English Version
English

بازدید مدیرکل امور اجتماعی اصفهان از نمایندگی‌های کنگره 60 این استان

بازدید مدیرکل امور اجتماعی اصفهان از نمایندگی‌های کنگره 60 این استان

روز سه شنبه مدیرکل امور اجتماعی اصفهان، جناب مهندس سجادی و معاون ایشان سرکار خانم مشتاقیان و هیئت همراه از نمایندگی ها شیخ بهایی و سلمان فارسی کنگره 60 بازدید به عمل آوردن.

مجموعه تصاویر و سخنان جناب مهندس سجادی در کارگاه آموزشی نمایندگی سلمان فارسی در ادامه مشاهده و مطالعه می‌کنید.

سخنان مهندس سجادی:

امیدوارم که توی این نشست زیبا و صمیمی توأم باروحیه‌ی فداکاری، گذشت، ایثار، خودباوری باشد.

امروز روز خیلی خوبی برای من بود و خستگی از تن من خارج شد. چند وقتی بود به من پیشنهاد می دادندکه یک سری به دوستان بزنیم و عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت دوستان داشته باشیم ولی سعادت یار نمی‌شد و امروز توفیق حاصل شد تا در جمع شما عزیزان باشیم.

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: اگر انسان دو روزش مثل هم نباشد باعث سعادت است. و ما باید روزانه نکات و اطلاعات زیادی را بیاموزیم. اولین چیزی هم که به پیامبر اسلام وحی شد گفت: بخوان. امروز پس از سی سال کار تجربی که در استان پهناور اصفهان داشتم در کنگره 60 خیلی چیزها یاد گرفتم. اینجا روی تابلو نوشته‌شده است: انسانی که راه‌حل مسائل را بداند هیچ‌وقت در طوفان گرفتار نمی‌شود. مشکلات و گرفتاری‌ها طی زندگی وجود دارد و این‌ها امتحان‌های الهی هستند. یک دعای معروف است که می‌گوید: خدایا وقتی مرا امتحان می‌کنی برای من آسان بگیر. شما که در این جمع هستید بسیاری از امتحانات را خوب پشت سر گذاشته‌اید امیدوارم در بقیه‌ی امتحانات الهی نیز موفق باشید و بر شما آسان باشد.

ساختار کنگره 60 یک نظم بسیار عالی دارد و در نماز جمعه هم خطیب جمعه خودش را توصیه می‌کند به تقوا الهی و نظم در امور. این نظم برای عملی شدن در سطح ملی خیلی مدیریت می‌خواهد ولی ما الآن می‌بینیم در کنگره جاری و ساری است.

ما باید مشکلات اجتماعی‌مان را با پیوست فرهنگی حل کنیم؛ و اگر از راه فرهنگی حل شود دیگر جامعه افسرده نیست و مشکلات روزمره به این شکل و به این شدت نیست. بزرگی می‌گوید: جامعه‌ای که کتاب می‌خواند اداره کردن آن جامعه خیلی راحت است چون احاطه و اشراف دارد نسبت به ابعاد مختلف جامعه.

حرکت ما برگرفته از قانون اساسی ما که قرآن مجید می‌باشد. قرآن مکتب انسان‌سازی است و حاوی درس زندگی می‌باشد و برای همه‌ی امور زندگی در قرآن الگو داریم. برادر عزیزمان می‌گفت: که کنگره 60 به ما ماهی گیری یاد می‌دهد و این تعالیم باعث توانمندسازی افراد تحت آموزش کنگره می‌شود و این باعث می‌شود دوباره به چرخه اعتیاد برنگردند و این‌یک هنر ناب است. در پیشگیری ما یک هزینه می‌کنیم که آن‌یک سرمایه است ولی در درمان هزینه کردن و رسید به یک نتیجه مطلوب خیلی مهم است؛ که شخص بتواند دوباره به چرخه‌ی اشتغال و تحصیل بازگردد. تمام افرادی که در کنگره شاهد حضورشان هستیم افرادی رشید با انرژِی و ورزشکارند. بسیار از این بابت خوش‌حالم و از جامعه استان اصفهان هم همین الگو قابل‌انتظار است.

استان اصفهان باید کنگره 60 را بنیه پروری کند؛ و به‌عنوان یک الگو به جامعه بین‌الملل و در سطح منطقه نشان بدهد. به دلیل اینکه مردم اصفهان در مسائل اجتماعی و فرهنگی و ... پیشتاز هستند.

برای ختم کلام شعری خدمت عزیزان تقدیم می‌دارم:

دریاب که این شاه و جاهت        بگردد دست‌به‌دست

انشا الله تا وقتی‌که خداوند مقدر بداند ما در خدمت شما باشیم. اعضای عزیز کنگره 60 که شما بزرگواران هستید یک الگو برای جامعه باشید و الآن هم همین‌گونه هستید و امیدوارم گسترش قوی‌تری داشته باشد. 17 هزار خانواده تحت آموزش‌های کنگره در سطح کشورمی باشد و چه‌کاری بهتر از آگاه‌سازی جامعه که شغل انبیای الهی بوده است.

از اینکه توفیق پیدا کردم خدمت شما عزیزان حضور پیدا کنم بسیار خوشحالم و از همه‌ی شما عزیزان سپاسگزارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار              تو خشنود باشی و ما رستگار

نمایندگی سلمان فارسی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .