English Version
This Site Is Available In English

مسئولیت زندگی بر عهده خود ماست

مسئولیت زندگی بر عهده خود ماست

به نام قدرت مطلق الله

موضوع: دستور جلسه وادی چهارم
سلام دوستان فرزاد هستم یک مسافر. خداوند زمانی که انسان را خلق کرد، او را آزاد و مختار آفرید. حال اگر ما خود را گرفتار کرده‌ایم و در دام اعتیاد افتاده‌ایم و به سوی تاریکی و ظلمت حرکت کرده‌ایم، باید بپذیریم که هیچ‌کس جز خودمان مقصر نیست.
گاهی ممکن است بگوییم خدا کجا بود؟ یا به خاطر مشکلاتی که برایمان پیش آمد معتاد شدیم و تقصیر خداوند است که از ما حمایت نکرد.
حتی ممکن است زمین و آسمان، هستی و خداوند را مقصر بدانیم؛ اما حقیقت این است که ما باید مسئولیت اعمال خود را بپذیریم و قبول کنیم که خودمان باعث این گرفتاری شده‌ایم. برای رهایی و درمان نیز باید ابتدا به خودمان متکی باشیم. مسئولیت گرفتار شدن در دام اعتیاد را بپذیریم و این مشکل را به گردن هیچ‌کس نیندازیم. نباید منتظر معجزه باشیم یا تصور کنیم که بدون حرکت و تلاش ما، خداوند همه‌چیز را تغییر خواهد داد.
البته خداوند در شرایط سخت بندگان خود را تنها نمی‌گذارد. همان‌گونه که در کنگره ۶۰ به تازه‌واردان گفته می‌شود، شما یک کار ارزشمند انجام داده‌اید و خداوند شما را دوست داشته است که مسیر کنگره را پیش رویتان قرار داده تا راه درمان و رهایی را پیدا کنید.
بنابراین باید بدانیم که نه آدم‌ها، نه زمین و آسمان و نه خداوند مقصر نیستند. خداوند همواره یاری‌رسان انسان است.
اگر امروز دچار مشکل هستیم، گرفتار اعتیاد شده‌ایم یا با مسائل گوناگون زندگی روبه‌رو هستیم، باید بپذیریم که عامل اصلی بسیاری از این مشکلات، خود ما بوده‌ایم. پس برای درمان و رهایی در کنگره، مهم‌ترین فرد خود ما هستیم. در مرحله اول باید خواست و اراده داشته باشیم، بخواهیم، مطیع باشیم و آموزش‌ها را به‌درستی اجرا کنیم. در کنگره افرادی هستند که خدمت می‌کنند، زحمت می‌کشند، راه را به ما نشان می‌دهند و ما را هدایت می‌کنند؛ اما حرکت و عمل باید از سوی خود ما باشد.
همان‌طور که در گرفتار شدن خود نقش اول را داشته‌ایم و مسئولیت آن بر عهده خودمان است، برای رهایی، آزادی، دور شدن از تاریکی‌ها و رسیدن به روشنایی نیز نقش اول را خودمان ایفا می‌کنیم. این وادی به ما می‌آموزد که مسئولیت زندگی بر عهده خود ماست و خداوند نیز فرموده است: «از شما حرکت، از من برکت.»
بنابراین باید بدانیم که خداوند مقصر مشکلات ما نیست، بلکه همواره یاری‌کننده و هدایتگر ما در مسیر رشد، درمان و رهایی است.
نگارش،تایپ: مسافر فرزاد ل۲
تنظیم و ارسال: مسافر جواد ل۱۴

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .