"یاد الله در هرجا، یاد خود از قطره به اقیانوس است. من آب میآورم تو آنقدر بنوش که سیراب شوی؛ اما نه زیر آب؛ من بلندم، به بلندای قلههایی که نتوان تسخیر نمود؛ اما تو بر بام من مسلح بیا تا عظمت را ببینی؛ من میرویانم، آنقدر که زمین و آسمان را شب و ظلمت فرا گیرد؛ اما تو از میان سبزهها، نور را بیاب و بر بال آن بنشین و به سوی من پرواز کن تا آنچه به باورت نمیگنجد، ببینی؛ تو میتوانی همه آنچه که هست با نیروی عقل خویش تبدیل به بهترین کنی و به سوی نقطهای بیایی که آغاز نمودی."
دلنوشتهام را اینگونه آغاز میکنم: قبل از اینکه با کنگره۶۰ آشنا شوم، هر بار که دچار دوراهی میشدم یکی از کارهایی که انجام میدادم این بود که کتاب حضرت حافظ را میآوردم، تفألی بر این کتاب میزدم و با توجه به اشعاری که میخواندم نتیجه را جمعبندی میکردم تا اینکه با کنگره آشنا شدم؛ بعد از گذشت مدتی به عظمت، قدرت و ارزش کتاب ۶۰ درجه زیر صفر پی بردم؛ چون با مطالعه و پیروی از این کتاب روح، جسم و نفسم در حال پردازش و تا حد خوبی احیا شدن است؛
الان وقتی بر سر دوراهی قرار میگیرم، سراغ کتاب ۶۰ درجه میروم، تفألی بر این کتاب میزنم و نتیجهاش بر جانم مینشیند؛ انگار که این کتاب از تکتک دردها و رنجهای وجود من مطلع و آگاه است و طبق نوع مشکلی که برایم پیش آمده با من سخن میگوید بهطوری که حس میکنم با خدا سخن میگویم. این کتاب برای من نشانه کامل عشق است، عشق به خالق، مخلوق، هستی و عشق به راهی که در آن قرار گرفتهام.
در حقیقت کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، زیربنا و جهانبینی کنگره۶۰ است؛ این زیربنا همان ۱۴ وادی است که در این کتاب تحت عنوان قانون از آن یاد شده است. امنای ۶۰ درجه زبر صفر برایم بسیار مقدس است؛ دلیل تقدس کتاب ۶۰ درجه برای این است که این کتاب زیبا در قالب پیامها و گفتارهایی از استادانی همچون سردار، رعد و سیلور است که در آن سخن گفتهاند؛ تأکید شده که در پی شناخت آنها نباشیم و فقط گفتههای آنها را حائز اهمیت بدانیم.
تفکر عمیق، سنجیده و بینظیر آقای مهندس در بیان مسیر دشوار عبور از منطقه سخت، یخبندان، پر پیچ و خم واقعاً ستودنی است. آنجا که ۱۴ تصویر ساده و کاملاً بیآلایش در عین حال پر محتوا که نشان دهنده چگونگی سفرشان بوده است؛ این کتاب آرامش، سلامت جسم و روان، صفا، دلدادگی، حرکت در راه ارزشها و انسانیت را به من هدیه داد.
من سپاسگزار خداوند بزرگ هستم که از پرتو نور رحمتش که در وجودم جاری شده است با پیروی از این کتاب به درک درست زندگی کردن برسم و برای رسیدن به کمال در مسیر صراط مستقیم باشم. از خداوند متعال سلامتی، طول عمر با عزت و دوام توفیق آقای مهندس حسین دژاکام را خواستارم. امیدوارم تلألؤ نور خورشید و اراده کنگره۶۰ در سراسر گیتی فراگیر شود و هر انسان دربند با اختیاری که خود دارد با مطالعه و پیروی از این کتاب هر روز شاهد شکوفایی و رشد بیش از پیش خود همچنین از پیروان این مسیر باشیم.
نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون هفتم)
رابط خبری: همسفر نسترن رهجوی راهنما همسفر فهیمه (لژیون هفتم)
ويرايش و ثبت: همسفر سمانه رهجوی راهنما همسفر الهام نگهبان سایت
همسفران نمایندگی شادآباد
- تعداد بازدید از این مطلب :
71