English Version
English

در هستی همه چیز تابع نظم است

در هستی همه چیز تابع نظم است

دومین جلسه از سری هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی همسفر مصطفی و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه" نظم، انضباط و احترام در کنگره ۶۰" یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

 ابتدا استاد از جناب آقای مهندس برای فراهم کردن این بستر آموزشی تشکر کردند و همچنین از راهنمای عزیزشان آقا پیام تشکر کردند.

 پایه و اساس هر سازمان و ارگان یا خانواده بر اساس نظم و انضباط واحترام است و هر کجا که بخواهیم موفقیتی کسب کنیم باید نظم و انضباط و احترام را در کارهای‌ خود رعایت کنیم و اگر این‌ها را رعایت نکنیم به هرج و مرج کشیده می‌شویم. شاید خیلی‌ها فکر کنند که من همسفر در زندگی‌ام مشکل و تخریبی نداشتم ولی این‌گونه نیست مشکلات به این دلیل پیش می‌آمد که خیلی از جاها نظم و انضباط را رعایت نمی‌کردم و پایبند آن نبودم. آقای مهندس می‌گویند: ساعت‌های قدیمی همه با چرخدنده و عقربه بودند و اگر یکی از آن‌ها خراب بود آن وقت، ساعت به درستی کار نمی‌کرد. ما باید در نظر داشته باشیم در هر کجا که بخواهیم کاری انجام بدهیم باید نظم و انضباط را در آن کار رعایت کنیم تا به دیگران هم بتوانیم آن را بیاموزیم. ما در کنگره نظم و انضباط را از راهنماها و مرزبانان و خدمتگزاران می‌آموزیم، نظم و انضباط یعنی دقیقا همه چیز در جای خودش باشد مثل برنامه و کلاس‌های آموزشی کنگره که رأس یک ساعت مشخص شروع و رأس یک ساعت مشخص به پایان می‌رسد.

هرچند نظم در صور ظاهر انسان جلوه‌گر است؛ اما ریشه در صور پنهان او دارد. ازآنجایی‌که همه‌چیز بر مبنای نظم و احترام متقابل افراد به یکدیگر شکل می‌گیرد؛ نظم و احترام یکی از ارکان مهم و اساسی به شمار می‌آید. کنگره ۶۰ به‌منظور رهایی معتادینی که همواره خواستار رهایی از اعتیاد بوده‌اند و راه‌حل منطقی برای درمان خود پیدا نکرده‌اند تشکیل‌شده است، فردی که وارد کنگره شده؛ مصرف‌کننده‌ای است با افکار افیونی و پر از ترس و اضطراب و ناامیدی که جسم و روان و جهان‌بینی او از تعادل خارج‌شده است، برای این‌که درمان خود را کامل کند باید تابع قوانین کنگره ۶۰ باشد که مهم‌ترین آن‌ها نظم و انضباط و رعایت حقوق دیگران است. خروج و نافرمانی از قوانین قطعاً به‌جز حال خراب و آشفتگی و لغزش و عدم رهایی چیزی به دنبال نخواهد داشت، کسانی که تابع قوانین هستند زودتر به درمان و تعادل می‌رسند در زندگی برنامه‌ریزی بهتری دارند و می‌توانند الگو و راهنمای خوبی برای دیگران باشند و امیدوارم با اجرای این قوانین به حال خوش و رهایی برسیم.

لژیون خدمتگزار لژیون چهارم 

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم 

تنظیم و ارسال: مسافر مهدی لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .