استاد:
در بیانات قبلی ما گفتیم که مقصود از این آموزشهای فی مابین؛ آشنا شدن با دنیاهای دیگر و سفر بدون وحشت است. اگر در بین این مسائل، مسائل مختلف دیگری جهت بالا بردن عقل و فهم انسانها باشد، بدون ضرر است. از این مسائل، مثالهای زیادی میشود زد، از جمله: آگاهی به دنیای پس از انتقال و طرز قرار گرفتن در آن و مدت زمان آن. در حقیقت، اینکه چه اعمالی داشته و دیگر اینکه در پیشرفت بشریت چه کارهایی انجام داده، به طور اعم و اخص و اینکه برای نفس، نفس مالی بوده و یا برای انجام کار به عبارت دیگر چه طوری زندگی حیاتی خود را اداره نموده، مادی یا معنوی و یا هر دو و یا زیاد به خود، زحمت نداده تا فکر کند.
علوم طبیعی را چقدر فهمیده و یا حتی چقدر علم آموخته؟
اگر شما در مورد یکی از این مسائل، سؤال نمایید که در جهان دیگر چگونه است؟ ما میگوییم که آنجا هم به کار خود باید ادامه دهند و به نتیجه برسند تا در مکان بعدی، کمتر کار نمایند.
انسان آگاه به امورات، خصوصاً طالب علم؛ باید خود برود و بیابد و اگر بر آن دلهای تشنه علم، نظری بیندازد خود را گمشده را باز خواهد یافت. اگر به دنبال شهرت و جمعآوری ثروت باشند، دلهایشان همچنان تاریک خواهد ماند.
با افراد آگاه و مشتاق علم، بدون هیچ مسئلهای باید تماس حاصل نمایند؛ در غیر این صورت خود، صاحبنظر میباشید. ما، همنظر ارتباط با اشخاصی هستیم که تابع سه جمله غنی هستند که شما به یاد دارید؛ همان پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک و یا پندار سالم، گفتار سالم و کردار سالم، شما آن را از قدیم میدانید. شما در تعلیم انسانها وظیفه دارید. آنانی که میخواهند؛ ولی معلم ندارند. آنانی که نمیخواهند و نمیتوانند؛ باید از هم جدا شوند تا در کل کائنات که متوجه هستید، وضع درستی ایجاد بشود و این نظر ما خیلی اهمیت دارد.
علم فقط دانستن نیست، به علم عملکردن، علم است. اگر همه بدانند و کاری نکنند، چه تفاوتی دارد که اصلاً ندانند؟
و همانطور که عرض شد هر ذرهاش حکایتی است. باید آموخت و عمل کرد و آموزش داد. سخنی داشتیم در مورد چگونه زیستن در زمین. خب اگر شما در زمین زندگی میکنید، بنا به نفع باید برای خود وسایلی آماده و فراهم نمایید و از راه عمل درست و به آن اندازه که به دیگران محتاج نباشید و درمانده نشوید.
اگر از راه حلال، آن میزان را بیشتر به دست آوردید، میتوانید به دیگران هم که به حق، محتاج میباشند کمک کنید؛ اما اگر از راههای نادرست، اندوخته نمایید؛ باید کفاره آنها را بدهید یا به دینار و یا به جان و تن، خود میدانید. هدف از زندگی؛ باید طوری باشد که ضمن کسب علم و فضیلت و اندوخته آن، برای آخرت در قالب خود نیز خلل ایجاد نکند. در بعد بعدی؛ مهم این نیست که زیر یک درخت باشید و یا روی آب و یا در قصر باشکوه؛ زیرا تأکید به جلو رفتن هدف، همت والایی است که جسم نیست.
انسان وقتی به درستی جلو برود، خود با اندوختههای ذهنیاش میتواند با بار گران حرکت نماید و آن چیزی نیست که توی کیسه بگذارد. لازم است برای جهان خود بیتکبر؛ اما سرفراز، ثروتمند؛ اما فاضل و بخشاینده، خوشلباس؛ اما نه برای تفاخر. این مطالب در جهان دیگر جهت شناسایی شما با شما نمایان میشود.
شما باید خود، معلمی باشید که از استواری شما انسانهای دیگر آموزش ببینند. ما هم فرمان داریم تا گوشهای از هستی را پرده برداشته تا در تحکیم هدف و به کارگیری قوههای خفته انجام بپذیرد و این قوهها تبدیل به رعدوبرق بیپایان شود. این به خاطر یک تصفیه است که ناخالصیهای هر موجود؛ باید از آن گرفته شود تا با حجم کمتر؛ اما محتوای غنی به پرواز درآید، انتخاب با شماست.
این کلمه انتخاب با تکرار برای عموم است. راه شما مشخص شده و تلاش در آن، یاری به دیگران محسوب میشود.
زیباترین عمل؛ کاوش و یا جستوجو در دنیای علم میباشد. از این وقتهای طلایی استفاده نمایید تا به عروج، نزدیک شوید. در قلب شما آن میگذرد که خواست دل ماست.
منبع: سیدی روح ۹۹ (۱)
تایپ: همسفر هیلدا رهجوی راهنما همسفر لیلی (لژیون نوزدهم)
تنظیم عکس: همسفر فائزه رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم)
ویراستاری، تنظیم و ارسال: همسفر فرشته رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی خواجو
- تعداد بازدید از این مطلب :
106