکت می‌کند که در خودش توان رسیدن به آن را دارد و تنها با توجه به توانایی‌های درونش به دنبال تحقق خواسته‌های خود می‌رود؛ به فرض مثال ما خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته مصرف‌کننده شدیم،اگر الآن خواسته درمان ورهاشدن از بند اعتیاد راداریم باید بدانیم که هیچ‌کس به‌اندازه خودمان نمی‌تواند در این مسیر به ما کمک کند، راهنما جای خود، همسفر و خانواده‌دوست و آشنا به‌جای خود، اما اگر این خواسته درون خودم قوی باشد فقط باید در درجه اول به خودم تکیه کنم.

در مورد عوامل بازدارنده در این وادی برای ما توضیح دهید؟
شیطان دشمن قسم‌خورده انسان است تا نگذارد انسان به هدفش که رسیدن به مقام والای انسانی است برسد. مخصوصاً وقتی انسان در تاریکی است ویکی از نیروهای منفی به‌حساب می‌آید، زمانی که می‌خواهد به سمت روشنایی بیاید از هر ترفندی مثل ترس، ناامیدی، منیت،کینه، نفرت، خشم استفاده می‌کند تا انسان را از مسیر درست بازدارد.

خود ما زمانی که تصمیم گرفتیم مواد را کنار بگذاریم حس ترس از خماری به سراغمان می‌آمد ویا بخاطر شکست در تجربه‌های  قبل از کنگره از آمدن در این مسیر ناامید بودیم ویا فکر می‌کردیم خودمان همه‌چیز را می‌دانیم و تن به آموختن نمی‌دادیم، ولی وقتی پذیرفتیم که اولاً مصرف‌کننده‌ایم و در ادامه تسلیم آموزش‌های کنگره شدیم به‌آرامی با نیروهای بازدارنده مقابله کردیم و توانستیم مسیر روشنایی را طی کنیم. تنها راه مقابله با این نیروها که همیشه در کمین انسان‌ها هستند آموزش و خدمت کردن است که به تزکیه و پالایش کمک می‌کنند و انسان را در مقابل شیطان محفوظ می‌دارند.

شما در جایگاه  مرزبانی در نمایندگی شهرضا در حال خدمت هستید، لطفاً با توجه به پایان دوره مرزبانی، نسبت به حس و حال خودتان برای ما توضیح دهید؟
زمانی که برای مرزبانی انتخاب شدم خیلی ترس داشتم ولی این نکته همیشه در ذهنم بود که با حرکت راه نمایان می‌شود و شروع کردم به خدمت کردن در مرزبانی، قسمت تازه واردین و به‌مرورزمان در این خدمت خیلی حالم خوب شدو به‌جایی رسید که از شیفت کاری، بیرون آمدم  وروزکار شدم  تا بهتر بتوانم خدمت کنم ودراین خدمت بسیار آموزش دیدم و به قول آقای مهندس راه رفتن روی گدازه‌های آتش است ولی خیلی لذت‌بخش است
و خدا را شکر که توانستم این خدمت رابه پایان برسانم

کلام آخر... ما انسان‌های خوشبخت و برگزیده‌ای هستیم که خداوند مسیر کنگره را برایمان نمایان کرده و استادی بزرگ  برایمان قرار داده، پس قدر بدانیم و با توکل به خداوند و تسلیم فرمان‌های او که حرکت در مسیر ارزش‌ها است درست زندگی کنیم. حرکت در کنگره بسیار آسان و سهل است به‌شرط اینکه فرمان‌بردار باشیم و خواسته قلبی برای رهایی داشته باشیم و بدانیم فقط و فقط خودمان می‌توانیم به خودمان کمک کنیم، اگر در مسیر درست و روشنایی قدم برداریم خداوند نیروهایش را برای کمک به ما می‌فرستد مثل همین کنگره و خدمت‌گزاران آن، پس نترسیم وتوکل کنیم.

سپاسگزارم از آقای مهندس و خانواده محترمشان، از ایجنت محترم حسین آقا و شما عزیزان در سایت، خدا قوت و دست‌مریزاد.
تهیه کننده: گروه مصاحبات نمایندگی شهرضا
ویرایش: مسافر مهدی
تنظیم و ارسال: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .