همسفر فرزانه رهجوی لژیون هفتم در برداشت از سیدی قلب چنین بیان نمود:
احساس لیاقت، احساس معصومیت، احساس امنیت؛ اگر اینها در شخصی وجود داشته باشد مثلث شخصیتش در یک وضعیت مناسبی قرار دارد، اگر قلب انسان در وضعیت درستی باشد، قلب انسان احساس را درک می کند و تبادل احساس با هستی را دارد. حس اولین قوه به کار افتادن عقل است و خواستهها را عقل بررسی میکند و حس مثلث شخصیت را کامل میکند، مثلث شخصیت یک ضلع احساس امنیت و ضلع دیگرش معصومیت و ضلع کامل کننده، لیاقت است. انسان اگر بخواهد از تاریکی خارج شود بایستی قلبش شفا پیدا کند، خواندن و کسب مهارت به تنهایی کافی نیست، اگر قلب پر از کینه و حسادت باشد انسان در آتش دوزخ و تاریکی قرار میگیرد. شرط پیوند زدن و پیوند خوردن در انسان چیست؟ بایستی اول زخمی شود و ضربه بخورد، یعنی احساسات و قلبش باید زخمی شود قلبش شکاف بر دارد و وقتی زخمی شد آن پیوند صورت بگیرد تا آن ضربه را نخورد و پیوند زده نشود خلق و خوی انسان عوض نمیشود. بعضی اوقات پیوندهایی که به انسان زده میشود با ضربههای تاریکی انجام میگیرد بمانند کسانی که اذیت و آزار دارند. گاهی اوقات انسان به صورت توافقی پیوند میزند با کمک گرفتن از نیروهای تاریکی این پیوند زمانی که اتفاق می افتد، نقض فرمان انجام میشود؛ اگر قلب انسان آسیب ببیند یا وارد تاریکی شود زمانی که پیوند اتفاق بیافتد به هر شکلی خلق وخوی انسان عوض میشود به طبع محصولاتش عوض میشود و بعد به نقطهای میرسد که خیلی از ویژگیها و نشاط مثبتی که قبلا داشته را الان ندارد، انسان به این صورت عوض میشود، مانند کسی که وارد اعتیاد شده، برای اینکه صفات در انسان تغییر کند بایستی رودخانه به مسیر خودش برگردد، این رودخانه را تشبیه میکنم به قلب انسان تا کینه، حسد و... از قلب انسان خارج نشود آن زخمها مرهمی پیدا نمیکنند، وقتی این مسائل حل شد کم کم زخمها التیام پیدا میکند؛ اگر انسانی میخواهد بندش با تاریکی قطع کند مثل درد زایمان میماند، درد خیلی زیادی دارد، باید نقطه تحمل را بالا ببریم حرفهایی که زده میشود و انسان را به هم میریزد و از تعادل خارج میشود بایستی به آن نقطه برسد که اگر آن حرفها را شنید بتواند تحمل کند و هیچ حرکتی انجام ندهد، اگر توانست این کار را انجام بدهد به نقطه تحمل بالایی رسیده که در آن شرایط سخت، کاری انجام نمیدهد.
ویرایش و تنظیم و ارسال مطلب: نگهبان سایت همسفر نگین
- تعداد بازدید از این مطلب :
50