English Version
English

پایه و اساس ما در کنگره عشق و محبت است

پایه و اساس ما در کنگره عشق و محبت است

سیزدهمین جلسه از دورۀ هجدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی گنجعلی خان کرمان؛ با استادی مرزبان مسافر سعید، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر عباس با دستور جلسۀ: "وادی چهاردهم و تاثیر آن روی من" یکشنبه 21 اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

ســخنان استاد:

سلام، خداوند را سپاس که این توفیق نصیب من شد که در این جایگاه خدمت کنم
به‌رسم ادب و معرفت بر خودم واجب میدانم از کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کنم
تشکر می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان، آقای علیرضا دژاکام راهنمای درمان موادم، آقای مجید زنگی‌آبادی راهنمای درمان سیگارم ایجنت محترم آقا محسن و مرزبانان محترم که در حال حاضر در کنارشان آموزش می‌گیرم.
تشکر می‌کنم از آقا سینا که امروز خدمتگزار بودند و این فرصت را به من دادند تا خدمت کنم.
دستور جلسه در مورد وادی چهاردهم است و عنوان وادی عشق و محبت است 
قبل از ایکنه شروع کنم قسمتی از کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر که بسیار تأثیرگذار است را می‌خوانم :
در اینجا دیگر در حال نوشتن این مطلب به آشوب کشیده می‌شوم ، از قدرت الله و وجود نیروهایی که به چشم جسم آن‌ها را نمی‌توان دید به شگفت درمی‌آیم و سرتاسر بدنم به لرزه درمی‌آید و اشک در چشمانم حلقه می‌زند و بغض گلویم را می‌گیرد و قلبم می تپد و در تعجب هستم که خداوند چه بهای سنگینی برای انسان پرداخت می‌کند ولی انسان نمی‌داند و همواره ناسپاس است و ما همواره نیروهای عظیم را در بیکران بیهوده و خرافات می‌پنداریم و هستی را  آن می‌دانیم که می‌بینیم، در اینجا فقط قطعه‌ای را از دوست دیگرم ارائه می‌دهم که می‌تواند مرا کمی آرام نماید .
شاید متوجه بشوید که تنها پیوند محبت انسان‌ها را به هم متصل نگاه داشته است و انسان‌های فاقد محبت بسان ظرف‌هایی تهی هستند و یا ظرف‌هایی که پر از خالی هستند، این سخن را اگر امروز باور نکنید ، یک روز بالاخره متوجه می‌شوید ، حتی اگر پس از مرگ هم باشد ،چون همین پیوند محبت ما را به استادانمان وصل نموده و وصل می‌نماید .
چیزی که در کنگره به‌وفور دیده می‌شود و قابل حس است عشق و محبت است.
از لحظه‌ای که شخص وارد کنگره می‌شود با آغوش گرم مورد استقبال قرار می‌گیرد راهنمای تازه‌ واردین سه جلسه با عشق به او راهنمایی می‌دهد و توضیحات کامل را برای او می‌دهد، در مرحله بعد وارد لژیون می‌شود و راهنما انتخاب می‌کند، راهنما یک سال برای او وقت می‌گذارد فقط به عشق رهایی او در واحد OT برای او نامه دارو نوشته می‌شود و مبصر کلینیک در خارج از محیط کنگره برای حضور غیاب شخص خدمت می‌کند.
مرزبان از ساعت 14 در کنگره حضور دارد و اولین نفر می‌آید و آخرین نفر می‌رود و محیط امن و آرام را برای شخص فراهم می‌کند تا بدون مشکل سفر کند.
ایجنت مثل یک پدر و یک بزرگ‌تر که نگران فرزندانش است حواسش به همه هست و رابط بین شعبه و دیده‌بانان است.
همین‌طور نشریات ،آبدارخانه، میکروفن گردان، نگهبان نظم، مهماندار، دبیر، نگهبان، اعضای لژیون سردار و... همه و همه در حال خدمت هستند نکته اینجاست که همه عاشقانه دنبال خدمت هستند و جالبتر اینکه تمام این خدمت ها بدون هیچ‌گونه چشم ‌داشت و رایگان است و این جز عشق و محبت چه می‌تواند باشد من و شما که در کنگره هستیم شاید برایمان عادی باشد اگر به شخصی بیرون از کنگره بگوییم که این عزیزان این‌گونه و رایگان خدمت می‌کنند باور نمی‌کند و برایش قابل‌هضم نیست و باید حق داد چون اگر به  خود من قبل از ورود به کنگره می‌گفتند باور نمی‌کردم.
نتیجه می‌گیریم که پایه و اساس ما در کنگره عشق و محبت است و در نوشتارها می‌خوانیم که اساس کار ما بر مبنای محبت، عقل و ایمان است با کتاب ۶۰ درجه شروع کردیم اکنون با قسمتی از کتاب عشق صفحه ۱۵۱ صحبت‌هایم را تمام می‌کنم:
دریاها و اقیانوس محبت‌اند، کوه‌ها و ابر‌ها حامل عشق به مخلوق‌اند و از آن‌ها تراوش می‌کند باران‌هایی که ما برای حیات خود نیازمندیم.
صدای تمامی پرندگان خوش‌الحان دشت‌های سبز برکه‌های پراز آب و موجودات آن‌ها، یخ‌های بلور شیشه که انوار الهی را به رنگ‌های مختلف شکل می‌دهند که از زیبایی‌ها و لطافت آن‌ها زبان دردهان عاجز است و هوایی که زنده ‌بودن ما را تضمین می‌کند ببینید!
حیات زیبا است طبیعت با تمامی درون و برون آن کُرَواتی که می‌دانید چگونه پروانه‌وار می‌چرخند و به هیچ جایی وصل نیستند؛ زیرا آن‌ها به قدرت مطلق وصل‌اند و هدایت می‌شوند خداوند خودِ محبت است، خداوند خودِ عشق است، خداوند خودِ حیات است.
ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

  • لژیون خدمتگزار : لژیون دهــم
  • نگارنده: مسافر سعید قاسمپور (مرزبان خبری)
  • عکس: مسافر محسن شجاعی (مرزبان)
  • ویرایش و بارگذاری: مسافر احسان دباغیان (لژیون۴)
  • مسافران نمایندگی گنجعلی خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .