English Version
English

درختکاری،جبران خسارت از طبیعت

درختکاری،جبران خسارت از طبیعت

جلسه نهم از دوره پنجم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ مخصوص مسافران و هم‌سفران نمایندگی دلیجان با استادی مسافر ابراهیم، نگهبانی مسافر محمد بهروز و دبیری همسفر مسعود با دستور جلسه "هفته درختکاری" روز شنبه مورخ سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

هفته درخت‌کاری یکی از شاهکارهای آقای مهندس است که آن را به عنوان دستور جلسه هفتگی قرارداده اند. ما دو وادی اجرایی در کنگره 60 داریم، یکی وادی هشتم و دیگری وادی دوازدهم است که به نظر من اگر ما درکل جهان و نه‌فقط در کنگره ۶۰ و اعضای کنگره ۶۰، بلکه انسان‌های که بیرون از کنگره ۶۰ دارند زندگی می‌کند، حتی یک وادی یا این وادی هشتم را اگر بخواهند در جامعه و زندگی‌شان کاربردی کنند جهان و کل جامعه از یک تعادل خیلی خوبی برخوردار می‌شود.

در وادی پیمان هشتم می‌گوید جبران خسارت از خودمان، جبران خسارت از جامعه و جبران خسارت از خانواده است .در این هفته در روز ۱۵ اسفند هفته درختکاری است. که انسان‌ها می‌روند طبق هر مراسمی که خودشان دارند یک درختی تهیه می‌کنندو درخت را می‌کارند؛ ولی راه صحیح اش را و راه درستش را  در کنگره اجرا می‌کنند؛ در بیرون از کنگره یک‌سری انسان‌ها فقط درخت می‌کارند و طبق آن عقیده‌ای که خودشان دارند می‌آیند به خاطر منافع خودشان درخت را می‌کارند و یا هیچ برداشتی از آن درخت کاشتن ندارند.

یک شخصی می‌رود که درخت بکارد برای اینکه منبع درآمد خودش باشد .یک درخت میوه‌ای را می کارد, که بتواند از آن استفاده بکنندولی در کنگره ۶۰ با یک حس خوب و با یک حس عالی این اتفاق می‌افتد که این شخص یک حسی را با طبیعت برقرار می کند که به‌خاطر منافع خودش نیست برای منافع کل جامعه است، برای منافع کل هستی است .خیلی از انسان‌ها هستند که می‌آیند زباله‌هایشان را بیرون می‌ریزند و این واقعاً یک توهینی است به جایگاه انسانیت .اگر در طبیعت نگاه کنیم من ابراهیم در قبل از اینکه وارد کنگره بشوم آمدم یک‌سری تخریب‌هایی به سیستم وارد کردم ،به طبیعت وارد کردم. با سیگارکشیدنم، با اشغال ریختن بیرونم ،با این کارها آمدم به طبیعت آسیب زدم و در این هفته شخصی که رها می‌شود، شخصی که رهاشده و در سفر دوم است می‌تواند در این هفته درخت بکارد.

این درخت کاشتن می‌تواند جبران خسارتی باشد. به خاطران خسارتی که به طبیعت زده می‌تواند از این طبیعت به‌نوعی جبران خسارت بکند .الان در کنگره ۶۰ خداوند را شکر آقای مهندس آمده این درختکاری را  جزو دستور جلسات کنگره ۶۰ قرار داده است که ما بتوانیم در این هفته به طور احسن درخت بکاریم و مهم‌تر از اینکه در کنگره ۶۰ با آموزش‌هایی که به ما می‌دهند ما درخت‌کاری را به طور صحیح یاد می‌گیریم . در بیرون از کنگره ۶۰ ما یک درختی را می‌کاریم و وظیفه ما به هر دلیلی تمام می‌شود ولی در کنگره ۶۰ این‌طوری نیست. در کنگره ۶۰ شخص می‌آید درخت می‌کارد و به آن درخت رسیدگی می‌شود و این نیست که ما درخت را بکاریم رهایش بکنیم و برویم. باید درختی که می‌کاریم از آن مراقبت کنیم تا آن درخت به آن مرحله رشد برسد تا بتوانیم از آن در طبیعت استفاده کنیم .امیدوارم از این هفته به نحو احسن استفاده کنیم و بتوانیم درخت بکاریم.از اینکه به صحبت های من گوش کردید از شما سپاسگزارم.

 

دریافت نشان ویلیام مسافر محمد جعفر

رهجوی کمک راهنما مسافر احمد(لژیون یکم)

 

تایپ:همسفر رضا-لژیون دوم

ویرایش و ارسال خبر:همسفر مسعود-لژیون یکم

نمایندگی دلیجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .