English Version
English

جشن گلریزان همسفران شعبه تخت جمشید

جشن گلریزان همسفران شعبه تخت جمشید
جلسه سیزدهم از دور دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه هم‌سفران نمایندگی تخت جمشید با استادی کمک راهنما خانم مرضیه و نگهبانی هم‌سفر محبوبه و دبیری هم‌سفر فرناز با دستور جلسه (جشن گل‌ریزان) روز شنبه ۱ آذرماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵ برگزار شد.
 

سخنان استاد:

فرقی نمی‌کند که من هم‌سفر از شعبه بوشهر باشم یا اصفهان یا شیراز، از هر شهری که باشیم همه یک خانواده هستیم. شعبه شیراز برای من مثل شعبه بوشهر است و من از وجود شما انرژی می‌گیرم و مرتب مطالب وبلاگ شعبه را دنبال می‌کنم وقتی مشارکت‌های شما و عملکرد لژیون‌هایتان را می‌بینم آن‌قدر خوشحال می‌شوم که مانند این است که در شعبه خودمان این انرژی را دریافت می‌کنم.

 امروز همان‌طور که همه شما می‌دانید یک جشن بسیار بسیار بزرگ داریم جشن گل‌ریزان طبق صحبت‌های جناب مهندس که همیشه در صحبت‌هایشان اعلام می‌کنند گل‌ریزان از قدیم‌الایام رسم بوده است. وقتی‌که در یک اجتماع یا یک محله یا یک خانواده کسی دچار مشکل و گرفتاری می‌شدند ریش‌سفیدهای محل و بزرگان آن خانواده جمع می‌شدند و برای حل مشکل بنای گل‌ریزان را برقرار می‌کردند تا بتوانند مشکلات و گرفتاری‌های افرادی که دچار بیماری یا هر نوع مشکلی شده‌اند را حل کنند جناب مهندس همیشه باتدبیر و تفکر پیش می‌روند و این تفکر که برای گل‌ریزان بنا کردند واقعاً تفکر بسیار بسیار بزرگی است. چون ما همیشه می‌گویم کنگره ۶۰ ازنظر مالی روی خود اعضای کنگره ۶۰ است و از هیچ جای دیگری کمک نمی‌گیرد و هر شعبه روی پای خود همان شعبه است اگرچه ممکن است از شعبه آکادمی کمک‌هایی به شعب شود اما بیشترین کمک روی بچه‌های آن شعبه است و شعبه شیراز هم همین‌طور است و تمام هزینه‌ها را خود شعب جمع‌آوری می‌کنند به خاطر این‌که پایه‌های مالی‌شان را قوی کنند.

همه ماقبل از اینکه با کنگره آشنا شویم یک سری مشکلات و گرفتاری‌هایی را پشت سر گذاشتیم همه ما از یک جنس هستیم و دردهایی را باپوست و گوشت استخوانمان کشیدیم و به دنبال راهی بودیم و مکانی که بیاییم و درمان شویم و واقعاً حتی اگر مسافرمان هم نیاید خودمان بیاییم که یاد بگیریم چگونه زندگی کنیم چگونه بتوانیم با مشکلات و گرفتاری‌هایمان کنار بیاییم اکثر ما خیلی جاها به دنبال آن حال خوش و آرامش گشتیم خیلی هزینه‌ها را پرداختیم من اگر بخواهم از خودم بگویم حدود نه سال یا ده سال پیش هر جلسه مشاوره که با مسافر می‌رفتم ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردیم و هیچ تأثیری روی حال خوشی و به تعادل رسیدن مسافر من نداشت تا اینکه با کنگره ۶۰ آشنا شدیم و کنگره جایی است که اگر طبق اصول  و قوانینی که برای آندر نظرگرفته‌شده است پیشرویم آرامش می‌دهد.

اگر هفته‌ای به نام گل‌ریزان نام‌گذاری شده است، اگر جناب مهندس تأکیددارند روی پایه‌های مالی برای این است که هزاران نفر درگیرند و تعداد مصرف‌کننده‌های شیراز همین است که الآن هم‌سفرانشان اینجا هستند؟ خیر و بوشهر هم همین‌طور. ما باید همان‌طور که بقیه کاشتند و ما خوردیم ما هم باید این بذر را بکاریم که کسانی که هنوز پشت در مانده‌اند و اذنشان صادر نشده ما این بذر را بکاریم و آن‌ها هم بیایند و این راه برایشان باز شود و بتوانند از این امکاناتی که بقیه در اختیار ما گذاشتند تا ما به حال خوش برسیم استفاده کنند. دوست دارم امروز یک جشن بسیار باشکوه برگزار کنیم یک جشن فوق‌العاده تا هم ما از شما انرژی بگیریم و هم شما از ما و بازهم از خانم آذر عزیز سپاسگزاری می‌کنم و با ایشان تماس می‌گیرم و خانم آذر می‌خواهند صحبتی داشته باشند برای ما.

 امیدوارم در جلسه توانسته باشم آن‌طور که بایسته و شایسته هست ادای دین کرده باشم.

خانم آذر:

سلام و عرض ادب خدمت تمامی عزیزان دوست داشتم مشارکت کوتاهی داشته باشم و بابت نبودن عذرخواهی کنم و تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که در این جشن شرکت کردند آرزو می‌کنم هرچه بخشش داشتید مطمئناً برمی‌گردد به زندگی شما و این بخشش‌ها جزئی از کسب اندوخته ارزشمندی است از آموزش‌هایی که می‌بینیم و خدا را سپاس می‌گوییم که بستری آماده شد که این همدلی و هم‌زبانی که باهم داریم را نشان بدهیم و این جز عشق نمی‌تواند باشد بخشندگی چیزی جز عشق نمی‌تواند و باشد و این به تک‌تک روح بزرگ شما می‌گردد بازهم از همه شما تشکر می‌کنم از راهنماهای عزیزمان تشکر می‌کنم و از دو مرزبان عزیزمان تشکر می‌کنم که همه زحمت‌کشیده‌اند و بازهم از شما خانم مرضیه و خانم سپیده عزیز تشکر می‌کنم امیدوارم جشن بسیار خوبی را در کنار هم داشته باشید و لذتش را ببرید و بازهم عذرخواهی می‌کنم بابت نبودنم.

 

 

از عضو لژیون سردار سال گذشته تشکر و قدردانی شد.

نگارش: هم سفر فرناز لژیون سردار

عکاس:کمک راهنما خانم فاطمه 

ویرایش مطلب:هم سفر محبوبه 

ثبت مطلب:کمک راهنما خانم میترا

لژیون خدمتگزار:لژیون سردار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .