English Version
English

گروه خانواده_ اول اندیشه را باید درست کنیم

گروه خانواده_ اول اندیشه را باید درست کنیم

عقاب سفید در این سی دی می‌گویند: در تمام این زمان تحت آزمایش بودید که این آزمایش می‌تواند خوب یا بد باشد، تمام مسائل چه خوبی‌ها و چه بدی‌ها هر دو برای ساخته شدن انسان هستند، پس تمام مشکلات و ناکامی‌ها، ناراحتی‌ها و بی پولی و اعتیاد، برای آباد نمودن جسم و روان و جهان بینی(اندیشه) هستند. در مکاتب مختلف برای جسم ارزشی قائل نبودند حتی در مکاتب عرفان همه نوع مسائل مختلفی  جز جسم وجود دارد، در قرون وسطی برای بالا رفتن از نظر معنوی جسم خود را سختی می‌دادند مثلاً روی میخ می‌خوابیدند یا خودشان را با تازیانه می‌زدند، گرسنگی می‌کشیدند و فشار خیلی زیادی به جسم می‌آوردند به این دلیل که می‌خواستند از دیدگاه خودشان روح پالایش پیدا کند که این غلط است.

جسم برای ما یک شهر و وسیله است، جسمی که سالم نباشد مثل یک ماشین خراب است و ما در کنگره برای پاکسازی جسم آمده‌ایم، مواد مخدر را از بین بردیم و بعد روی سیگار کار کردیم و آن را درمان کردیم و بعد از آن روی اضافه وزن کار کردیم که خود مادر انواع و اقسام بیماری‌ها می‌باشد، که با کاهش وزن و تغذیه سالم خیلی از بیماری‌ها از بین رفت و بعد ورزش را وارد کنگره کردیم که تمام اعضای کنگره باید ورزش فعالانه داشته باشند.

جسم یک ساختار و شهر وجودی است که اندیشه در آن ساکن است که باید اول اندیشه را درست کنیم. زندگی ما به طور کلی شامل سه پارامتر می‌باشد: ۱_ آموزش دیدن ۲_آموزش دادن ۳_ زندگی کردن، که مهمترین آن زندگی کردن می‌باشد، یکی از معجزات حیات خود زندگی کردن و لذت بردن از آن است و انسان نباید به خاطر معنویات از مادیات چشم‌پوشی کند.
زندگی کردن یعنی: ۱_آنچه که حلال است و فرمان به انسان داده شده می‌تواند استفاده کند، ۲_آنچه که فرمان به انسان داده نشده و منع شده باید پرهیز کند مثل دروغ گفتن و فساد کردن و...۳_کشتن نفس است که منظور خودکشی کردن نیست بلکه یعنی آنچه بر شما رواج داشته شده شما آن را حرام نکنید.

زندگی بر مبنای بدی و خوبی است و فلسفه آن آموزش دیدن و آموزش دادن به منظور زندگی کردن است و حال اندیشه را چگونه آموزش دهیم؟ با جهانبینی، کتاب ۱۴ وادی، کتاب ۶۰ درجه و سایر کتاب‌های کنگره ۶۰ آن را آموزش دهیم. وقتی که جسم و اندیشه ما درست شود بعد روان ما که به معنی خلق و خوی می‌باشد درست می‌شود و وقتی این سه مولفه درست شوند انسان متعادل می‌شود و بعد مشکلات کم می‌شود و در آرامش قرار می‌گیرد. ما باید مکان‌هایی درست کنیم که در دسترس همه‌ی آن از یاد رفتگان باشد و در آنجا آموزش بگیرند که الان در کنگره ۶۰ مکان‌ها به قدر کافی زیاد و پیشرفت خوبی داشته‌اند.
استاد می‌گویند: می‌دانیم توان خود را به کار می‌برید اما به قول خودتان و به زبان خودتان این کار راه رفتن و یا قدم زدن در گلستان نیست بلکه در آتش و خار است یعنی این کار برای همه شما راهی سخت است و باز کردن این راه و راه‌های دیگر هم کار آسانی نیست. اگر به کاری علاقه داشته باشید در انجام آن سختی را متوجه نمی‌شوید و بالعکس، اما وقتی در مسیر صراط مستقیم حرکت می‌کنیم به قوه عقل پی می‌بریم که عقل چه توان و چه قوه‌ای دارد که با تفکر و تعقل کردن بتوانیم آن را پیدا بکنیم و هر کاری که بخواهیم انجام دهیم باید روی آن تعمق کنیم، اگر مشکلی در زندگی به وجود می‌آید نباید عجله کنیم تا بهترین راه را پیدا کنیم و به نتیجه مطلوب که منظور همان فرمان عقل است برسیم.

بعضی اوقات فرمان را به صورت نیمه کاره انجام داده‌ایم و باعث شده است توجه کامل نکنیم حال این فرامین می‌تواند فرمان الهی باشد، فرمان راهنما و یا فرمان‌های دیگر باشد و این باعث شده که فرمان‌ها را کامل به انجام نرسانیم و کارهایمان به عقب بیفتد.

 

 

نگارش و تایپ:  همسفر خاطره رهجوی لژیون دوم

ویرایش:  همسفر سمیه رهجوی لژیون اول

تنظیم و ارسال:  همسفر مریم رهجوی لژیون اول

همسفران نمایندگی خرم آباد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .