English Version
English

عشق و محبت ،راز ماندگاری افراد در کنگره60

عشق و محبت ،راز ماندگاری افراد در کنگره60

پنجمین جلسه از دوره پنجم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی مسافر سعید ،نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر هادی با دستور جلسه "وادی چهاردهم وتاثیر آن روی من" روز چهارشنبه 24 اسفندماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سعید هستم یک مسافر، خداوند بزرگ را شاکرم به‌واسطه‌ی فرصتی که به بنده عطا فرمودند تا بتوانم خدمت کنم.
دستور جلسه امروز وادی چهاردهم و تأثیر آن روی من است. وادی که در آن عشق و محبت واقعی را می‌آموزیم.
قبل از ورود به دستور جلسه، به دو نکته اشاره‌کنم که برای شخص من خیلی مهم و تأثیرگذار بود و فرصت را محترم می‌شمارم و بازگو می‌کنم. اول اینکه تصویر آنچه را که می‌خواهیم، حتماً در ذهن و قلب خود ترسیم کنیم، که بدون شک با در مسیر بودن و تلاش کردن به آن می‌رسیم. دومین مطلب نیز اینکه نزدیک شده‌ایم به عید باستانی نوروز و تعطیلات، سعی کنیم در شروع سال جدید حتماً خواسته‌های خود را درجایی مکتوب نماییم که تأثیر قابل‌توجه ای دارد در رسیدن به خواسته‌های که داریم.
به نظر من برای داشتن محبت و خرج کردن آن اول نیاز است که آن را بشناسیم و درک کنیم، محبت چیست؟ قبل‌تر از این نیز خارج از کنگره 60 به من محبت می‌شد، اما به واسطه مصرف مواد مخدر و آلوده شدن حس‌های خود آن را درک نمی‌کردم. زمانی که مصرف‌کننده بودم نمی‌توانستم بین محبت واقعی و محبت دروغین مرزی قائل شوم و معمولاً این دو را در بسیاری از موارد اشتباه می‌گرفتم.
هنگامی‌که وارد کنگره 60 شدم و سفر خود را شروع کردم ، به‌آرامی آن حجابی که مواد مخدر روی افکار من کشیده بود کنار رفت و من متوجه شدم که خیلی از لطف‌ها و محبت‌های که دوستان و اطرافیان به من می‌کردند، در حقیقت بیشتر مرا به عمق تاریکی‌ها سوق می‌داد. گر چه به نظر عمدی در کار نبوده و به دلیل جهل این اتفاق رخ می‌داد اما برای من شرایط را سخت‌تر می‌کرد.           
متأسفانه برعکس، افرادی که دلسوزانه به من محبت می‌کردند ازنظر من دشمن من بودند. در کنگره 60 یاد گرفتم که محبت همیشه موردتوجه قرار گرفتن و تائید شدن نیست. مثل رابطه راهنما و رهجو شاید راهنما درجایی رهجوی خود را تنبیه کند یا با او رفتاری کند که باب میل او نباشد، اگر محبت واقعی را درک کنیم و بشناسیم، این را  دشمنی یا کینه‌توزی تلقی نمی‌کنیم، بلکه عین عشق و محبت است زیرا راهنما هدفش درمان و رهایی رهجو است.
به عقیده من جایی هم چون کنگره 60،  وجود ندارد که در آن خدمتگزاران و اعضا با تمام وجود به انسان‌ها محبت می‌کنند و به افراد یاد می‌دهند آن‌ها هم عشق و محبت بی توقع خود را نثار افراد دیگر کنند. همین محبت عامل اصلی است که افراد  را در کنگره 60 حفظ می‌کند. محبت و عشقی که در اینجا من حس کردم و  آن را دریافت کردم فقط می‌توانم به عشق و محبت پدر و مادر نسبت به فرزند تشبیه کنم که خالص ناب و بی توقع است.

 

تایپ :مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم و ارائه :مسافر احسان لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .