English Version
English

کنگره یک تفکر و یک‌راه است

کنگره یک تفکر و یک‌راه است

سومین کارگاه آموزشی مجازی لژیون ویلیام وایت همسفران، با استادی همسفر جلالی و دستور جلسه «چگونگی استفاده از فضای مجازی» برگزار شد.

 

سخنان استاد:

چند سال پیش حدود دو ماه کنگره تعطیل شد، فعالیت‌های ما در پارک طالقانی برگزار می‌شد و ما آموزش‌هایمان را می‌دیدیم. تجربه بعدی ما ایجاد فضای مجازی و برگزاری لژیون‌ها برای مسافران و همسفران است در یک مقطع زمانی من کمک راهنما بودم و تمام آموزش‌ها در تالار گفتگو انجام می‌شد؛ همین لذتی را می‌بردم که الآن از بودن در کنار شما می‌برم، از همان تالار گفتگو خیلی‌ها سربلند بیرون آمدند و زندگی‌هایشان نجات پیدا کرد. ‌‌رهجویی داشتم که الآن مسافرشان از خدمتگزاران شعبه مشهد هستند و ایشان سفرشان را در همان تالار گفت‌وگو به‌خوبی انجام دادند. هر جا کنگره هست صفا، عشق و محبت هست، کنگره محدود به چهاردیواری نیست به قول جناب مهندس کنگره یک تفکر و یک‌راه است و اگر هرکدام از ما روزی در یک‌گوشه از این جهان باشیم پیرو این راه و تفکر هستیم و برداشت‌هایی که از این راه و تفکر همراهمان داریم با ارزش‌ترین چیز در زندگی‌مان است که محدود به مکان نیست، به قول استاد امین که می‌فرمایند پذیرش مثل خاکی است که هر چه در آن بکاریم نتیجه و جواب خوب به ما می‌دهد. ما مثل خاکی هستیم که آموزش‌دیده‌ایم که چگونه با مسائل اطرافمان کنار بیاییم و آن‌ها را بپذیریم و در ضمن یاد می‌گیریم که هم‌بستگی و دل‌بستگی خوب و معقول است ولی وابستگی بد و مخرب است وابسته جا و مکان برای کنگره و لژیون حضوری نباشیم و همیشه برداشت‌هایمان را در خورجین و کوله‌بارمان بگذاریم و به همراه داشته باشیم برای بهتر زیستن؛ حرمت را در اول شروع لژیون خواندیم که یادمان نرود که در فضای مجازی هم باید حرمت‌ها را رعایت کنیم باهم لژیونی‌هایمان و یا راهنماهایمان رفت‌وآمد یا مراوده نداشته باشیم که اگر این کارها را کنیم با دستان خودمان موجبات نابودی خودمان را فراهم می‌کنیم.

مشارکت‌ها:

مسافر نیکوتین الهام:

 فضای آموزشی مجازی لژیون در این بحران و شرایط سخت خیلی به من کمک می‌کند که انرژی بگیرم و روی برنامه‌هایم کارکنم و سی‌دی‌ها و آموزش‌ها را دنبال کنم.

مسافر نیکوتین زهرا:

سایت و فضای مجازی خیلی حرمت دارد مثل همان بودن در شعبه‌ها نباید فرقی داشته باشد و شاید خیلی از انرژی‌هایی را که می‌گرفتیم را نداشته باشیم ولی همین شنیدن صداها می‌تواند انرژی به ما بدهد.

مسافر نیکوتین سمیه:

فضای مجازی و تشکیل لژیون به من کمک کرد که از آموزش‌ها دور نباشم من می‌بینم کسانی که این آموزش‌ها را ندارند دچار ترس و استرس هستند و یاد گرفتم که به خدا توکل کنم. خدا را بابت کنگره و وجود ارزشمند جناب مهندس شاکر هستم.

مسافر نیکوتین سارا:

کارگاه‌های آموزشی مجازی از همان اول برای من عالی بود و از طریق صوت انرژی دریافت می‌کردم، از بچه‌ها تصویرسازی می‌کردم و می‌گشتم تو سی‌دی‌ها مطالب بهتری را پیدا کنم برای اینکه مشارکت بهتری داشته باشم، احساس می‌کنم در این کارگاه‌های مجازی بهتر و آماده‌تر حضور دارم چون انرژی که فقط از صوت گرفته می‌شود قوی‌تر و بهتر است حقیقت این است که کنگره به زمان و مکان محدود نمی‌شود و ما در همه حال از آموزش‌ها بهره‌مند هستیم.

مسافر نیکوتین شهلا:

هر تغییری در زندگی ما شامل نکاتی می‌شود که یادگیری بهتر و بیشتری داشته باشیم و الآن در این دوره‌ای که هستیم مطالب جالب و خوبی در این فضای مجازی به دست آورده‌ایم و یک حرکت هست که چگونه بتوانیم از این فرصت برای رسیدن به هدف‌هایمان بهره‌مند شویم.

مسافر نیکوتین سودابه:

 اگر از دیدگاه یک رهجو بخواهم صحبت کنم فضای مجازی بسیار خوش‌آیند است در این شرایط که از شما دور هستم هم می‌توانم مشارکت داشته باشم و هم از سخنانتان استفاده کنم فضای مجازی می‌تواند هم مؤثر باشد و هم مخرب هر چیزی هم صور پنهان دارد و هم صور آشکار اگر ما دور هستیم و نمی‌توانیم در جلسه شرکت کنیم و دست هم را بگیریم و حس‌هایمان را به هم منتقل کنیم یا آن سکوت جلسه موقع سخنان استاد و حرمت و اعلام سفرها را از نزدیک تجربه کنیم؛ به قول جناب مهندس مشکلات مانند شکلات هستند، ما باید مشکلاتمان را با تفکر حل کنیم. هیچ‌چیز نمی‌تواند ما در سکون نگه دارد و تشکیل لژیون‌های مجازی هم یکی دیگر از تدابیر مفید جناب مهندس است و به منِ راهنما کمک می‌کند که با اینکه برای رهجوهایم دلم تنگ‌شده ولی از این بستر برای ادامه آموزش‌ها استفاده کنم.

مسافر نیکوتین اکرم:

من در کنگره یاد گرفته‌ام که اصلی‌ترین قانون تفکر کردن است و هر وقت سر راهم مشکلی پیش می‌آید حتماً مسیر و راه‌حل جدید وجود دارد؛ با حرکت راه نمایان می‌شود. یاد گرفته‌ام که در شرایط خاص و بحرانی تفکر کنم؛ اگر آرام باشم و در کنار تلاش‌هایم منتظر گذر طوفان باشم و تقلای بی‌جا نکنم گذر خواهم کرد و از مسیر خارج نمی‌شوم پروتکل‌های کنگره، مشخص و ریشه‌دار هستند و در هر شرایطی روال کار آموزش را به‌خوبی ادامه می‌دهد. من باید با نوشتن سی دی و شرکت در لژیون مجازی مانند قبل به مسیرم ادامه بدهم.

در ادامه جلسه سی دی امواج بازدارنده ذهن استاد امین با استادی راهنما خانم اعظم جلالی تشریح شد:

در جلسه قبل ما درباره سی دی امواج بازدارنده ذهن استاد امین صحبت کردیم و امروز ادامه سی دی را با مبحث ناامیدی شروع می‌کنیم. ناامیدی وضعیتی است که کانال‌های ورود و خروج انرژی را مسدود می‌کند، انرژی ردوبدل نمی‌شود که حس به وجود بیاید و استخر شهر وجودی ما در اثر این رکود به مرداب تبدیل می‌شود؛ هیچ جذبی نخواهیم داشت و هیچ لذتی و هیچ انرژی ایجاد نمی‌شود که بی‌حسی به وجود می‌آید در ناامیدی هیچ دریافتی نیست ولی کسی که ناامید است به عشق و محبت و دانش و ادراک نیاز دارد خواسته دارد ولی غم و اندوهش خیلی شدید است که نمی‌تواند حرکت کند که برای خواسته‌هایش کاری کند و خواسته‌هایش بلاتکلیف می‌ماند و این موضوع غم و اندوهش را شدیدتر می‌کند؛ قانون بازی زندگی این است که بتوانیم مثلث جهالت را حل کنیم. برای رسیدن به دانایی باید مرتباً این مثلث را حل کنیم، ماهیت اضلاعش را بشناسیم و درک کنیم تا بتوانیم برای حل آن قدمی برداریم؛ اضلاع آن شامل ترس، منیت و ناامیدی است یکی از اضلاع این مثلث ترس است کسی که ترس دارد دروغ می‌گوید دزدی می‌کند، طمع می‌کند زیرا ترس از ناشناخته‌ها به وجود می‌آید از دست دادن و یا به دست نیاوردن پول، جایگاه و محبت و به نتیجه نرسیدن‌ها یا ترس از آینده، دیده نشدن ایجاد ترس می‌کند نحوه برخورد با ترس این است که در دلش برویم و با آن برخورد کنیم که حل شود، ضلع بعدی منیت است که شخص جایگاهش را بالاتر از همه می‌داند و طبیعتاً این شخص باید یک تخصصی یا قدرتی در یک زمینه‌ای داشته باشد که دچار منیت و خودبرتربینی شود ولی برای حل این حس منفی باید آن را خُرد کند تا این ضلع اصلاح شود زمانی که سر کلاس درس یا لژیون آماده می‌شویم و قبول می‌کنیم که باید آموزش ببینیم و سخنان استاد را بپذیریم ضلع منیت می‌تواند در حال حل شدن باشد. تنفر و حسادت از زیرمجموعه‌های منیت می‌باشد.

حس‌های منفی مانند امواج هستند که با خودشان انرژی‌دارند. اگر محوری رسم‌ ‌کنیم، یک محور قدرت یا میزان قدرت  و دوم محور زمان، مثلاً خشم یکی از حس‌های منفی است که محور زمانش کوتاه ولی دامنه تخریبش بسیار بلند و زیاد است.

 

تهیه گزارش و تایپ: مسافر نیکوتین اکرم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .