English Version
English

تعادل در سیستم ایکس، تعادل در زندگیست

تعادل در سیستم ایکس، تعادل در زندگیست

 وقتی به خلقت خداوند نگاه می‌کنیم، خداوند طوری بدن انسان را خلق کرده است که بدن انسان خودش، خودش را ترمیم می‌کند مگر در موارد خیلی خاص و نادر. اما در شرایط عادی خیلی از مشکلاتی که برای بدن به وجود می‌آید اعم از کمبودها و آسیب‌هایی که به بدن وارد می‌شود، بدن انسان خودش، خودش را ترمیم می‌کند. کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم برای اینکه این بستر مناسب برای بدن فراهم شود، این است که باید چند نکته را رعایت کنیم. این نکاتی که باید رعایت کنیم شامل موارد "باسیم" و "بی‌سیم" می‌شود.

اولین نکته و یکی از مهم‌ترین نکات باسیم، تغذیه مناسب است. منظور از تغذیه مناسب کیفیت مناسب غذا است. یعنی غذایی که استفاده می‌شود کامل و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. به‌عنوان‌مثال از فست فود ها، نمک زیاد، شکر فراوان و غذاهایی که برای بدن مضر است استفاده نکنیم. نکته دوم، زمان مناسب استفاده از غذا است. مثلاً میوه‌ای که استفاده می‌شود، حتماً باید در زمان مناسبی استفاده گردد. استفاده از میوه بعد از وعده‌غذای اصلی اشتباه است و باید به‌عنوان یک میان وعده غذایی استفاده گردد. بدین معنی که معده نباید خالی باشد و در زمان مناسب نیازهای بدن توسط مواد غذایی رفع گردد. وقتی به گردش طبیعت نظری می‌اندازیم، می‌بینیم که در هر فصل، میوه‌های خاص آن فصل وجود دارد. استفاده از میوه هر فصل در فصل خودش بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال در فصل پاییز از میوه‌های پاییزی مانند سیب و انار استفاده شود و در فصل تابستان از میوه‌های تابستانی در فصل خودش استفاده نماییم. کمیت استفاده از این میوه‌های فصلی مهم نیست، مهم این است که حتماً مثلاً یک‌دانه انار و یا یک‌دانه سیب را در فصل خودش استفاده کنیم. این مواد غذایی و معدنی اگر سروقت به بدن انسان برسد، باعث می‌شود که آن بستر مناسب را برای عملکرد بهتر بدن و قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن فراهم کنیم.

نکته سوم، مسئله خواب است. خواب بسیار مهم است همان‌طور که ما در آموزش‌های کنگره آموختیم. سروقت خوابیدن خیلی مهم است. زیرا وقتی انسان بیدار است، بدن کار می‌کند و یک سری سموم را دفع می‌کند، زمانی هم که بدن خواب است نیز همین کار انجام می‌شود. پس وقتی ضربان قلب در حین خواب پایین می‌آید، بدن یک سری از کارها را انجام می‌دهد. بنابراین، اگر درزمانی که باید بخوابیم، این کار را انجام ندهیم، ضربان قلب پایین نمی‌آید و آن هورمون‌هایی که باید ترشح شوند، ترشح نمی‌شوند و قاعدتاً بدن انسان آسیب می‌بیند و بدن آن سمومی را که باید دفع کند و کارهایی را که باید انجام بدهد، نمی‌تواند انجام بدهد و به‌مرورزمان مشکلی درون بدن ایجاد می‌شود که در بسیاری از موارد با انجام هیچ آزمایش پزشکی قابل‌تشخیص نیست اما دلیل اصلی این است که آن سمومی که باید در شب‌هنگام از بدن دفع شوند، اجازه دفع شدن پیدا نکرده و این مسئله باعث شده است که بدن از تعادل خارج شود. نکته چهارم، زود بیدار شدن از خواب است. انسان باید صبح زود از خواب بیدار شود و فعالیت بدن شروع می‌شود. و درواقع غدد بدن این فرصت را پیدا می‌کنند که فعالیت‌های موردنیاز خودشان را انجام دهند. وقتی آقای مهندس در مورد سیستم شبه افیونی بدن صحبت می‌کنند، از سیستم ایکس نام می‌برند، یعنی دستگاهی که خیلی از چیزهایش مجهول است و اطلاعات کاملی از آن نداریم. نکته پنجم، ورزش کردن است. ورزش کردن، انتخاب نوع و زمان ورزش بسیار مهم است. ورزش باید در زمان مناسبی انجام شود و هم اینکه نباید فشارهای زیاد به بدن وارد شود. زیرا ورزش جهت سلامتی است و اگر ورزش، صحیح انجام نشود، نه‌تنها بدن التیام پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است که آسیب‌های جدی هم به بدن وارد شود. نکته ششم که بر روی سیستم ایکس تأثیرگذار است، قاعدتاً مواد مخدر است. هر نوع ماده مخدری که از بیرون وارد بدن شود، جایگزین مواد مخدر و شبه افیونی طبیعی بدن می‌شود و به‌مرورزمان کارخانه‌های سازنده مواد شبه افیونی بدن را تعطیل و مختل خواهد کرد.

نکته هفتم و از موارد "بیسیم" تأثیرگذار بر روی سیستم ایکس، نیروهای منفی می‌باشند. ما در مثلث درمان مطرح می‌کنیم برای درمان اعتیاد باید جسم، روان و جهان‌بینی فرد درمان شود. مسئله جهان‌بینی بسیار مهم است که باید بدانیم و حواسمان باشد که در مورد کسی قضاوت نکنیم و اگر خواستیم در مورد کسی قضاوت کنیم، بادید او قضاوت کنیم و نه با دیدگاه خودمان. حواسمان باشد که اجازه ورود نیروهای منفی را به افکار و اندیشه خودمان ندهیم و حواسمان بیشتر به خودمان باشد و کاری به کسی نداشته باشیم و بیشتر در پی یافتن عیوب خودمان باشیم، بخشش‌کنیم و به یکدیگر کمک نماییم.این نکات و مواردی هستند که اگر رعایت کنیم سیستم ایکس ما همیشه در بالانس و تعادل خواهد بود و آن بستر مناسب برای بدن خودمان را جهت بازسازی خودش فراهم خواهیم کرد.

به قلم کمک راهنمای مسافر حسن

 

تایپ: مسافر محرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .