جلسه بیستم از دوره اول کارگاههای مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی فردوسی با دستور جلسه: «وادی یازدهم؛ (چشمههای جوشان و رود خروشان همه به بحر و اقیانوس میرسند) و تأثیر آن روی من» با استادی راهنما همسفر تکتم در روز شنبه ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.
سخنان استاد:
به نام قدرت مطلق الله
سلام دوستان تکتم هستم یک همسفر
آنگاه که روشنایی آبستن تاریکی بود، اهریمن از فرمان سرپیچی کرد. گویی نقطه سیاه و تاریک از دل روشناییها زاده شد، اهریمن حرکت خود را آرام و خزنده برای تاختن به جهانِ روشنایی آغاز کرد تا در مقابل، ظلمت و تاریکی را گسترش دهد و برتری خود را نسبت به انسان در مقابل قدرت مطلق به اثبات برساند. این وادی؛ در مورد ویژگی منحصر به فرد انسان صحبت شده است، آن ویژگی خاص قدرت اختیار است که موجوداتِ دیگر از داشتن آن بهرهای ندارند و اشاره شده است که نیروی منفی تنها با قدرت القا و الهام، میتواند انسان را به سمت ضدارزشها سوق دهد و اجازه اقدام دیگری ندارد، این به خاطر قدرت اختیار انسان است. قسمتی دیگر از این وادی؛ هشدار و نهیبی به انسان میدهد که او باید قدرت استفاده از مادیات را داشته باشد و عنوان میکند که تعادل، مهمترین عامل در زندگی ما است، داشتن افراط یا تفریط انسان را به سمت نادرستیها سوق خواهد داد که این خواست انسان است. در کلامالله اشاره شده است که اگر از ظلمت به سمت نور خارج شدی، خداوند ولی، سرپرست و دوست تو خواهد شد و اگر از نور به سمت ظلمت وارد شدی، جزئی از اصحاب آتش خواهی بود که در آن آتش جاودانه هستی. انسان اگر از ظلمت به سمت نور خارج شود، قطعاً تبدیل به چشمهای جوشان میشود و چشمههای جوشان به رودهای خروشان تبدیل خواهند شد. در ابتدای آموزشها، انسانها خالی یا نیمه پر هستند که با تلاش و کوشش، با حرکت در مسیر ارزشها و تزکیه، عاقبت پر خواهند شد. مسیر ارزشها همیشه مسیر ساده و راحتی نیست. همانند؛ مسیر رودخانهها بستر آن همیشه هموار نیست و موانع زیادی بر سر رودها قرار دارد. رودها از کوهها، صخرهها و قلوه سنگها عبور میکنند تا به مسیر اصلی خود برسند. انسانها تنها با تفکر سالم، ایمان سالم، عمل سالم، حس سالم، عقل سالم به عشق سالم خواهند رسید.
نویسنده متن: راهنما همسفر تکتم، لژیون (هفتم)
ویرایش متن: رابط خبری لژیون هفتم، همسفر فیروزه، رهجوی راهنما همسفر تکتم
ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)
همسفران نمایندگی فردوسی
- تعداد بازدید از این مطلب :
204