English Version
English

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه: قضاوت،جهالت

کارگاه آموزشی جهانبینی چهارشنبه: قضاوت،جهالت

ششمین جلسه از دوره هفتاد و سوم کارگاه‌های آموزشی کنگره 60، ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام و دبیری مسافر علی با دستور جلسه " قضاوت و جهالت "روز چهارشنبه سیزدهم مردادماه 1400 ساعت 10:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

حال من خوب است امیدوارم حال شما هم خوب باشد.

جلسه باید ساعت نهم و نیم صبح شروع می‌شد اما به دلیل اینکه تعداد رهایافتگان زیاد بود گفتم اطلاعیه بدهند که ساعت ده برگزار خواهد شد.

چند نکته را بگویم: ابتدا اینکه از روز شنبه شانزدهم مردادماه کنگره 60 کاملاً تعطیل است، به‌طوری‌که هیچ رهایی به هیچ شکلی نمی‌دهیم.

پارک طالقانی استثناً باز است به‌این‌علت که پارک‌ها از دستمان نرود چون امکانش هست که ما دو هفته به پارک نرویم و آن را اجاره بدهند درنتیجه بچه‌هایی که در تهران حضور دارند حتماً به پارک بروند.

هیچ‌گونه تعمیراتی در شعب طی این پانزده روز انجام نمی‌گیرد. البته مرزبان‌ها در صورت حضور برای حفظ امنیت آن شعبه می‌توانند گاهی سرکشی کنند مثلاً روزی یک‌بار یک سری بزنند.

زمانی که برای تولدها در تمام کنگره 60 انجام می‌گیرد پانزده دقیقه است. نمی‌توانند چهل‌وپنج دقیقه صحبت کنند. باعث بی‌نظمی در جلسه می‌شود. جلسات یک ساعت و نیم بیشتر نیست، روزهایی که تولد است می‌شود پانزده دقیقه بیشتر جلسه را ادامه داد.

بعد از تمام شدن کارگاه‌های آموزشی حداکثر پانزده دقیقه بعد باید لژیون‌ها تشکیل شوند.

پیمان‌های وادی هشتم را فقط ایجنت هایی می‌توانند امضاء کنند که خودشان پیمان این وادی را اجرا کرده باشند. ما در آینده تنها کسانی را ایجنت خواهیم گذاشت که خودشان پیمان وادی هشتم را اجرا کرده باشند. امضاء راهنماها قابل‌قبول نیست. اگر راهنما اشتباهاً نامه پیمان رهجو را امضاء کرده باشد نیازی نیست تا سه ماه از آن بگذرد. می‌توانند بلافاصله از طریق ایجنت و یا من برای کسب امضاء پیمان اقدام کنند.

مورد دیگر، مسئله واکسن است. واکسن را باید بزنیم. من هیچ مخالفتی با واکسن ندارم. در تمام دنیا توصیه کرده‌اند که مفید است و خیلی هم خوب است. هرکسی که می‌خواهد می‌تواند برود و بزند. مطمئن باشید که واکسن به شما آسیبی نمی‌زند زیرا شما از D.Sap استفاده می‌کنید و بدن شما Anti-Body  را در درون خود دارد.

باوجود اینکه ما راه درمان و پیشگیری کرونا را به‌طور بسیار عالی و نحو احسنت و به شکل کاربردی و علمی بلد هستیم ولی بازهم واکسن خود را می‌زنیم. در کنگره 60 طی پانزده ماه گذشته یک فوتی هم به علت مرگ براثر بیماری کرونا نداشته‌ایم.

هرکسی که گرفتار بیماری کرونا شده است و از D.Sap  استفاده کرده است و درمان شده می‌توانند فیلم‌های کوتاه از خودشان درست کنند و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. نیازی نیست فقط اسم D.Sap را بیاورید از سرکه سیب هم می‌توانید استفاده کنید. در این ویدیو حتماً نحوه مصرف را بیان کنند. حتماً اسم اسید استیک را بیاورند و بگویند که یک اسید خوراکی است و حتماً این مسئله را خاطرنشان کنند که محل تجمع ویروس کرونا در سینوس‌ها، گلو و ریه است.

در طی تعطیلات کسانی که در سفر اول هستند اعم از همسفران و مسافران باید به‌صورت مرتب سی‌دی‌های خود را بنویسند. این به علت است که سفر اولی  فاصله‌اش با کنگره 60 زیاد نشود. کسانی که در سفر دوم هستند نوشتن سی دی بر آن‌ها الزام نیست اما گوش کردن آن الزامی است.

راهنماها نباید با یکدیگر و یا با شاگردها تماس بگیرند. یا در این تعطیلات شاگردها صعود می‌کنند یا سقوط می‌کنند به‌هرحال درهرصورت برای آن‌ها تجربه خواهد شد.

مطلب دیگر دستور جلسه است. دستور جلسات کنگره 60 هرسال برای پنجاه هفته برنامه‌ریزی می‌شود. موضوع جالب این است که این دستور جلسات بسیار ساده است و مواردی که باعث بروز مشکلات و ناراحتی میان اعضا می‌شود را ما به‌عنوان دستور جلسه می‌گذاریم.

حضرت مسیح می‌گوید قضاوت نکنید تا در مورد شما قضاوت نکنند. انسان موجودی است که به‌صورت قاضی متولد می‌شود. اما انسان باید قاضی خودش باشد نه قاضی دیگران. وقتی اختیار را می‌دهند یعنی باید انتخاب کند. یک خانم خانه‌دار باید حتی برای پخت یک غذا بین چند گزینه قضاوت کند.

اگر می‌خواهیم در آرامش باشیم نباید دیگران را قضاوت کنیم. قضاوت کردن کار بسیار مشکلی است. حتی یک قاضی دادگاه که سال‌ها در این زمینه تحصیل‌کرده است با جمع‌آوری تحقیقات چندین ساله در قضاوت خود دچار اشتباه می‌شود. پس ما چگونه به خودمان اجازه می‌دهیم که دیگران را قضاوت کنیم.

انسان هر چه جاهل‌تر باشد قضاوتش در مورد دیگران بیشتر است. انسان آگاه دیگران را قضاوت نمی‌کند. ما با انجام دادن کار‌های کوچک می‌توانیم به آرامش برسیم. یکی از همین کارها قضاوت است.

قضاوت مانند تمامی موضوعات مطرح شده در کنگره شامل یک مثلث می‌شود. یک ساق این مثلث خود ما هستیم، ساق دیگر آن شخصی است که می‌خواهیم در موردش قضاوت کنیم. ما می‌شویم قاضی و آن شخص می‌شود متهم. قائدِ مثلت موضوع آن است. موضوع بسیار مهم است. اگر به آن نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اصلاً به ما ربطی ندارد.

تمامی سوءاستفاده‌ها از قضاوت کردن و گفتگو در رابطه با موضوعاتی که به ما مربوط نیست رخ می‌دهد. قضاوت کردن در مورد افراد مختلف که به ما ربطی ندارد با جاهلت رابطه مستقیم دارد.

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاس‌گزارم.

 

 

 

 

نام فایل

 

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

 

1400/05/13

دانلود

 
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .