English Version
English

نزدیکترین بندگان به خداوند خدمتگزاران و پرهیزکاران هستند

نزدیکترین بندگان به خداوند خدمتگزاران و پرهیزکاران هستند

چهارمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی زنجان با دستور جلسه هفته دیده‌بان (جشن) با نگهبانی ایجنت مسافر سینا، دبیری مسافر علیرضا و استادی  آقای حکیمی دیده‌بان محترم نمایندگی‌های شهرستان‌های کنگره 60 روز پنج‌شنبه 27 بهمن ماه 1401 راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما عزیزان و این نمایندگی را به من داد، تشکر می‌کنم از آقای مهندس و خانواده محترمشان و همین‌طور از همه‌ی خدمتگزاران این نمایندگی، انشاالله عزیزان خدمتگزار از خدمتی که انجام می‌دهند بهره لازم را ببرند.
اگر دستور جلسه هفته دیده‌بان در دستور جلسات هفتگی قرار داده شده به جهت این است که اعضا با ساختار کنگره 60 آشنا شوند، دیده‌بانان قانون‌گذاران کنگره هستند، این افراد به جهت تجربیاتی که دارند، مسائل را موشکافانه بررسی می‌کنند و سپس این مسائل را به شور می‌گذارند و راجع به تصمیماتی که قرار است اتخاذ شود رأی گیری می‌کنند. اعضای کنگره 60 باید بدانند که در کنگره60 سلسله مراتبی وجود دارد که این ساختار را به سمت جلو هدایت می‌کند، دیده‌بانان از اعضای کنگره 60 می‌باشند و زمانی مصرف کننده بودند و پس از رهایی از بند اعتیاد دقیقا وقتی که رحمت خداوند شامل حالشان شد قدر این رحمت را بیشتر دانستند.
وقتی که به سابقه وجود تریاک می‌نگریم، این ماده از ازل بوده، هست و در آینده هم خواهد بود، ولی به جهت سوء مصرف تبدیل به ضد خود شد و در انسان‌ها تخریب‌های بسیاری به وجود آورد، انسان‌ها وقتی دچار اعتیاد می‌شدند بعد از اجبار به مصرف با تمام وجود می‌خواستند که رها شوند، ولی نمی‌توانستد چون راه و روشی وجود نداشت، پس از سالیان سال آزمون و خطا در زمینه ترک‌ اعتیاد وقتی که همه ناامید شده بودند رحمت خداوند به واسطه کشف متد دی اس تی جاری شد، بنابراین رحمت خداوند از دست مخلوق به مخلوق می‌رسد، خداوند در جایی می‌فرمایند: تجلی من در مخلوق است، اگر می‌خواهید از خداوند تشکر کنید به مخلوقات خداوند احترام بگذارید. متد دی اس تی که همان رحمت خداوند است با دستان مهندس دژاکام برای همه انسان‌های دربند جاری شد و آیندگان نیز می‌توانند از متد دی اس تی استفاده نمایند چون مسئله اعتیاد هیچگاه پایان نمی‌یابد، اهمیت موضوع در اینجاست که هر کدام از ما در گذشته خود کار نیکی انجام داده‌ایم که رحمت خداوند شامل حالمان شده‌ است چون اگر اذن خداوند نباشد برگی از درخت نمی‌افتد.
علاوه بر این همسفران ما نیز با مسائل آشنا می‌شوند و از نظر جهان بینی اطلاعات لازم را کسب می‌نمایند، این اطلاعات را شما در هیچ کتابی نمی‌توانید پیدا کنید، اگر هم وجود داشته باشد در کتب کهن وجود دارد که شاید همه متوجه مفهوم این اطلاعات نشوند، ولی در کنگره 60 همه این مطالب ساده سازی شده‌اند به صورتی که هر کس با هر میزان سواد بتواند از موضوعات بهره کافی را ببرد. حتی درک مطلب رحمت است، چون با استفاده از این مطالب می‌توانیم خودمان را احیا کنیم، احیا یعنی بازتوانی در ابعاد مختلف هم جسم و هم جهان بینی، به صورتی که تا هستی برقرار است دیگر به نقطه آغاز بازنگردیم، بنابراین برای همه ما بستر کاملاً آماده است؛ چیزی که مهم است این است که چقدر بتوانیم با تلاش و کوشش خود از این بستر استفاده کنیم و بهره‌مند شویم، انسان‌ها کارهای زیادی انجام می‌دهند تا به حال خوب برسند، اما در تصورشان نمی‌گنجد که داشتن حال خوب در گرو حرکت در صراط مستقیم است.

اگر می خواهید حالتان خوب باشد باید کاری کنید تا دیگران هم حالشان خوب شود، نمی‌شود همه چیز را برای خودتان بخواهید. من فکر نمی‌کردم که روزی دیده‌بان باشم، روزی که جناب مهندس اعلام کردند، چون تجربه از موضوع دیده‌بانی نداشتم و عکس العمل خاصی نداشتم و فقط متوجه شدم که یک مسئولیت است، یک اجازه است و باید خدمت کنم، دلیل وجود این دستور جلسه به خاطر شناخت اعضا از دیده‌بانان و عملکرد ایشان می‌باشد، دیده‌بانان فرقی با سایر اعضای کنگره 60 ندارند و همیشه در دسترس اعضای کنگره 60 می‌باشند، شما روزهای دوشنبه و چهارشنبه می‌توانید جناب مهندس را ببینید و با ایشان صحبت کنید، در حال حاضر کنگره 60 نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر عضو دارد، در این گستره بنیان این سیستم کاملاً در دسترس است. من به هیچ عنوان با کلمه جایگاه بالا و از این دست کلمات مأنوس نیستم، مثلاً برای کسی آرزو می‌کنیم که امیدوارم شما را در جایگاه‌های بالاتر ببینم، من که نمیدانم جایگاه بالاتر کجاست، چه کسی تعیین میکند جایگاه بالاتر کجاست؟! خداوند می‌فرمایند: نزدیکترین شما به من خدمتگزارترین و پرهیزکارترین شماست، البته دیده‌بانان یک تفاوت با اعضای کنگره 60 دارند و آن تفاوت در اولویت‌های دیده‌بانان است، یعنی اگر برای یک سفر دومی اولویت کار و زندگی است برای یک دیده‌بان به واسطه مسئولیتی که دارد اولویت خدمت است، شاید در مواقعی به خاطر همین اولویت از طرف اطرافیان به خاطر این که با نوع نگاه یک دیده‌بان و مسئولیت ایشان آشنا نیستند مورد سوال قرار بگیرند! عملکرد یک دیده‌بان باید الگوی یک سفر اولی باشد ما به کرات گفته‌ایم که در سفر اول اولویت درمان است نه کار و مسائل دیگر سفر اولی وقتی که درمانش را شروع می‌کند تمام اولویت زندگی‌اش باید درمان باشد، البته این به آن معنا نیست که یک سفر اولی کار نکند بلکه در کنار امورات جاری زندگی به بخش درمان بها دهد و وظایفی که در سفر اول دارد را انجام دهد.

باید بدانیم که در کنگره 60 به خاطر حرف شنوی اعضا از همدیگر یک سلسله مراتبی هم وجود دارد، اگر اعضا به این سلسله مراتب احترام نگذارند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، ساختار کنگره 60 هیچ مشابهی ندارد، در این جهان فیزیکی نمی‌توانید ساختاری مانند کنگره را پیدا کنید، می‌خواهم خاطره‌ای برایتان بازگو کنم؛ در هفتمین سال رهایی جناب مهندس راهنمایان آکادمی جلسه برگزار کردند و ما با ترفندی آقای مهندس را در جلسه دعوت کردیم و جشن تولدی برای ایشان ترتیب دادیم، آقای مهندس اولین کلام‌شان این بود که ما نمی‌دانیم جایگاه من کجا است، فقط خیلی مهم است که بدانید در این جایگاه قرار گرفته‌ایم که خودمان را بشناسیم و این شناخت از خود به واسطه کمک به دیگران ممکن می‌شود، یعنی وقتی من به کسی کمک می‌کنم این کمک باعث می‌شود که من خود را بهتر بشناسم، یک رهجو باید عملکرد راهنما را لطف و محبت ببیند ولی راهنمایان کار خود را وظیفه می‌دانند، یک ایجنت یا مرزبان کار خود را وظیفه می‌داند، دیده‌بان کار خود را وظیفه می‌داند ولی دیگران این کار را محبت می‌بینند و باید هم همین گونه باشد. یک راهنما در این جایگاه قرار گرفته تا با کمک کردن به هم نوع و نشان دادن صراط مستقیم درضمن شناخت خود رهجو را نیز از تاریکی اعتیاد رها کند، این اجازه به هر کسی داده نمی‌شود، بنابراین باید قدر صندلی کنگره 60 را بدانید.
عزیزان سفر اول شما اگر تمام دارایی خود را جمع کنید و در بیرون از کنگره بخواهید درمان شوید این ممکن نیست چون متد و روش کنگره 60 سندی بدون نقص است و سند آن رهایی‌ها و خدمتگزاران کنگره 60 می‌باشد، بیرون از کنگره حتی نمی‌توانند بگویند که کدام قسمت از جسم شما در بیماری اعتیاد آسیب دیده است، نمی‌توانند بگویند که چقدر درمان شما به طول می‌انجامد، حتی داروی مناسب درمان را نیز ندارند. بنابراین قدر این مکان را بدانید و موضوعی که باید مد نظر باشد این است که عزیزان بعد از رهایی کار تمام نشده است، به خاطر همین مسئله ما در نوشتارها میخوانیم که؛ برای رهایی از اعتیاد دو سفر الزامی است، سفر اول از مصرف مواد مخدر تا قطع آن و سفر دوم از قطع مصرف تا رسیدن به خود. نکته جالب اینجاست که در قطع مواد رکن اصلی آموزش است و برای اینکه فردی به خود برسد باید خدمت کند، اگر شما هر جلسه نظافت می‌کنید این خدمت است، و اگر در جایگاهی خدمت می‌کنید نباید فکر کنید که با دیگران فرق دارید، خدا را شکر فضای خدمتگزاری در کنگره 60 حاکم است و ما باید قدر آن را بدانیم و از این فرصت و رحمتی که شامل حالمان شده است نهایت استفاده را ببریم، من از همه شما تشکر و قدردانی می‌کنم امیدوارم که به آنچه در دل دارید در صراط مستقیم نائل شوید. از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما متشکرم.

خدمتگزاران بخش سایت نمایندگی
تایپ: مسافر سعید از لژیون پنجم
تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .