English Version
English

رسیدن به مادیات؛ به وسیله معنویات

رسیدن به مادیات؛ به وسیله معنویات

مسافر بهمن با آنتی ایکس مصرفی اپیوم و شیشه وارد کنگره شده‌اند؛ یازده ماه ماه به روش DST و با داروی OT با راهنمایی عباس آقا سفر کردند و هشت سال است که به رهایی رسیده‌اند؛ همین‌طور ده‌ماه به روش DST و با آدامس نیکوتین با راهنمایی مسافر قادر سفر سیگار کردند و اکنون شش سال و هفت ماه است که از بند نیکوتین رها شده‌اند؛ اکنون در جایگاه دستیار دیده‌بان تازه واردین مشغول خدمت هستند.

نحوه آشنایی‌تان را با کنگره چگونه بود؟
اولین بار اسم کنگره 60 و چهره آقای مهندس را در برنامه تلوزیونی شروع خوب دیدم که این برنامه توسط آقای عباس امیرمعافی در شبکه سه سیما پخش می‌شد و بعد از آن هم یکی از دوستانم باعث شدند که من وارد شعبه هیدج شوم.

تاکنون در کنگره ۶۰  چه جایگاهی را تجربه کرده‌اید و چه جایگاه‌هایی را دوست دارید تجربه کنید؟
من تقریباً ۹ سال است که در کنگره ۶۰ حضور دارم، بعد از رهایی در جایگاه‌های خدمتی زیادی خدمت کردم، از جمله دبیری،‌ نگهبانیOT؛ و بلافاصله چون من در آزمون کمک راهنمایی قبول شدم، این فرصت را پیدا نکردم که در جایگاه مرزبانی و دیگر جایگاه‌ها خدمت کنم؛ ۶ سال در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کردم، الآن راهنمای درمان سیگار هستم و همین‌طور دستیاردیده‌بان تازه‌ واردین هستم. تمام جایگاه‌ها در جای خودشان جایگاه بسیار والایی هستند، خوب تمام انسان‌ها ترقی و پیشرفت را دوست دارند، ولی باید آن ظرفیت در ما ایجاد شود تا ما بتوانیم به آن جایگاه برسیم، اگر ظرفیت آن جایگاه را نداشته باشیم، هم خودمان ضربه خواهیم دید و هم به آن جایگاه ضربه خواهیم زد و از آن هدفی که داریم دور خواهیم شد.

چه چیزی باعث شده که شما در کنگره بمانید و به آموزش‌ها ادامه بدهید؟
باز هم بر این باور هستم که قطعاً آن محبتی که در کنگره وجود دارد، من را جذب کنگره کرده است؛ عشق به خدمت و لذتی که در خدمت کردن است، کاری کرده است که ما بتوانیم در کنگره ماندگار شویم و به آموزش‌ها ادامه دهیم. قطعاً کسی که آموزش‌دهنده است، قبل از این که آموزش دهد، خودش باید آموزش پذیر باشد و به قول جناب مهندس هر ورودی باید یک خروجی هم داشته باشد و این که صرفاً ما آموزش نمی‌دهیم ‌‌و آموزش هم می‌گیریم؛ مهم‌ترین چیز که باعث ماندگاری در کنگره می‌شود، عشق به خدمت؛ عشق به جناب مهندس؛ عشق به کنگره ۶۰ و اعضای کنگره ۶۰ است.

تأثیر آموزش‌ها در زندگی شما چه بوده است؟
قطعاً آموزش‌های که ما در کنگره ۶۰ یاد گرفتیم، به خاطر این است که این آموزش‌ها را در زندگی‌مان کاربردی کنیم، تأثیری که این آموزش‌ها در روند پیشرفت زندگی من داشت، قطعاً تأثیر بسیار مثبتی بوده است و تمام نظم زندگی من برگرفته از کنگره ۶۰ هست، در زندگی شخصی خودم توانسته‌ام به موفقیت‌های دست پیدا کنم، عضو شورای شهرمان شدم و مدرک Dمربیگری   فوتبال آسیا را گرفتم، این‌ها همه برگرفته از آموزش‌های ناب کنگره ۶۰ بوده و زندگی من را رو به پیشرفت کرده است.

جایگاه دستیار دیده‌بان تازه واردین را چگونه ارزیابی می‌کنید و هدف شما از پذیرفتن این جایگاه چه بوده است؟
تمام جایگاه‌های خدمتی در کنگره ۶۰ یک انرژی خاصی دارند و به نظر من همه جایگاه‌ها مهم هستند، در کنگره ۶۰ یاد گرفتیم که ما به دنبال جایگاه نیستیم؛ اگر هدف ما خدمت باشد و ظرفیت آن در ما به وجود بیاید، آن جایگاه خود به خود ما را پیدا خواهد کرد. ما در هر جایگاهی که باشیم، فقط هدف خدمت کردن است، آن هم خدمت بلاعوض و باید ختم به عمل سالم باشد، بارها من گفتم و همیشه هم سر لوحه کارم قرار دادم، آن پیمانی که در جایگاه خدمتی بستیم، در این پیمان ما اعلام می‌کنیم که خدمتگزار مردم باشیم و دردی از دردمندان، درمان کنیم.

اولین موضوعی که یک تازه وارد بایستی در مورد درمان در کنگره بداند از نظر شما چیست؟
به نظر من یک تازه‌وارد اولین چیزی که باید در مورد کنگره ۶۰ و متد درمانی آن بداند؛ عشق و محبت کنگره  را لمس کند و بداند که کنگره ۶۰ بر مبنای عشق و محبت است و اگر‌ این محبت را به صورت واقعی لمس کند، جذب هم صورت خواهد گرفت.

راهنمایی تازه واردین چه تاثیری در درمان تازه وارد دارد؟
با تدابیری که آقای مهندس در این سال‌ها اندیشیدند، یک جایگاهی به نام راهنمایی تازه واردین جدیداً اضافه شده است، شروع کنگره ۶۰ و درمان از جایگاه تازه واردین شروع می‌شود، اگر راهنمایی تازه واردین بتواند، آن آموزشی را به تازه وارد بدهد و کارکرد کنگره ۶۰ و روش درمانی را به آن فرد تازه‌وارد انتقال دهد، قطعاً آن تازه‌وارد جذب خواهد شد و به درمان خواهد رسید، راهنمایی تازه واردین، مهم‌ترین نقش و اولین نقش را در کنگره ۶۰ ایفا می‌کند؛ به همین علت جایگاه بسیار مهمی است؛ آقای مهندس و آقای اشکذری‌‌‌‌‌ تلاش می‌کنند که این کار به صورت کاملاً علمی و صحیح اتفاق بیافتد تا تازه‌واردی که وقتی وارد کنگره می‌شود، با کمترین خروج از کنگره ۶۰ درمان اتفاق بیافتد.

شما چگونه می‌توانید، در بین زندگی خودتان و کارتان و  امور کنگره تعادل ایجاد می‌کنید؟
چیزی که ما از تعادل در کنگره یاد گرفتیم این است که هر چیزی در جایگاه خودش باشد، یعنی ما اگر زندگی را یک پازل در نظر بگیریم، اگر کارمان، زندگی زناشویی‌مان، زندگی اجتماعی‌مان در جای خودشان قرار بگیرد، آن تعادل رعایت خواهد شد و اولین چیزی هم که ما در کنگره یاد گرفتیم نظم است، وقتی نظم را در زندگی‌مان رعایت کنیم، همه چیز رو به تعادل خواهد رفت؛ و ما از طریق معنویات می‌توانیم به مادیات برسیم.

تعریف شما از عمل سالم چیست؟
من از خودم هیچ‌چیز ندارم و هر چیزی که یاد گرفته‌ام از کنگره، آقای مهندس و راهنمایان کنگره بوده. بهترین تعریف را از عمل سالم؛ آن عملی عمل سالم است که ختم به خیر شود، هر چند اگر ظاهرش خوب هم نباشد.

کلام آخر:

سخن از عشق بگویم به مدد خواهی عشق / جز به خدمت نتوان شد به جهان ساقی عشق

 

تهیه عکس: مسافر علیپ
خدمتگزار وبلاگ: همسفر مهران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .