English Version
English

داشتن خواسته ی رهایی، وظیفه اصلی رهجو

داشتن خواسته ی رهایی، وظیفه اصلی رهجو

چهارمین جلسه از دوره پنجم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 نمایندگی باغستان کرج با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر هادی با دستور جلسه "وظایف راهنما و رهجو" روز چهارشنبه 10 اسفندماه 1401 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر، خداوند بزرگ شاکرم به خاطر فرصت خدمتگزاری که در اختیار من قراردادند.
دستور جلسه امروز؛ وظایف راهنما و رهجو است که در مورد آن مشارکت می‌کنیم.
در مورد وظایف رهجو و راهنما، با احترام به راهنماهای عزیز چند نکته‌ای که جناب مهندس در مورد وظایف راهنما مطرح کردند را اشاره می‌کنم. هرچند راهنماها از مراحل سختی عبور می‌کنند تا به شال کمک راهنمایی دست پیدا کنند و قطعاً کارآزموده و بلد کار است اما خالی از لطف نیز نیست که به بخش مهمی از این وظایف اشاره شود.
یکی از مهم‌ترین این وظایف، دانش و آگاهی داشتن در مقوله اعتیاد و درمان آ ن است. زیرا کار اصلی و اولویت  کنگره60 درمان اعتیاد است و برای محقق شدن این خواسته و هدف کنگره 60 نکته بعدی که راهنما باید رعایت کند و یکی از مسائل حیاتی در مسیر درمان است حفظ فاصله راهنما با رهجو است که به‌واسطه آگاهی و دانش راهنما توقع می‌رود که او این فاصله را حفظ کند.
همه ما احتمالاً یا شنیده‌ایم یا دیده‌ایم که عدم رعایت این فاصله باعث بروز چه اتفاقاتی شده که معمولاً بیشترین آسیب را رهجو می‌بیند. در مقابل این موارد وقتی شخصی وارد کنگره 60 می‌شود لقب رهجو به او می‌دهند و مهم‌ترین وظیفه او این است که با تمام وجود و به معنی واقعی کلمه رهجو باشد .رهجو در کنگره60 ، یعنی کسی که به دنبال راه درمان است.
برای رسیدن به این مهم اولین قدم نظم و انضباط است. یک رهجو نمی‌تواند بی‌نظم باشد و بتواند سفر خوبی داشته باشد. این نظم شامل همه‌چیز است از سر ساعت دارو خوردن و نوشتن سی‌دی‌ها و ...در حقیقت و به عقیده من یک رهجو باید در ابتدا به خود احترام بگذارد. در کنار همه این‌ها این دستور جلسه در ذهن مثلثی را تشکیل می‌دهد که یک ضلع آن راهنما، یک ضلع رهجو و قاعده و مهم‌تر از اضلاع دیگر خواسته داشتن رهجو است.
اگر رهجویی واقعاً خواسته درمان در او باشد و درواقع تشنه رهایی از مواد مخدر و اعتیاد باشد. تمام قوانین و حرمت‌ها را رعایت می‌کند و هر وظیفه‌ای که برای او تعریف‌شده است را با تمام وجود می‌پذیرد و اجرایی می‌کند تا به رهایی برسد. و در آخر هم اگر بخواهیم بیشتر از این سیستم آموزش و انرژی بگیریم و در کنگره 60 ماندگار شویم تنها راه آن خدمتگزار شدن است.
از همه شما سپاسگزارم که به مشارکت بنده توجه فرمودید.

 

تایپ: مسافر مصطفی لژیون دوم

تنظیم و ارائه: مسافر احسان لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .