English Version
English

خلاصه سی دی :طناب

خلاصه سی دی :طناب

خلاصه سی دی :طناب

سلام دوستان زهرا هستم یک همسفر.جناب مهندس میفرمایند: این طناب در اختیار همه می باشد، یکی خود را حلق آویز میکند و دیگری با آن طناب صعود میکند. روزها مثل ابر و باد، خیلی سریع میگذرند و به همین دلیل است که باید به زمان توجه کنیم. ما اعتقاد داریم که زندگی در جریان است و ادامه دارد! مسائل و مشکلات همیشه به گونه های متعددی پیش می آید، شن های صحرا هرگز آرام نیستند، همچون امواج دریا و اقیانوس ها پر تلاطم به سر می‌برند، چون در هستی همه چیز در حرکت است و در دنیا هیچ چیز ثابت نیست! درون ما نیز به همین ترتیب است. دریا، صحرا، تمام کراوات، کهکشان ها و سیارات همه در حرکتند، پس درون ما نیز درحال حرکت میباشد! یک روز غمگین و روز دیگر شادیم، یک روز خوشحالیم و یک روز ناراحتیم! همه اینها بستگی به هورمون ها و ناقل های عصبی ما دارد، حتی شادی و افسردگی در انسان یک پرید دارد و همه درحال تغییر هستند.
تابستان با زمستان فرق دارد و پاییز با بهار فرق میکند. بهار فصل زایش طبیعت است، تابستان فصل بهم ریختن شهر وجودی و در زمستان همه چیز در حال استراحت است. درون ما انسان ها هم همین طور است، خوشحالی و شادی گُذراست، و غم و اندوه معمولا عمق زیادی دارد. ما نیز جزیی از طبیعت و کائنات هستیم و درحال حرکت می‌باشیم.
مثلث ها به صور مختلف هستند؛ مثلث دانایی ما آموزش، تجربه و تفکر است و مثلث جهالت ما ترس، منیت و ناامیدی است؛ این ما هستیم که مثلث ها را می‌سازیم! میگویند انسان حیوان ناطق است. انسان صور آشکار و پنهان دارد، ولی حیوان صور آشکار و پنهان ندارد. حیوانات هر کاری انجام میدهند ظاهر و باطن آنها یکی است؛  صور پنهان انسان از خلقت هم میگذرد چون جسم انسان مانند یک شهر ساخته میشود و به انسان گفته میشود که این ساختمانت است  و تو درون آن هستی! جسم ما یک سیستم هوشمندی میباشد و باید کاری کنیم که در درمان بیماری ها جسم خودش، خودش را ترمیم کند. ما با جمعیت چهل هزار میلیاردی طرف هستیم  و نتیجه میگیریم که در زندگی روزانه وقتی مشکلی برایمان پیش می آید نباید در خاطرمان تکدر ایجاد بشود. جنگ بدون خونریزی معنایی ندارد، وقتی متحوّر باشی همه چیز عوض می‌شود. در زندگی وقتی یک مشکلی پیش می آید نترسید و نلرزید و سر به گریبان نگیرید، باید صبور باشید. انسانی که در او تحوّر وجود داشته باشد، از هیچ چیز پروا ندارد و این افکار و اندیشه انسان هاست که به سوی حقیقت میرود، چیزی که انسان را به بالا میبرد تفکر و اندیشه است. ما هرچه انجام دهیم به خودمان بر می‌گردد، همه چیز در درون خود فرد اتفاق می افتد و تغییر، تبدیل و ترخیص نیز درون خود ما اتفاق می‌افتد. در آخر نتیجه میگیریم که با صبر، سکوت و آرام آرام همه کارها انجام خواهد گرفت و همه ما در سختی ها نباید به خودمان خوف راه بدهیم چون باعث سقوط ما میشود؛ در زندگی همیشه جنگ با خونریزی کشته دارد، ولی وقتی متحوّر باشی محاسبات عوض می‌شود. 

 

ویراستاری: راهنمای تازه‌واردین همسفر آمنه
ارسال: مرزبان خبری همسفر مولود
همسفران نمایندگی اروند آبادان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .