English Version
English

شخص باید برای درمان هدف داشته باشد

شخص باید برای درمان هدف داشته باشد


کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر یک راهنمای کامل و جامع برای درمان اعتیاد است. این کتاب آقای مهندس به زبان ساده و روان روش درمان و خودشناسی را برای شخص در حال درمان شرح می‌دهد.
در این کتاب مشخص می‌شود که شخص برای درمان باید هدف داشته باشد و بداند که در نهایت قرار است چه اتفاقی برایش پیش بیاید. این کتاب مشخص می‌کند شخصی که سالیان زیادی مصرف‌کننده بوده الان برای درمان نیاز به پروسه زمان دارد. پس باید به زمان، کنگره ۶۰ و داروی اوتی اعتقاد وایمان راسخ داشته باشد.
از نام کتاب متوجه می‌شویم که شخص مصرف‌کننده بر اثر مصرفی که دارد مانند؛ انسانی است که در سرمای ۶۰ درجه زیر صفر قرار دارد و حس‌هایش بسته شده یا به خواب رفته است ولی وقتی شروع به درمان می‌کند طی ۱۱ ماه فرصت دارد تمام این حس‌ها را زنده کند.
آقای مهندس در این کتاب روش‌های ترک مداوم خودشان را توضیح دادند که هر کدام به دلیل نداشتن آگاهی کامل از صورت مسئله اعتیاد با شکست مواجه شدند تا اینکه در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۷۵ موفق به درمان اعتیاد می‌شوند و این درمان در طول یازده ماه به روش تدریجی انجام شده است.
در واقع این کتاب انسان را به نوعی خودشناسی می‌کشاند و خودشناسی شامل صور آشکار و صور پنهان انسان می‌باشد.
اصلی‌ترین قسمت این خود‌شناسی، شناختن لایه‌های صور پنهان انسان است.
امتیاز مهم این کتاب این است که، هرگز مطالب کتاب به یک برداشت ختم نمی‌شود و با هر بار خواندن پیام یک مطلب جدیدی و دنیای تازه‌ای به روی ما باز می‌کند.
کتاب ۶۰ درجه شامل ۱۴ تصویر می‌باشد. ۱۲ تصویر آن درون کتاب و ۲ تصور آن روی جلد اول و آخر کتاب می‌باشد که هر کدام مفاهیم خاصی را اعلام می‌کند.
۱۲ تصویر به سه قسمت تقسیم می‌شود که یک قسمت به فرایند درمان جسم می‌پردازد و قسمت دیگر به نبرد درون و طرز تفکر شخص در حال درمان و قستهای بعدی مربوط به مسیر حرکت می‌باشد و در درمان اعتیاد راه درست زندگی کردن را به تمام انسانها چه مصرف کننده چه مردمان عادی می‌آموزد.
تاثیری که کتاب ۶۰ درجه روی من و زندگی من داشت این بود که به من صبر و استقامت و ایستادگی در مقابل مشکلات را آموخت و همین طور یاد گرفتم که نقطه تحمل خودم را بالا ببرم. تا قبل از مطالعه کتاب اعتقادی به نقطه تحمل و طول زمان در زندگی نداشتم ولی با مطالعه کتاب ۶۰ درجه فهمیدم که در هر کاری و هر مشکلی پرسه زمان و صبر خیلی مهم است.

در آخر از آقای مهندس و خانواده محترمشان کمال تشکر را دارم و از راهنمای خوبم  تشکر می‌کنم بابت آموزشهای خوبشان.

به قلم: همسفر فاطمه رهجوی کمک راهنما همسفر زینب لژیون یکم
ویرایش و ارسال: مسئول سایت کمک‌راهنمای لژیون یکم همسفر زینب
همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .