English Version
English

DST بهترین راه درمان اعتیاد

DST بهترین راه درمان اعتیاد

کنگره 60 یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد است که آقای مهندس حسین دژاکام آن را بنیان‌گذاری کرده‌اند. ایشان بعد از ترک‌های نافرجامی که داشتند در ماه رمضان سال 1375 اقدام دوباره‌ای در جهت درمان اعتیاد خود کردند. از این ماه الگوبرداری کردند و با نظم بخشیدن به مصرف مواد طی مدت‌زمانی خاص توانستند مصرف مواد مخدر خود را به‌صورت تدریجی قطع کنند و به درمان قطعی اعتیاد برسند. در راستای درمان، تمام تجربیات خود در این سفر را در کتابی به نام عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر نوشتند که الآن یکی از متون آموزشی مهم در کنگره محسوب می‌شود و تابه‌حال چنین کتاب مرجعی در مورد درمان اعتیاد در هیچ کجای دنیا نوشته‌نشده استایشان در سی دی اخیر نیز به این موضوع اشاره‌کرده‌اند که منظور از مکتوب راز بزرگ، کتاب 60 درجه هست. درمان در کنگره به‌صورت تدریجی و با متد DST صورت می‌گیرد. D به معنای ابداع‌کننده روش و مخفف کلمه دژاکام هست،مخفف کلمه استپ به معنای پله و T مخفف کلمه تایم به معنی زمان است

DST روشی است تدریجی که آقای مهندس دژاکام برای درمان اعتیاد ابداع کردند، در طول مدت‌زمان حدوداً 11 ماه فرد با طی کردن پله‌های 21 روزه مواد خود را کاهش می‌دهد و به درمان قطعی می‌رسد. در طول این مدت فرد بدون تحمل عوارض جسمی ناراحت‌کننده می‌تواند اعتیاد خود را کنار بگذارد و به‌راحتی درمان شوددر طی این مدت که فرد با این روش به درمان می‌رسد علاوه بر این‌که جسم او درمان می‌شود روح و روان او هم باید درمان شود و روی جهان‌بینی خود کار کند تا نگرش خود را نسبت به زندگی و مواد مخدر تغییر دهدفرد می‌تواند در مدت 10 ماه سیستم شبه افیونی بدن خود را که با مصرف مواد مخدر از بین برده بازسازی کند و در انتها بیش از 90 درصد هورمون‌های مخدر طبیعی بدنش دوباره راه‌اندازی شود. الآن بسیاری از پزشکان کشورمان در کلینیک‌ها با کنگره همکاری می‌کنند. راه درمان در کنگره برخلاف تمام راه‌هایی که ما درگذشته برای خلاصی از اعتیاد تجربه کرده بودیم بهترین و باراندمان ترین راه است. چراکه خیلی از ما در زندگی قبل از کنگره فکر می‌کردیم که کوتاه‌ترین راه بهترین راه است و با اطلاعات غلطی که خود داشتیم و یا دیگران درزمینهٔ ترک اعتیاد به ما می‌دادند باعث شده بود که به بیراهه برویم و راه را از چاه تشخیص ندهیم.

این دستور جلسه یکی از دستور جلسات سالیانه در کنگره هست که همسفران و مسافران موقع مشارکت در مورد این دستور جلسه و تجربیاتی که از روش‌های ترک اعتیاد درگذشته داشته‌اند صحبت می‌کنند و همه آن‌ها به‌نوعی از کار خود در انجام این روش‌ها پشیمان هستند چراکه قبل از ورود به کنگره از راه درمان و متد DST بی‌اطلاع بودند؛ اما اکنون افراد مصرف‌کننده با این متد و طبق قوانین آن عمل کردن می‌توانند سفری بسیار راحت برای حل درمان اعتیاد طی کنند. سفری که فرد بدون درد کشیدن و یا احساس خماری بعد از طی مدت‌زمان خاص می‌تواند به زندگی عادی خود برگردد و همان‌طور که از عنوان این NGO (جمعیت احیای انسانی کنگره 60) مشخص هست فرد باید در طی سفر احیاء شود و در واقع بعد از درمان فرد دیگری متولد شوداز همه عزیزانی که این مطلب را مطالعه می‌کنند تقاضا دارم که فریب تبلیغات دروغین در مورد ترک سریع، فوق‌سریع، سم‌زدایی، متادون درمانی، گیاه‌درمانی و ... را نخورند و سعی کنند که اگر راه کنگره برایشان نمایان شد طبق اصول و قوانین آن حرکت کنند تا بتوانند از ظلمت و تاریکی اعتیاد خارج شوند و به‌سوی نور و روشنایی حرکت کنند.

امیدوارم که من و خانواده‌ام قدر این متد و درمان را بدانیم و فراموش نکنیم که قبل از ورود به کنگره چه راه‌هایی را برای خلاصی از اعتیاد امتحان کردیم که تمامی آن‌ها بیراهه بودند و باعث می‌شد که ما از هدف خود دور شویم. به نظر من یکی از کارهایی که می‌توانیم در قبال به دست آوردن سلامتی جگرگوشه‌هایمان و همچنین کل خانواده خود انجام دهیم؛ این است که با شرکت خود در جشن گل‌ریزان در حد بضاعت و وسع مالی سهمی در روشن نگه‌داشتن چراغ پرفروغ کنگره داشته باشیم؛ شاید به این نحو بتوانیم در ماندگاری و پابرجا ماندن این بنای عظیم سهمی داشته باشیم. پس با توجه به نزدیک شدن به جشن گل‌ریزان فراموش نکنیم کجا بودیم و الآن کجا هستیم. در پایان از آقای مهندس سپاسگزارم که با ابداع این روش چراغ دل بسیاری از خانواده‌ها را روشن کردند و باعث شدند که پدران، برادران، فرزندان و مادران بسیار زیادی به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردند.

 

نویسنده: همسفر فاطمه لژیون پنجم
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .