English Version
English

باید از صحبت ها و نوع نگاه دیدبانها اموزش بگیریم

باید از صحبت ها و نوع نگاه دیدبانها اموزش بگیریم

جلسه ششم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰،نمایندگی صالحی۲، به استادی کمک راهنمای محترم مسافر مجید، نگهبانی مسافرموقت امیر و دبیری موقت بهروز، با دستور جلسه «هفته دیده بان»29 بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد...

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر، از نگهبان عزیز تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند تا آموزش بگیرم. دستور جلسه درموردهفته دیده‌بان است یکی از چهار جشنی که درکنگره داریم در این هفته مثل جشن همسفر یا کمک راهنما قراراست ببینیم اول اینکه دیده‌بان چه هست چه‌کارهایی را می‌کند وقتی‌که متوجه شدیم بعد به‌اندازه خودمان با پاکت ازآنهاقدردانی می‌کنیم وهمان طور که می‌دانید درکنگره با پاکت تشکروقدردانی می‌کنیم. تمام دیده‌بان هادرسطح شعبه‌های کشور تقسیم‌شده اند و هردیده بانی پنج یا شش تا نمایندگی بازدیدمی کنند البته در طی دو هفته انجام می‌شود وحتمایک دیده‌بان در تمام شعبه‌ها حضور پیدا می‌کند. اول چیزی که برداشت خود من است را بگویم لیست دیده‌بان‌ها را که نگاه می‌کردم مثلاً آقای سلامی در مشهد و قشم باید حضور پیدا می‌کردند و حتی آقای صداقت هم دیده‌بان شعبه خودمان است هم همین‌طور بود، هدف این نیست که قرار است یک پاکتی داده شود، نه برای این است که می‌بینیم آن‌ها در همین هفته در بیشترین حالت، خیلی اذیت می‌شوند بابت این‌همه بازدیدهایی که انجام می‌دهند خیلی سخت است که این مسافت هارا طی می‌کنند.

حالا قرار است من چه چیزی را بفهمم تعریفی که آقای مهندس کرده‌اند دیده‌بان‌ها ستون‌های کنگره ۶۰ هستند ولی خب دیده‌بان چه بوده و چه‌کارهایی می‌کند؟ در کنگره ۶۰ چهارده‌تا دیده‌بان وجود دارد که البته تعداد آن‌ها بیشتر شده است که آقای سلامی راداریم به‌عنوان دیده‌بان مالی و آقای برکش دیده‌بان لژیون سردار و آقای صداقت دیده‌بان لژیون انضباطی و آقای خدامی دیده‌بان تحقیقات و آقای تراب خانی دیده‌بان راهنما و بقیه عزیزانی هستند هرکدام در یک‌قسمتی وظیفه‌ای رادارند. یک تبریکی هم می‌گویم به آقا کوروش آذر پور عزیز که یکی از دیده‌بان‌های کنگره ۶۰ بودندکه سال گذشته از بین ما رفتند و همه دیده‌بان‌ها از یک چشمه آب می‌خوردند و یک آموزشی را می‌گرفتند که همه آن‌ها زیر نظر جناب مهندس بودند و همه در یک سطح و ساده‌ترین افراد در کنگره ۶۰ هستند یعنی شما اگر یک‌دیده بان را نگاه کنید هیچ نشانه‌ای ندارند این نشان از بزرگی این افراد است. آقا کوروش یکی از آن افراد بودند که خیلی ساده و راحت صحبت می‌کردند و همیشه هم همه‌جا حضور داشت. یک روز در لژیون نشسته بودیم تابلوهای وادی‌ها چندهفته‌ای نصب‌شده بود که آقا کوروش چند جلسه‌ای نیامده بودند و ما خودمان تک‌تک تابلوها را رنگ و بعد نصبشان کردیم بعد از چند جلسه که آقا کوروش آمدند وسط لژیون رسیدند و نشستند که یکی از دوستان داشتند مشارکت می‌کردند که بعد از اتمام صحبت آن فرد آقا کوروش گفتند چه کسی این تابلوها را نوشته چند تا غلط املایی دارد که ما با تعجب برگشتیم گفتیم غلط املایی ندارد که بعد دقیقاً به آن غلط‌ها اشاره کردند و ما اصلاً متوجه این نشده بودیم ولی چیزی که برای ما مهم بود به ساده‌ترین چیز ممکن ظریف‌ترین اتفاقات را می‌دیدند و حتی به روی ما نمی‌آوردند.

ولی ما چطور وقتی یک ایرادی را می‌بینیم سریعاً آن را ایراد را می‌گوییم ولی یک دیده‌بان این‌طور نیست. ما در این شعبه آقای صداقت راداریم که بعضی‌اوقات یک سری نکات و ایراداتی را به ما می‌گویند و این نیاز است برای ما که ما چه‌کار می‌کنیم. نیازی نیست که من قطعاً بنشینم پای صحبت‌های ایشان که آموزش بگیرم فقط نیاز است بنشینم به رفتارها و نوع نگاه و صحبت‌هایی که انجام می‌دهند آموزش بگیرم. حتماً با پاکت و یکدل نوشته‌ای که با آن می‌توانیم حس خودمان را منتقل کنیم و از آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم. خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش کردین

تایپ: مسافر هاشم

تنظیم: مسافرمحمد

باتشکر از مسافران نمایندگی صالحی۲

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .