English Version
English

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره 60 سیستم ایکس است

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره 60 سیستم ایکس است

موضوع سیستم ایکس مخدرهای طبیعی بدن، یکی از شاهکارهای خلقت خداوند و یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های فیزیولوژی موجودات است. هنوز این موضوع ازنقطه‌نظر دانش  پزشکی به سطحی نرسیده است که علم پزشکی از آن شناخت کافی داشته باشد، به همین دلیل در کنگره 60 جناب مهندس دژاکام به آن سیستم ایکس گفته‌اند.

موضوع مخدرهای طبیعی بدن برای اولین بار توسط دانشمندی به نام هیوجس در سال 1975 میلادی مطرح شد، او و همکارانش پس از آزمایش‌های متعدد بر روی مغز حیوانات و انسان متوجه وجود مخدر طبیعی در مغز و دستگاه‌های عصبی شدند. در آن زمان آن‌ها توانستند دوازده نوع از این مواد را شناسایی کنند و در سه قالب، انکفالین، اندورفین، دینورفین نام‌گذاری کردند. به‌طورکلی آن‌ها را مورفین درونی می‌گفتند، از آن زمان تاکنون دانشمندان توانستند شمار زیادی از مخدرهای طبیعی بدن را که تاکنون بیش از 150 نوع می‌باشد را شناسایی کنند، از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اپیورفین که در بزاق دهان، استیل کولین، دوپامین و سروتونین اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره 60 سیستم ایکس است. در کنگره تعریف مشخصی از سیستم ایکس یا همان سیستم تولیدکنندهٔ مخدرهای طبیعی بدن ارائه گردیده است که به آن اشاره می‌کنممسئلهٔ مهمی که در کنگره بر روی  آن تأکید دارد این است که اعتیاد در قسمت جسم چه تخریب‌هایی را به وجود آورده است و از ابتدا تا انتها پروسهٔ درمان، نگاه کنگره و راهنما این دو عامل است.

1- راه‌اندازی سیستم ایکس 

2- تغییرات در نگرش و جهان‌بینی فرد است.

اما تعریفی که کنگره از سیستم ایکس ارائه می‌دهد به این شکل است، سیستم ایکس عبارت است از: مجموعه نروترانسمیترها یا ناقل‌های عصبی به واسطه‌های شیمیایی در دستگاه عصبی مرکزی و محیطی نیز  مجموعهٔ غدد درون‌ریز و برون‌ریز بدن است.

دستگاه عصبی در بدن انسان دو بخش است.

1- اعصاب مرکزی 

2- اعصاب محیطی تشکیل‌شده است.

اعصاب مرکزی شامل: مغز و نخاع است و اعصاب محیطی در بدن انسان نیز شامل رشته‌هایی که از نخاع جداشده و به تمام بدن منشعب می‌شود و این رشته‌های عصبی از سلول‌های ریز به نام نورون تشکیل‌شده است، زمانی که پیام عصبی از مغز ارسال و به سایر قسمت‌های بدن صادر و ارسال می‌گردد و انتقال این پیام‌ها توسط نورون‌ها انجام می‌گیرد اما ازآنجایی‌که سلول‌ها از هم فاصله‌دارند انتقال پیام‌ها توسط مواد شیمیایی که از  نورون‌ها ترشح می‌شود صورت می‌گردد.

نروترانسمیترها به معنای حمل‌کنندهٔ مواد نورون و  یا ناقل‌های عصبی و یا واسطهٔ شیمیایی است مانند دوپامین، سروتونین، انکفالین، اندورفین و همچنین در فضای بین دو سلول را فضای بین سیناپس می‌گویند. فرآیندی که باعث ترشح این مواد می‌شود یک فرامید الکتروشیمیایی می‌باشد. 

هفت مرکز عمده در بدن وجود دارد که هورمون‌هایی که ترشح می‌کنند به‌عنوان‌مثال هیپوفیز  در مغز، تیروئید در گلو و غدد فوق کلیوی، غدد جنسی و پانکراس و هورمون ترانسمیترها در این قسمت است که هورمون‌ها توسط غدد تولید  می‌شود و مستقیماً وارد سیستم گردش خون می‌گردد، از هورمون‌ها  می‌توانیم به ملوتونین و آدرنالین اشاره‌کنیم.

بنابراین این سیستم ایکس شامل دستگاه عصبی مرکزی و محیطی نیز شامل غدد درون‌ریز و برون‌ریز است. دستگاه عصبی مرکزی و محیطی نیز شامل: غدد درون‌ریز و برون‌ریز است. اگر می‌خواهیم سیستم ایکس فعالی داشته باشیم از دو طریق باسیم و بی‌سیم امکان‌پذیر است. راه باسیم مثل ورزش کردن، شادی، خوشحالی و بی‌سیم نیز از طریق تفکرات و جهان‌بینی درست و سالم است. انجام اعمالی چون؛ عبادت، دیدن تصاویر زیبا و لذت بردن از طبیعت که باعث تقویت این سیستم می‌شود. پس سیستم ایکس فرماندهی کل بدنِ انسان در قسمت مغز است؛ که اگر فرمان‌ها آن درست باشد تمام قسمت‌های بدن کارشان را درست انجام می‌دهند. اندورفین، مسکن‌ها یا مورفین‌های طبیعی بدن خوانده می‌شود. در حقیقت بسیار شبیه مخدرهایی مانند؛ مورفین و دیگر مشتقات تریاک عمل می‌کند و فعالیت‌هایی همچنان احساس درد، فعالیت‌های عشقی، احساسی، جنسی و خنده و گریه کردن، ورزش کردن نیز سبب آزادی اندورفین می‌شود و از انکفالین گیرنده‌های درد، محرک‌ها که باعث درد می‌شوند به‌عنوان‌مثال: اگر آرنج ما به‌جایی بخورد دردِ شدیدی وارد از خون وارد آنجا می‌شود. 

اندورفین با تلاش از خود وارد آن قسمت می‌شود و درد را تسکین می‌دهد و درد را شناسایی می‌کند. دوپامین هم در مغز نقش هورمونی دارد. یک ماده شیمیایی که نقش مختلفی در بدن ایفا می‌کند؛ مانند هورمون‌های شادی، آدرنالین، اپیونفرین، هورمونی است که از غدد کلیوی و برخی از سلول‌های عصبی ترشح می‌شود و این هورمون‌ها در پاسخ به استرس و هیجان فرآیند ترشح آدرنالین هم از مغز شروع می‌شود. هورمون‌های خواب که اگر ترشح نکنند مشکل بی‌خوابی و افکار منفی را ایجاد می‌کند و افزایش دوپامین مهم‌ترین نقش را در سیستم پاداش معروف است و دوپامین در خون آزادسازی نوراپینفین را جلوگیری می‌کند و باعث تنگی عروق خونی می‌گردد و در کلیه هم دفع سدیم و ادرار را افزایش می‌دهد. 

ترشح انسولین، پانکراس را کاهش می‌دهد و محرک دستگاه گوارش نیز کاهش می‌دهد. سروتونین هم کلی در سلامتی و خوشحالی انسان مشارکت می‌کند و به بهبود چرخه خواب‌وبیداری و ساعت بیولوژیکِ بدن کمک می‌کند. آدرنالین هم باعث تنفس سریع‌تر و سلول‌های قلب را تحریک می‌کند و موجب می‌شود جریان خون به عضلات اصلی افزایش پیدا کند و سیستم تعلیق را افزایش می‌دهد. سیستم ایکس با تفکرات مثبت و منفی شبه افیونی کم‌وزیاد می‌شود و انسان بدون تحرک و تنبلی دچار بیماری می‌شود و پناه می‌برد به داروهای شیمیایی و انرژی‌زای مصنوعی که باعث نقض فرمان در کائنات می‌گردد. در شعور و فهم خود هم اختلال به وجود می‌آورد. افکار منفی و کارهای ضد ارزشی به سیستم ایکس تخریب وارد می‌کند که اگر درمان نشوند دچار اختلال می‌گردد، که این کار کمک به سیستم ایکس فقط با جهان‌بینی است که می‌تواند انواع بیماری‌ها و سیستم ایکس را متعادل کند

در تأیید سخنانِ نگهبان کنگره 60 نشان می‌دهد که در درمان اعتیاد با متد D.S.T و با داروی OT و یا به تعادل رسیدنِ سیستم ایکس و عملکرد کامل به درمان صحیح می‌رسند. با درمان شدن جسم و روان و جهان‌بینی ایکس ترمیم می‌شود، حتی بهتر از قبل از اعتیاد. سیستم ایکس باید راه‌اندازی گردد وگرنه فرد مصرف‌کننده همه‌چیز را از زاویه نشئگی و خماری خود می‌بیند

نتیجه می‌گیریم که تئوری ایکس و اعتیاد و سایر بیماری‌هایی که از این دسته هستند محصول به هم خوردن و یا از تعادل خارج شدنِ سیستم ایکس هستند، و در کنگره با روش D.S.T و با داروی OT برای بازگرداندن تعادل به این سیستم اقدام اساسی می‌کنند تا سیستم ایکس راه‌اندازی گردد. بنابراین در این دستور جلسه متوجه می‌شویم که تمام درد بشر و بیماری‌ها به سیستم ایکس مربوط می‌شود، و سیستم ایکس چه مسئولیتی سنگینی را دارد!! درواقع تعادل جسمی، روحی، روانی، گفتاری و رفتاری، خشم، حتی نحوه راه رفتن، حتی سخن گفتن و سرحالی و کسلی، شادی، عشق، نفرت. همه‌چیز تحت تأثیر مستقیم عملکردِ سیستم ایکس قرار دارد، و مصرف مواد مخدرهای مکرر و استفاده کردن از آن سیستم ایکس را به‌مرورزمان تعطیل می‌کند و کاملاً از کار می‌افتد، و شخصیت انسان را تغییر می‌دهد

 

نویسنده: همسفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: همسفر زلیخا و همسفر هاجر
تنظیم: همسفر سونیا
ارسال کننده: همسفر مینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .