English Version
English

جهان‌بینی یعنی نوع دیدگاه من نسبت به خودم، هستی و خداوند

جهان‌بینی یعنی نوع دیدگاه من نسبت به خودم، هستی و خداوند

دوازدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی گنجعلی‌خان کرمان، با استادی مسافر فاطمه کمک راهنما، نگهبانی موقت همسفر سولماز کمک راهنما و دبیری مسافر سمیه با دستور جلسه «جهان‌بینی یک و دو» در روز جمعه ۷ مردادماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۵:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر.
از چند سال پیش، آقای مهندس بر این عقیده بودند که در کنگره لزومی به تعطیلات نیست. نظر ایشان این بود که کنگره مانند بیمارستان، مرکز درمان می‌باشد و همان‌طور که بیمارستان تعطیلی ندارد، کنگره هم نباید تعطیل باشد. بعدها با تجربیاتی که به دست آمد، به این نتیجه رسیدند که خدمتگزارانی که در کنگره هستند، نیاز به استراحت دارند و به همین دلیل، سالانه، در عید و تابستان، به مدت دو هفته کنگره تعطیل می‌باشد.
این چهارده روز فرصت خوبی است که خود را محک زده و ببینم در این مدت زمان، چقدر آموزش دیده‌ام. این دو هفته، یک ترازویی است برای من که اگر در این ایام دچار آشفتگی و تلاطم شده و حالم بد شد، باید آموزش‌ها را جدی‌تر بگیرم و اگر توانستم بدون دردسر، این ۱۴ روز را بگذراندم، یعنی در مسیر آموزش‌ها هستم.
آقای مهندس همیشه می‌گویند: از نظر ما درمان يعنی اینکه یک هروئینی در انباری از هروئین و مواد مخدر، بتواند راحت بخوابد و بودن در آن محیط، اثری برایش نداشته باشد. در ایام تعطیلات، اگر مواقعی احساس کردیم که حالمان بد است، سی‌دی‌ها را گوش کرده و کتاب ۶۰ درجه را بخوانیم. من هر زمان که از کنگره دور بودم این کار را انجام می‌دادم و حالم خوب می‌شد. انشالله با آموزش‌هایی که گرفته‌اید، این دو هفته را در کمال آرامش و حال خوش سپری کنید.

https://up.c60.ir/repository/22776/KV52.jfif

دستور جلسه امروز در رابطه با جهان‌بینی است. در کنگره مثلثی داریم به نام مثلث درمان که سه ضلع دارد؛ «جسم، روان و جهان‌بینی». قبل از کنگره، افرادی که برای ترک اعتیاد اقدام می‌کردند، می‌دیدیم که همیشه حالشان بد است و درنهایت به مصرف مواد برگشت می‌کردند، چون در تمام مراکز درمان اعتیاد، فقط به صور آشکار افراد توجه می‌کردند و به صور پنهان و جهان‌بینی توجهی نداشتند، برای همین با شکست روبرو می‌شدند.
در کنگره مقداری از بار مسئولیت درمان افراد، روی ضلع جهان‌بینی است. شما فکر کنید فردی که کمپ می‌رود، بعد از کلی درد و رنج، به خیال خودش ترک می‌کند، ولی وقتی‌که بیرون می‌آید، اولین کاری که می‌کند مصرف مواد است. حتی در کمپ، ذهن و فکرش درگیر مواد است، چون افکارش تغییر نکرده است. اگر جهان‌بینی تغییر بکند، فکرمان تغییر می‌کند، گفتارمان و رفتارمان عوض می‌شود.
ابتدا باید ببینیم جهان‌بینی چیست؟
جهان‌بینی یعنی نوع دیدگاه من نسبت به خودم، خلق، هستی و خداوند. هر وقت که دیدگاه من به این‌ها عوض شود، من به آرامش می‌رسم. در کنگره دو جلد جزوه جهان‌بینی از استاد امین دژاکام نوشته‌شده است. ایشان استاد جهان‌بینی ما هستند. در این جزوه‌ها به زبان خیلی ساده و قابل‌فهم برای همه، جهان‌بینی شکافته شده است. جهان‌بینی کاربردی یعنی این‌که باید به مرحله‌ای از آموزش برسیم که بتوانیم مطالبی که در کنگره آموزش‌دیده‌ایم را در زندگی‌مان کاربردی کنیم.
ما برای اینکه بتوانیم بخش صور پنهان را بهتر بشناسیم، استاد امین در جزوه جهان‌بینی، از مدل‌ها و تمثیل‌های زیادی استفاده کرده‌اند. مثلاً برای درک مثلث جهالت و مثلث دانایی، از مدل‌هایی مانند مدل قلعه عقل استفاده کرده‌اند که عقل را به فرماندهی تشبیه کرده‌اند که در شهر وجودی ما، فرماندهی می‌کند. این مدل‌ها و مثال‌ها برای این است که ما بتوانیم مفاهیم عمیق را راحت‌تر در ذهنمان تصویرسازی کرده و بهتر یاد بگیریم. در کنگره ۶۰، اهمیت جهان‌بینی به حدی است که اگر کسی سفر DST را تمام کرده ولی چهل سی‌دی را ننوشته باشد، نمی‌تواند وارد سفر دوم شود.
ازنظر کنگره ۶۰، آموزش‌های جهان‌بینی بسیار مهم است برای اینکه نگاه ما به پیرامون‌مان تغییر کند. این آموزش‌ها برای مسافران و همسفران داده می‌شود تا در سفر اول بتوانند بهتر سفر کنند و درمان شوند و در سفر دوم هم برای غلبه بر نیروهای بازدارنده و منفی از آن‌ها استفاده کنند.

https://up.c60.ir/repository/22776/KV53.jfif

https://up.c60.ir/repository/22776/KV54.jfif

https://up.c60.ir/repository/22776/KV55.jfif

تایپ: مسافر سمیه لژیون دوم - گنجعلی‌خان کرمان
ویرایش: همسفر سولماز کمک راهنما، نمایندگی گنجعلی‌خان کرمان
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی گنجعلی‌خان کرمان

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .