English Version
This Site Is Available In English

چرخه‌ اضداد و روشنایی و تاریکی همیشه وجود دارد

چرخه‌ اضداد و روشنایی و تاریکی همیشه وجود دارد

در سی‌دی یین و یانگ استاد امین می‌فرماید: «چرخه‌ اضداد، روشنایی و تاریکی همیشه وجود دارد». هر موجودی از دو بخش تشکیل می‌شود: یک بخش پنهان و یک بخش آشکار‌ که هر بخش پنهان و آشکار به دو بخش دیگر تقسیم می‌شود: یک قسمت، تاریکی و قسمت دیگر روشنایی که این سیستم همیشه درحال تغییر است و کم‌وزیاد می‌شود. قسمت مربوط به اهریمن، منفی و تاریکی است زمانی‌که این نیروی منفی، شروع به رشد می‌کند، آرام‌آرام قسمت الهی و روشنایی شروع به کوچک شدن می‌کند تا به یک نقطه کوچک برسد؛ ولی از بین نمی‌رود همه‌جا را تاریک می‌کند، یک نقطه کوچک روشن می‌ماند و اگر هم بخواهد از بین برود؛ یک روشنایی جدیدی در بین آن سیاهی شروع به رشد می‌کند، آرام‌آرام قوی می‌شود، خودش را تقویت می‌کند و کم‌کم تاریکی را به سمت عقب می‌کشاند تا این‌که تاریکی به‌صورت یک نقطه در بیاید در این‌جا هم تاریکی کوچک می‌شود؛ ولی از بین نمی‌رود این چرخه یین و یانگ است.

یین و یانگ یک شکل دایره‌ای است که دایره دو شکل کاملاً مساوی و شبیه به هم هستند: یک قسمت سفید و قسمت دیگر سیاه است. در قسمت سیاه نقطه یا لکه سفید مانند در آن است و در قسمت سفید آن نقطه یا لکه سیاه است. کلمه یین و یانگ یک کلمه چینی است و کلمه یین به‌معنی جوانی، خامی و تاریکی است و یانگ نام یک رودخانه است به‌معنی پیری، پختگی و خردمندی است. د‌رنظر بگیرید هر شخص، شهر و کشور این دو بخش را دارد و دائماً درحال کنش‌ و‌ واکنش با هم‌دیگر و درحال جنگ هستند. بعضی مواقع سیاهی بر سفیدی و بعضی وقت‌ها سفیدی بر سیاهی غلبه می‌کند. این چرخه باعث می‌شود یک نیرو و حس در شخص به‌وجود بیاید که باعث حرکت و تغییر می‌شود.

اگر روشنایی بیاید، تاریکی را عقب بزند و تمام آن شکل را بگیرد، آن ساختار از بین نمی‌رود و یک ساختار جدیدتری به وجود می‌آید. اگر روشنایی می‌خواهد پیروز شود؛ باید نیروی بیشتری نسبت به تاریکی داشته باشد و قوی‌تر باشد؛ مانند ظهور اسلام در زمان پیامبر که عربستان از همه نظر مثل رفتار، اخلاق، دیدگاه، سنت‌ها و آب‌و‌هوا پایین‌تر از همه‌جا بود؛ ولی وقتی اسلام متولد شد خیلی تغییرها اتفاق افتاد. بیست سال طول کشید تا جایی‌که ابوسفیان می‌گوید: «از یک لکه شروع شد». رشدی که آن سال‌ها اتفاق افتاد، قابل‌مقایسه با قبلاً نبود و در دل آن تاریکی، اسلام باعث پیشرفت آن شد و این همان یین و یانگ است.

شیرین‌ترین انار، انار نیریز است آبی که به این انار می‌دهند به قدری تلخ و بدمزه است که قابل‌خوردن نیست؛ اما بهترین انار را می‌دهد. بهترین خرما، خرمای خوزستان است که با آب گوگرد آبیاری می‌شود، گوگرد آبی است که بوی‌ گند می‌دهد. این قانون یین و یانگ است که هر چه‌قدر تاریکی قدر‌تمندتر باشد آن قسمت روشنایی که در دل تاریکی می‌خواهد به‌وجود بیاید قدرت بیشتری را جذب می‌کند. استاد امین در این سی‌دی می‌گوید: «وقتی تاریکی بر روشنایی غلبه کرد و انسان با احساس منفی و نفرت با آن روبه‌رو نشد و با حس امیدواری برای حل مسئله اقدام کند، قدرت و نیروی خودش را به روشنایی منتقل می‌کند». با آب فاضلاب نمی‌توان آلودگی را پاک کرد؛ چون از جنس خودش است.

انسان موجودی دارای اختیار است و همیشه بر سر دو راهی قرار می‌گیرد. منشأ حرکت در انسان نفس است با خواست انسان چیزی در درونش شکل می‌گیرد و برای رسیدن به آن حرکت می‌کند. این‌جا دو راهی شروع می‌شود، اگر انسانی باتجربه و کارآزموده باشد مسیر روشنایی را برمی‌گزیند؛ ولی اگر انسانی نادان باشد مسیر تاریکی را انتخاب می‌کند. همه ما انسان‌ها مسیر تاریکی را تجربه کرده‌ایم و تاریکی یک‌پل برای رسیدن به روشنایی است؛ اگر وارد سفر دوم شدیم، نباید بگوییم که کار ما تمام‌ شده است، ما انسانی صالح شده‌ایم و تاریکی به سراغمان نمی‌آید؛ باید مراقبت از پندار، گفتار و کردارمان را بیشتر کنیم، زیرا نیروهای تخریبی و منفی نسبت به قبل بیشتر روی انسان کار می‌کند و کوچک‌ترین غفلت باعث اسیری مجدد در دل تاریکی و رشد کردن تاریکی می‌شود.

منبع: سی‌دی یین و یانگ
نویسنده و تایپ: راهنمای تازه‌واردین همسفر نهیه و همسفر بیتا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)
رابط خبری و ویرایش: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر ثریا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی بیستون کرمانشاه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .