English Version
English

برگزاری جشن هفته دیده بان با حضور جانشین بنیان کنگره 60 استاد امین دژاکام

برگزاری جشن هفته دیده بان با حضور جانشین بنیان کنگره 60 استاد امین دژاکام

ششمین جلسه از دور هفتادونهم از کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰، ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد، با استادی دیده‌بان محترم، مسافر امین و نگهبانی کمک راهنمای محترم مسافر علی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «دیده‌بان» در روز چهارشنبه مورخ ۱۰ اسفندماه سال ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۶: ۵۰ شروع به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان امین هستم یک مسافر
خیلی خوشحالم که بازهم توفیق شد در نمایندگی شادآباد حضور پیدا کنم. هفته دیده‌بان را ابتدا به آقای مهندس دژاکام بنیان کنگره60 و خانواده خودم و همه دیده‌بان‌های محترم کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم و همچنین به دیده‌بان جدید آقای ویلیام که تازه منصوب‌شده‌اند. این قدرت کنگره ۶۰ را می‌رساند که یک دانشمندی که برای یک دقیقه صحبت با او باید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرد که شاید بتوان او را دید، الآن بیایند و بشوند همکار یک مصرف‌کننده سابق و از همکاری با او لذت ببرند.
این از معجزات کنگره ۶۰ است که شخصی از قعر تاریکی‌ها رشد کند، بالا بیاید تا به این مرحله برسد که دانشمندی که قطب علم ترک اعتیاد است بیاید در مجموعه او رابط بین‌الملل شود و این چیز کمی نیست. احیا شدن انسان یعنی همین.


آقای ویلیام نزدیک به ۱۴ سال است که با آقای مهندس ارتباط دارند. دوستی عمیقی بین آن‌هاست، وقتی نامه‌های آن‌ها را می‌خوانیم متوجه می‌شویم، این از نقشه‌ها و تدابیر شخص جناب مهندس می‌باشد.
دیده‌بان‌ها از اعضای کنگره ۶۰ می‌باشند و از بین همین رها شدگان هستند. من همیشه دیده بانان  کنگره ۶۰ را به‌صورت فاصله‌ای بین خودم و پدرم می‌دانستم. پدر پس از رها شدنش، وقت خود را صبح تا شب  در کنگره ۶۰ می‌گذراند. این مشکل برای من زمانی حل شد که خودم را به مسافران نزدیک شدم و شروع به دوستی با آن‌ها نمودم .
شما هرجایی که می‌روی باید نقش خود را پیدا کنی و ببینی در آن مجموعه، جای تو کجاست؟ اگر کنار بایستی چیزی گیرت نمی‌آید. این مطلب که شما برای چه چیزی ساخته‌شده‌ای و اگر این را بتوانید پیدا کنید مشکل حل می‌شود. توصیه من به هم‌سفران آقا این است که در قسمت مسافران بگردید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
انسان قدرت را دوست دارد. انسان دیده شدن و تعریف و تمجید را دوست دارد؛ اما باید بدانیم که این اولویت نباشد و این نباشد که قدرت فقط این باشد که همه از من تبعیت داشته باشند. در این موقع این امتیاز به ضد خودش تبدیل می‌شود. قدرت آنجا خوب است که آن را داشته باشی ولی بتوانی از قدرتت استفاده نکنی. حرف شما خریدار داشته باشد، اما هرزمانی حرف نزنید. وقتی این ویژگی‌ها را داشته باشید آن موقع است که تعادل دارید. در کنگره ۶۰ ویژگی خوبی که وجود دارد این است که هرچقدر ما به جایگاه بالاتری می‌رسیم نتیجه‌ی تلاش بیشتر است.


برای رسیدن به جایگاه‌های بالا سالها زمان نیاز دارد . هدف ما این باشد که به جایگاه بالا برسیم، فقط برای اینکه بتوانیم قدرت بیشتری به دست بیاوریم و به همه فقط فرمان بدهیم، این هیچ ارزشی ندارد. مهم این است که ما از تجربیاتی که در این سالها به دست آورده‌ایم بتوانیم استفاده کنیم. در اینجا مدل درست را کنگره به ما یاد می‌دهد. در سفر اول باید تلاش کنیم و در سفر دوم بیشتر از سفر اول باید تلاش کنیم. راهنما از مسافران بیشتر تلاش می‌کند. همچنین مرزبانان از راهنما بیشتر و ایجنت باید از همه این‌ها تلاش بیشتری نماید. دیده‌بان‌ها تلاششان باید از بقیه بیشتر باشد. بیشترین کاری که در کنگره انجام می‌شود به عهده‌ی خود جناب مهندس است و ایشان با تلاش خود به ما یاد می‌دهد که اگر بنا باشد سیستمی با عمل سالم اداره شود هرچه جایگاه بالاتر می‌رود وظایف و کارهای بیشتری باید صورت بگیرد. اینجاست که جایگاه راداریم، قدرت راداریم، حرفمان خریدار دارد، اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. این اعتقاد من است که وقتی یک فرمانده خودش تلاش نکند، سربازان هم انگیزه‌ای برای تلاش نخواهند داشت. پس اگر ما مسیر را درست طی نکنیم باعث خرابی می‌شویم. انسان‌های خراب بناهای آباد را خراب می‌کنند و انسان‌های آباد بناها را آباد می‌سازند. آنجاست که زندگی مزه پیدا می‌کند و از آن لذت می‌بریم. اگر از مسیر خارج شویم ما مسیر سقوط و خرابی را خواهیم رفت.


در انتها باید بگویم که باکارهای خراب پس از چندین سال شاهد خرابی تمام کنگره ۶۰ خواهیم بود.
دیده‌بان‌ها از بین پرتلاش‌ترین آدم‌ها انتخاب می‌شوند. معیار، اخلاق آن‌ها و عمل سالم آن‌ها است. تا زمانی که ملاک این‌ها باشد، پابرجا بوده  و از این مکان‌های عالی برای پیشرفت و درمان برخوردار خواهیم بود.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همگی شما سپاسگزارم.


تایپ: مسافر محمد
تنظیم: مسافر فرهاد

مرزبان کشیک: مسافر علی اصغر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .