تاریخ
چهار شنبه 2 مهر 1393

مدیرعامل کنگره ۶۰ در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد هزینه یک سانس استخر ۱۵ هزار تومان؛ هر وعده هروئین ۵ هزار!

موضوع : مقالات و مصاحبه های مهندس
خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل کنگره ۶۰ با انتقاد از عدم جامعیت سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر و عدم توجه این ستاد و وزارت ورزش به موضوع دسترسی ارزان به امکانات ورزشی گفت: متاسفانه هزینه یک سانس استخر ۱۵ هزار تومان است و هزینه مصرف هروئین ۵ هزار تومان!
مدیرعامل کنگره ۶۰ در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد هزینه یک سانس استخر ۱۵ هزار تومان؛ هر وعده هروئین ۵ هزار!

حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در درمان معتادان و مبارزه با اعتیاد اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که درصد بالایی از معتادان کشور دارای شغل و خانواده هستند و تنها درصد کمی از این معتادان، بی‌کار و بی‌خانمان هستند؛ لذا باید سیاست‌هایی را طراحی و دنبال کنیم که برای تمامی معتادان قابل بهره برداری باشد.
مدیرعامل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 ادامه داد: مشاهدات بالینی من نشان می‌دهد که نزدیک به 90 درصد معتادان دارای خانه و شغل و در حدود 10 تا 15 درصد از آنها بی‌خانمان هستند که سیاست‌هایی همچون بیمه معتادان و وام اشتغال و مسکن برای آن‌ها می‌تواند مفید فایده باشد.
وی خطاب به وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت‌: من از آقای رحمانی فضلی و دیگر سیاست‌گذاران ستاد مبارزه با مواد مخدر این پرسش را دارم که در سیاست‌گذاری‌های این ستاد، چه برنامه‌ای برای کمک به درمان آن بخش 90 درصدی دیده شده است؟!
دژاکام با تاکید بر اینکه ورزش یک مکمل درمانی قدرتمند در درمان اعتیاد است، افزود: مسئولان باید پاسخ دهند که آیا مسئولیت وزارت ورزش و جوانان تنها در حیطه ورزش قهرمانی است، یا باید سیاست‌هایی برای ورزش همگانی و تسهیل در استفاده عموم از اماکن ورزشی نیز طراحی کند؟!
مدیرعامل کنگره 60 با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر یک مکمل درمان اعتیاد، نقش ویژه‌ای در پیشگیری از گرایش جوانان به اعتیاد نیز دارد، گفت‌: جوانان ما در شرایطی قرار دارند که می‌بایست برای شنا در یک سانس استخر، حداقل 15 هزار تومان هزینه کنند ولی خرید هروئین برای یک وعده مصرف، تنها 5 هزار تومان است.
وی ادامه داد: مبارزه با اعتیاد تنها در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیست و سایر دستگاه‌ها همچون شهرداری، صدا و سیما، وزات ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های کشور نیز در این حوزه دارای مسئولیت‌هایی هستند.
دژاکام با تقدیر از اقدام شهرداری تهران به منظور احداث گرمخانه‌ها گفت: از زمانی که این گرمخانه‌ها در شهر تهران احداث شده‌اند، شاهدیم که گزارشاتی که پیش از آن از مرگ معتادان خیابانی بر اثر سرما منتشر می‌شد، دیگر مشاهده نمی‌شود.
مدیرعامل کنگره 60 با بیان اینکه سخنان وی به هیچ وجه با رویکرد تخریبی ایراد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این مباحث تنها اطلاعاتی است که من به عنوان کارشناسی که در متن درمان اعتیاد قرار دارم آن ها را عنوان می‌کنم.
وی در پایان با اشاره به تجربیات به دست آمده در خصوص اثرات ورزش در درمان اعتیاد و پاک ماندن معتادان پس از قطع مصرف، گفت: ما در کنگره 60 نمونه‌های بسیاری داریم که پس از درمان اعتیاد توانسته‌اند با بهره‌گیری از اثرات مثبت ورزش، روند درمان خود را تکمیل کنند و در برخی رشته‌های ورزشی به پیشرفت‌هایی دست یافتند که به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و در تیم ملی نیز قرار گرفتند؛ این در حالی است که اغلب این افراد معتادانی بودند که سال‌ها به خطرناک‌ترین مواد مخدر و محرک از جمله شیشه اعتیاد داشتند و پس از درمان، توانستند به اردوی تیم‌های ملی در رشته‌های تیراندازی، راگبی و ... دعوت شوند.
انتهای پیام/

خبرگزاری تسنیم

دیدگاه شما
نام :  
ایمیل :  
دیدگاه :  
 
دیدگاه ها
16 نظر  
  • مسافر ابراهیم
زمان ارسال
1398/06/11 22:7:27
عرض سلام و خداقوت به تمامی خدمتگذاران کنگره ۶۰ همانطور که آقای مهندس میفرمایند هزینه مصرف مواد از هزینه ورزش کردن کمتره در ضمن دسترسی به مواد مخدر هم خیلی سریع اتفاق میافته یعنی زیر ده دقیقه هر نوع موادی که بخواهیم میتوانیم تهیه کنیم
  • Bahar
زمان ارسال
1396/10/22 19:0:40
امیدوارم اقای دژاکام همیشه سالم و شاد باشند،من روش ترک اعتیاد به تریاک رو برای پدرم اجرا کردم،پدرم نجات پیدا کرد،خدا عاقبت بخیرتان کند اقای دژاکام
  • رسول
زمان ارسال
1393/07/06 13:28:38
باسلام آقای مهندس شما که خودتان کرمانی هستید به فکر جوانان کرمان هم باشید وشعبه ای هم در کرمان دایر کنید "چشم انتظاریم"
  • مسافر ابولفضل
زمان ارسال
1393/07/05 8:55:1
باسلام.خیلی عالی بود.بله درسته شرایط طوری شده که مصرف مواد از ورزش کمتر هزینه می برد.
  • همسفرحوریه
زمان ارسال
1393/07/03 22:55:16
آقای مهندس همیشه پایدار باشید وسایه تان برسر ما مستدام.
  • سفردومی
زمان ارسال
1393/07/03 12:44:20
سلام سفردومیم جناب اقای مهندس دژاکام احتراما انچه ذیلا عرض میشود به صرف یک دلنوشته از کسی که خود در جهت صحیح جامعه تلاشی داشته ولی در طی مسیر بنا به دلائلی مدتی از مواد مخدر سوءاستفاده نمود وسپس با ورود به اندیشه گاه کنگره 60از منجلاب جهالت رها شده والبته اینک میخواهم برخی از تابوهای نگاه به جریان مصرفی مواد مخدر را در دوبخش اصلی انالیز کنم . واردکنندگان ومصرف کنندگان مواد مخدر دوشاخ منشعب از نقطه اصلی جریان سرمایه داریست که درپی مال اندوزی وسلطه بر هر بیداری از الوده کردن جامعه بشری هیچ دریغی ندارند خیلی مختصر که بخواهم عرض کنم اینست که جریان مصرف ومصرف کننده موادمخدر در کشور ما باید بواسطه وزرات بهداشت ودرمان ،وزارت اموزش وپرورش ،وزارت علوم ،وزارت فرهنگ ......وجراید روزانه کشور خصوصا صدا وسیما با برنامه های خاص خودش نسبت به ترمیم والتیام والبته جلوگیری از ادامه پیشرفت تعداد مصرف کننده وارد بر صحنه شوند واز هرگونه بد رفتاری وخشونت نسبت به معتاد ویا بیمار شدیدا محذورشوند وحتی برخی از ادارات دولتی باید بدستور مسئولین از دخالت در امرمبارزه با مصرف کننده مواد مخدر کنار کشیده ویگر هیچ مسئولیتی نداشته باشند واین (مصرف کنندگان که شامل اکثر گروههای مختلف جامعه را تشکیل میدهند ) به متولیانی که در فوق اشاره شد واگذارند _مامور نیروی انتظامی ویا قاضی دادگاه ......ویا وزارت کشور چه ارتباطی با بیمار مصرف کننده موادمخدر دارند؟!،آنان(وزارت کشور ،ستادمبارزه با موادمخدر،نیروهای نظامی وانتظامی وامنیتی ......وغیره )باید به امر دیگری که از مواجه با آن میتوانند بهترین رکورد را دربین اذهان عمومی نسبت به مبارزه با وارد کننده وریشه های اصلی موادمخدر کسب کنندو از مجاری خود ان نطفه کثیف را خفه کنند نه اینکه به امور بهداشتی بپردازند والی ..... جناب اقای مهندس شاید این فقط شما هستید که خوب میتوانید این موضوع را به انان گوشزد نمائید هرگز نمیخواهم فکرکنم که انان این موضوع را میدانند ولی بنا به ........خود در امور دیگر شاخه های غیر مرتبطشان وارد کرده وادعای مبارزه با مسئله ناهنجار موادمخدر را دارند . سالهاست که این جابجائی باعث پیشرفت روزافزون افراد وابسته به جریان موادمخدر را زیاد ومطمع نموده چه انانیکه سود میبرند وچه انانیکه مصرف کرده وپس از مدتی در جرگه انسانهای گمراه قرار گرفته ورفته رفته آفتشان بیشتر خواهد شد .در پایان از لطفی که دارید ممنون وسپاسگزارم .
  • مهدی صادقی همسفر
زمان ارسال
1393/07/03 11:48:51
با تشکر از نگهبان همیشه بیدار
  • اصغر
زمان ارسال
1393/07/03 11:10:16
اصغر
  • حمید جامی
زمان ارسال
1393/07/02 23:29:45
سپاس از مرد همیشه بیدار.
  • حمید جامی
زمان ارسال
1393/07/02 23:29:44
سپاس از مرد همیشه بیدار.
  • علی
زمان ارسال
1393/07/02 23:27:53
سلام: خداقوت ،انشاالله همیشه مستعدام و سر زنده باشی ؛جناب آقای مهندس. که دنیا همیشه یاد شما باشد. در حال حاضر هست، و خواهد بود.
  • حمید جامی
زمان ارسال
1393/07/02 23:26:5
سپاس از مرد همیشه بیدار.
  • ابراهیم موحدی (اصفهان)
زمان ارسال
1393/07/02 21:44:27
عرض خداقوت خدمت بنیان کنگره 60 جناب مهندس دژاکام عزیز
  • محمدمحمودی...!!!
زمان ارسال
1393/07/02 19:3:3
واقعا که آقای مهندس دقیقا دارن یه جورایی حرف دل مارو میزنن.....میگما این خیلی خوبه که آقای مهندس رو داریمو از حقمون دفاع میکنه......ولی ای کاش مسئولین هم به گفته هاشون گوش میکردن.....چون اینجوری خیلی موفق میشدن.....مگه اینکه خودشون نخان که تو این زمینه ها موفق بشن.....آخه میدونی تو زمینه اعتاد فکرنکنم متخصص تر و آگاه تر از آقای مهندس تو کشورمون داشته باشیم....نه تنها تو کشورمون بلکه حتی تو کل دنیا.....پس ازمسئولین خواهش میکنم که هم گوش کنن و هم عمل.....♥♥♥خــــــــــــــــــــــــــداقوت به آقای مهندس♥♥♥
  • فریدون جنابی
زمان ارسال
1393/07/02 15:59:37
بااحترام ..خدمت بنیان کنگره . تاباد چنین بادا
  • جلال امینی
زمان ارسال