English Version
English

محور و عمده آموزش‌های کنگره 60، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و جزوات

محور و عمده آموزش‌های کنگره 60، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و جزوات

یازدهمین جلسه، از دوره شانزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی حر با نگهبانی همسفر منیژه دبیری همسفر خدیجه و استادی کمک راهنماهمسفرنسرین با دستور جلسه نقش سی‌ دی‌ ها و نوشتن آن‌ها در آموزش در روز سه‌شنبه مورخ  98/9/12 در ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که بار دیگر توفیق خدمت در این جایگاه شامل حال من شده و از نگهبان عزیز سپاسگزارم. وقتی وارد کنگره شدم برای درمان مسافرم، فکر می‌کردم، اینجا هم مثل تمام روش‌های قبلی بی‌نتیجه می‌ماند، با ناامیدی تمام در لژیون تازه واردین نشستم و خانمی که مشاور ما بود می‌گفت: اگر کسی در اینجا به درمان و حال خوش رسیده است به‌واسطه آموزش‌هایی است که در اینجا دیده است که بر مبنای سه مؤلفه جسم، روان و جهان‌بینی است. همان‌جا متوجه شدم که اگر قرار است در اینجا ماندگار شوم و به خواسته‌ی دلم برسم و تغییر کنم باید آموزش بگیرم و در کنار این آموزش‌ها فعال باشم.

محور و عمده آموزش‌های کنگره 60، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و جزوات هستند؛ بخصوص سی‌دی‌ها که بار آموزشی بالایی دارند، زیرا ارتباط مستقیمی با آقای مهندس برقرار می‌کنم و راهکارهای حل مسائل را به ما می‌دهد. هم‌سفران و مسافرانی که وارد کنگره می‌شوند باید عملکردهای موازی در کنار درمان داشته باشد. باید آموزش بگیرد و آموزش پذیر باشد و این موضوع به همین سادگی انجام نمی‌گیرد. به قول آقای مهندس حساب‌وکتاب و برنامه‌ریزی خاصی دارد. این‌که دورهم جمع‌شویم جزوات و کتاب‌ها و سی‌دی‌ها را بگیرم و در منزل انفرادی کارکنیم هم به نتیجه نمی‌رسیم، چون اگر قرار است علم کنگره را فرابگیریم باید در کنگره حضور فیزیکی داشته باشیم زیرا تکامل در جمع صورت می‌گیرد. 

چرا باید آموزش بگیریم؟ شاید چیزهایی را قبل از ورود به کنگره آموزش‌دیده بودیم ولی یا در حد اطلاعات عمومی بوده یا در حد اطلاعات غلط، چون جهل انسان زاییده اطلاعات غلط است. من اگر مشکلاتی در زندگی‌ام به وجود آوردم به خاطر این بوده است که علم اعتیاد را نمی‌دانستم و روش درست زندگی کردن را بلد نبودم. 

آموزش‌های کنگره بسیار کمک‌کننده هستند. چیزهایی به ما یاد می‌دهند که برای مقابله با چالش‌های زندگی به دردمان می‌خورد و مفید است. وقتی صحبت‌های مهندس را در سی‌دی‌ها گوش می‌دهیم، با آن‌ها پیوند می‌خوریم و حس به وجود می‌آید که باعث می‌شود با راهکارهای آقای مهندس مشکلات خود را حل کنیم و از آن‌ها عبور کنیم و گره‌هایمان را پیدا کنیم و روی پای خودمان بایستیم و بحران‌های زندگی‌مان را مدیریت کنیم. 

نکته جالبی که در سی‌دی‌ها وجود دارد این است که سی‌دی‌ها خط خاصی را به شما نمی‌دهد. نمی‌گوید اگر کاری را انجام دهیم صواب است یا اگر کاری را انجام ندهی گناه است، نمی‌گوید این دین بد است و آن دین اشتباه می‌کند، آقای مهندس می‌فرماید: من درست زندگی کردن را آموزش می‌دهم، من آدرس انسان‌ها را به انسان‌ها می‌دهم تا خودشان راه را پیدا کنند، ما انسان بودن را یاد می‌گیریم. به همین علت هرکسی با هر دین و اعتقاد و مذهبی خیلی راحت از سی‌دی‌ها استفاده می‌کند چون درست اندیشیدن را می‌آموزد.بزرگی می‌گفت: عاشق شیفته معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموزش دهد نه اندیشه را. ما این موضوع را در کنگره‌ داریم. آقای مهندس و خانواده‌شان و آموزش‌هایی که به ما می‌دهند به هزاران دلیل برای ما نعمت هستند. یکی این‌که مطالب آن‌قدر ساده و روان و سلیس است که حتی یک فرد بی‌سواد هم می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، قیمت خیلی کمی دارند، خیلی راحت از طریق اپلیکیشن می‌شود سی‌دی‌ها را تهیه کرد و در همه مکان‌ها، خانه، سرکار، اتوبوس و مترو در مسیر، راحت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. 

نکته‌ی مهمی که وجود دارد این هست که هر بار سی‌دی را گوش می‌کنیم حتی قدیمی‌ترین سی‌دی‌ها را که گوش می‌کنیم؛ هیچ‌وقت تکراری نمی شود و به روز است و حرف تازه‌ای برای گفتن دارد و در اصل تاریخ‌مصرف ندارد به خاطر همین است که دل‌زده نمی‌شویم. 

از سی‌دی‌ها درست و به‌موقع استفاده کنیم. چرا می‌گویم به‌موقع؟ از تجربه خودم می‌گویم چند وقت پیش کتابی را باز کردم که در آن‌یکی از سی‌دی‌های کنگره بود؛ از جلد سی‌دی مشخص بود که باز نشده است. وقتی‌که سی‌دی را گوش دادم مسئله‌ای در این سی‌دی مطرح شد و راهکاری داده شد که من چندین وقت بود با این مسئله درگیر بودم و نتوانسته بودم به‌درستی این مشکل را حل کنم؛ اما افسوس خوردم که اگر سی‌دی را همان موقع که درگیر این مشکل بودم گوش کرده بودم و نوشته بودم و راهکار را به‌کاربرده بودم مشکلم به‌درستی حل می‌شد. 

پس یکی دیگر از مزیت‌های نوشتن سی‌دی این است که اگر سی‌دی خود را گم کردید، می‌توانید به دفتر خود مراجعه کنید و مطالب را در ذهن خود زنده کنید. اگر جایی حالتان بد است به این خاطر است که درجایی از آموزش و یا نوشتن سی‌دی‌ها ضعیف هستید به همین خاطر آقای مهندس تأکید دارند که سی‌دی‌ها را بنویسید و گوش کنید. 

بعضی‌اوقات افراد گوش می‌کنند ولی نمی‌نویسند و یا می‌نویسند ولی گوش نمی‌کنند. چطور؟ به این صورت که در گوگل جستجو می‌کنند و متن کامل سی‌دی‌ها را می‌نویسند و با این کار به خودمان ضربه می‌زنیم و فکر می‌کنیم که کمک راهنما متوجه نمی‌شود. در نظر داشته باشید 7% شنیدن و 43% نوشتن و 50% تکرار است که به یادگیری کمک می‌کند. وقتی سی‌دی را می‌نویسیم، ذهن ما باز می‌شود و حس‌هایمان فعال می‌شود. درست است که یک سری از مطالب کنگره فرار است ولی با نوشتن و تکرار کاملاً در ذهن می‌نشیند. 

امیدوارم که بتوانیم از مطالب کنگره به‌درستی استفاده کنیم. سی‌دی‌ها را درست بنویسیم زیرا که بسیار کمک‌کننده است که بتوان در آزمون کمک راهنمایی شرکت کرد.

 

 

تایپ: معصومه هم سفر اسماعیل ( لژیون ششم)

تصویرگر: مریم هم سفر حمید ( لژیون ششم)

مرزبان کشیک: همسفر سمیرا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .