English Version
English

بهترین راه

بهترین راه

گفتگویی با همسفر مریم رهجوی لژیون چهارم «همسفران نمایندگی دهخدا» داشتیم که نظر شمارا به خواندن آن جلب می‌نماییم.

با سلام، لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان مریم هستم همسفر مهدی؛ با ۵ سال مصرف مسافرم وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی ایکس مصرفی، گل، قرص؛ سفر اول 10 ماه و 16 روز، با تشکر از کمک راهنمایان عزیز، خانم لیلای عزیز و آقا علی‌اکبر، ورزش در کنگره، شنا، شطرنج، رهایی از مواد و سیگار، 1 سال و 5 ماه و 3هفته.

از کنگره چه چیزی دریافت کرده‌اید و به شما چه چیزی داده است؟
کنگره به من همه چیز داد، فرزندی که همیشه نگران آینده‌اش بودم، آرامشی که ازدست‌داده بودم، امید به آینده‌ای که هیچ‌وقت نداشتم، تمام این‌ها را در کنگره یافتم، اکنون بسیار خوشحال هستم که فرزندم مسیر زندگی خود را پیدا کرده است، آرامش نسبی به زندگی‌مان بازگشته، امید به خدمت، به بندگان خدا و پیشرفت در جای‌جای زندگی‌ام نمایان است.

زمانی که در آزمون قبول شدید، چه حسی داشتید؟
زمانی که خبر قبولی در آزمون را شنیدم خوشحال شدم، البته انتظار قبول‌شدن در آزمون را داشتم، اما همیشه نگران این بودم که مبادا لایق خدمتگزاری در این جایگاه نباشم و این جایگاه قسمت من نشود.

امتحانات داخلی شعبه آیا تأثیری روی قبولی شما داشته است؟
امتحانات داخل شعبه قطعاً در قبولی تک‌تک افراد نقش داشته و دارد زمانی که ما به طور پیوسته هر ماه آزمون می‌دهیم مطالب برای ما مرور می‌شود و این به یادگیری بهتر ما کمک می‌کند.

کدام سی دی روی شما خیلی تأثیر داشته و برای شما حاوی پیامی بوده است؟
اینکه بخواهم از بین سی‌دی‌ها یکی را انتخاب کنم، کار بسیار مشکلی است، تک‌تک سی‌دی‌ها برای من حاوی پیامی بوده هرزمانی که باحال بد مشغول گوش‌کردن یک سی دی و یا نوشتن سی دی می‌شوم گویی خطاب آن سی دی فقط من هستم و تمام مسائلی که روبه‌رویم قرار می‌گیرند را به کمک سی‌دی‌ها و آموزش‌های کنگره حل می‌کنم.

چه چیزی باعث شد شما عضو لژیون سردار باشید؟
کنگره به من همه چیز داد و درازای این‌همه دریافتی که از کنگره داشته‌ام عضویت در لژیون سردار حداقل پرداختی است که می‌توانستم داشته باشم، من تا همیشه به کنگره مدیونم و در برابر این‌همه لطف کنگره به خودم حداقل کاری که می‌توانم انجام دهم این است که کمک مالی داشته باشم و با خدمت در جایگاه‌ها کمی از این‌همه لطف کنگره را جبران کنم.
فکر این‌که کمک‌های مالی من و امثال من می‌تواند قدم کوچکی باشد برای به درمان رسیدن انسان‌های دردمندی که بیرون از کنگره با این مشکل بزرگ دست‌به‌گریبان هستند مرا واداشت تا عضو لژیون سردار باشم.

به نظر شما تمام عشق و محبتی که در کنگره جاری است از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
عشق و محبتی که در شعبه جاری است از آنجایی است که همه ما دارای درد مشترک بودیم و در حال حاضر هدف مشترکی داریم، رسیدن به آرامش، رسیدن به حال خوب، رسیدن به‌جایی که ازآنجا انشعاب پیدا کرده‌ایم، آموزش‌دیدن و آموزش‌دادن و تمام این‌ها امکان‌پذیر نیست، مگر در پرتو عشق.

لطفاً در خصوص دستور جلسه این هفته که هفته راهنما است، مختصر صحبت کنید.
همان‌طور که همه می‌دانیم، راهنما یعنی کسی که راه را می‌شناسد و می‌تواند به افرادی که قصد سفر در آن راه رادارند، کمک کند. راهنمایان انسان‌های سراسر عشقی هستند که به شکرانه درمان مسافرشان قدم در این راه گذاشته‌اند تا بتوانند به انسان‌های دردمند کمک کنند، من از راهنمایان خوبم خانم سمیه عزیز و خانم لیلای عزیز بسیار ممنونم بابت تمام زحماتی که برای من کشیدند.

به نظر شما یک راهنمای تازه‌وارد چقدر می‌تواند روی یک شخصی که تازه‌وارد کنگره می‌شود، تأثیر بگذارد؟
قطعاً اولین برخورد انسان با مکان جدید و با افراد جدید می‌تواند نقش مؤثری در نوع تفکر و نگرش آن فرد به آن مکان یا به آن افراد داشته باشد، براین‌اساس راهنمایان تازه‌وارد نقش بسیار مؤثری خواهند داشت، چنانچه این عزیزان بتوانند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند و کنگره را آن‌طور که هست به یک تازه‌وارد معرفی نمایند، قطعاً در جذب او و درمان او نقش مؤثری خواهند داشت، امیدوارم من نیز بتوانم در این جایگاه به‌درستی خدمت کنم.

چه پیامی برای سفر اولی‌ها دارید؟
تنها چیزی که می‌توانم به سفر اولی‌ها عرض کنم این است که راهی که شما در آن قدم گذاشته‌اید، بهترین راهی است که می‌تواند مسافر شمارا به درمان و شمارا به آرامش و حال خوب برساند، اما این آرامش و این حال خوب و درمان بهایی دارد و باید بهای آن را بپردازند و این بها تنها، صبرکردن و اطاعت از راهنماست و اینکه تمام توصیه‌های راهنما را به‌درستی انجام دهند.

کلام آخر؛
در پایان این هفته زیبا را در رأس به جناب مهندس، اولین راهنما و اولین معلم کنگره ۶۰، به راهنمایان عزیز خودم خانم سمیه و خانم لیلای عزیز و به تمام کمک راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم کنگره ۶۰ روزی جهانی شود تا هیچ انسانی در هیچ جای کره زمین به دلیل مشکل اعتیاد رنج نبیند و همه انسان‌ها در صلح و آرامش زندگی کنند.

خانم مریم عزیز از اینکه وقتتان را در اختیار ما قراردادید، خیلی ممنونم، بسیار مصاحبهٔ لذت بخشی بود، بشخصه خیلی آموزش گرفتم، امیدوارم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید.

تایپ: همسفر مریم رهجوی کمک راهنما همسفر لیلا (لژیون چهارم)
تهیه، تنظیم و ویرایش: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر مریم (لژیون اول)
ارسال: همسفر آمنه رهجوی کمک راهنما همسفر نسترن (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی دهخدا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .