English Version
This Site Is Available In English

بالا بردن نقطه تحمل با تفکر، تجربه و آموزش

بالا بردن نقطه تحمل با تفکر، تجربه و آموزش

سلام دوستان هما هستم همسفر (راهنما)

دستور جلسه:« وادی نهم و تاثیر آن بر روی من، وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتری برسد نقطه تحمل پیدا می‌شود.» در وادی قبل یاد گرفتیم که با حرکت راه نمایان می‌شود. برای هر ساختاری که شکل بگیرد باید اول تفکر کرد و در جهت آن حرکت نمود تا به آن خواسته برسیم. اکنون که به وادی نهم رسیدیم بدانیم که اگر تصمیم به انجام هر کاری همراه با خواسته قوی داریم، بایستی بپذیریم که زمان و تکرار متداوم در این‌جا مطرح است که ذره‌ذره انجام شود تا به آن هدف برسیم و اگر بخواهیم به یک‌باره به هدف مورد نظر برسیم این امکانپذیر نیست؛ زیرا بایستی نقطه تحمل شخص بالا برود تا ظرفیت در او ایجاد شود که وقتی به خواسته رسید از هدف اصلی خود دور نشود. نقطه تحمل در برخورد ما با انسان‌ها هم صدق می‌کند که شخص مقابل کدام روی خود را نشان دهد. آیا ما کاری می‌کنیم که نقطه تحمل فرد مقابل را آن‌قدر پایین بیاوریم که ناراحت شود و کاری که نبایست اتفاق بیفتد را انجام دهد؟ یا اینکه نه! ما خودمان آن‌قدر نقطه تحملمان را بالا برده‌ایم که به راحتی از کسی یا حرفی ناراحت نمی‌شویم و باعث ناراحتی دیگران هم نمی‌شویم؟

در این وادی گفته می‌شود وقتی نیرویی از کم شروع شود به درجه بالا و بالاتر می‌رسد. این نیرو در مورد مسافران هم این‌گونه است، یک مسافر زمانی‌ که وارد کنگره می‌شود و پروسه درمانی با داروی OT شروع می‌شود از بیست روز تا دو ماه به او دوره سازگاری می‌دهند و این به دلیل همان نقطه تحمل است که در او ایجاد شود و یا شخص سیگاری که درمانش را با آدامس بخواهد شروع کند دوره سازگاری‌اش تا سه ماه است به خاطر بالا رفتن نقطه تحمل در مقابل نیکوتین خوراکی و همین‌طور که در کتاب 60 درجه آقای مهندس حسین دژاکام  می‌فرمایند: وقتی یک پنجم از موادش را کم می‌کند آن‌جا مطرح می‌شود که با کم کردن یک پنجم مواد نقطه تحمل به همان اندازه بالا می‌رود تا به جایی می‌رسد که تعداد قطعات مواد مصرفی‌اش تمام می‌شود و بدون اینکه فیزیولوژی به هم بریزد مواد خارجی کنار می‌رود و سیستم ایکس به تعادل می‌رسد و مخدرهای درون، شروع به کار می‌کند و همچنین در مورد بخشش هم باید نقطه تحمل ایجاد شود تا فرد قسمتی از مال خودش را ببخشد که وقتی بخشید، بدون چشمداشت و توقع باز پس گرفتن باشد. در کنگره بخشش از همان سبد شروع می‌شود و تا زمانی که شخص با آموزش‌های جهان‌بینی آشنا می‌شود نقطه تحملش بالا می‌رود و در قسمت مالی هم خدمت می‌کند.

اما قسمت دوم دستور جلسه، تاثیری که این وادی بر روی من داشت این بود که برای آموزش و انجام هر کاری پارامتر زمان، تکرار و تمرین از ضروریات است و در قالب تجربه این تأثیر را بیان می‌کنم. من تمرین دو را مدتی داشتم انجام می‌دادم؛ اما مرتب و در یک تایم مناسب نبود و نقطه تحمل جسم من بالا نمی‌رفت و از خود شکایت داشتن که چرا زود به نفس نفس می‌افتم تا اینکه در این وادی یاد گرفتم که تکرار، تمرین و زمان را باید در نظر گرفت و این باعث شد نیروی جسم من از کم شروع شد و ذره ذره این نیرو و توانایی بالا رفت و خدا را شکر نقطه تحمل من به درجه‌ای رسیده که می‌توانم مدتی را بدون اینکه نفس کم بیارم و یا سریع احساس ناتوانی کنم به دویدن ادامه دهم. خدا را شکر که در کنگره و در دایره آموزش‌های جهان‌بینی قرار گرفته‌ام.

سلام دوستان زهره هستم همسفر

وادی نهم به من می‌گوید:« وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتری برسد نقطه تحمل پیدا می‌شود.»
همه چیز در هستی دارای نقطه تحمل است و فقط انسان از این خاصیت برخوردار است که بتواند نقطه تحمل خود را تقویت کند و آن را بالا ببرد. این به همان دوراهی که خداوند در اختیار انسان گذاشت برمی‌گردد. من همسفر هیچ وقت در برابر مشکلاتم تحمل نداشتم و برای مقابله با آن‌ها فقط حال خراب نصیب من می‌شد.
این‌ها به خاطر عدم آگاهی بود که همه چیز را ویران شده بود. در دوران مصرف مسافرم می‌گویم تحملم کم بود و به خاطر وجود زندگی که پابرجا باشد تحمل می‌کردم؛ اما متاسفانه تفاوت صبر و تحمل را نمی‌دانستم. همه این‌ها به خاطر ندانستن بود و خدا را شکر می‌کنم که عضوی از کنگره شدم و راه و رسم تحمل و نقطه تحمل و صبر را فرا گرفتم و تا حدودی از تاریکی درونم که خود ساخته بودم رها شدم که بتوانم نقطه تحمل خودم را با تمرین و تکرار و ذره ذره بالا ببرم ظرفیت خود را تکمیل کنم که بتوانم راحت مشکلاتم را حل کنم. با آگاهی و بیداری خدا را شکر می‌کنم بابت وجود جناب مهندس و این بستر که فراهم شد که من به خیلی از نقاط ضعف خودم پی ببرم و ذره ذره آن‌ها را از بین ببرم.

سلام دوستان مریم هستم همسفر ( راهنمای تازه‌واردین )

دستور جلسه:« وادی نهم و تاثیر آن روی من» هر چیزی در هستی دارای نقطه تحمل است و اگر از نقطه تحمل خودش عبور کند دچار دگرگونی می‌شود و از نظام و سیستم خودش خارج می‌شود. هر چیزی با حساب و کتاب خلق شده است، ما هر زمانی که به آسمان و زمین نگاه می‌کنیم به رحمت ماورائی ایمان پیدا خواهیم کرد. وقتی از نقطه حرکت ( از حرف به عمل) رسیدیم به پاداش خود که همان همیاری است می‌رسیم، اگر بذر نیکو بکارید تخم و دانه ی با ارزش برداشت خواهید کرد و کسی که در راه مستقیم حرکت کند مطمئن باشد خداوند وعده‌هایش دروغ نیست. ممکن است مدتی مشکل ایجاد شود؛ اما در نهایت درست می‌شود.

خداوند در وجود انسان مجموعه‌ای از صفات مثبت و منفی به صورت نیروی نهفته قرار داده است و به او اختیار کامل داده که یکی از دو راه (فجور و تقوا) را انتخاب نماید و برای او راهنمایانی قرار داده است که در بیرون همان پیام آوران الهی و در درون وجدان و عقل هستند، و این انسان است که راه خوشبختی و یا بدبختی را برای خود انتخاب می کند. ما می دانیم که ضد‌ارزشها در ظاهر لذت‌بخش هستند و زود به نتیجه می‌رسند؛ بنابراین بالا بردن نقطه تحمل در مسائل ضد‌ارزشی از جمله مواد مخدر، الکل و ... آسان است و عاقبت آن خودباختگی و بیگانه‌ شدن از خویش است. برای بالا بردن نقطه تحمل در موارد ضد‌ارزشی احتیاج به آموزش، تجربه و تفکر نیست؛ اما برای رسیدن در مسائل ارزشی و بالا بردن نقطه تحمل احتیاج به آموزش، تفکر و تجربه داریم. در قسمت همسفران نیز با ورود به کنگره نقطه تحمل آن‌ها بالا می‌رود به گونه‌ای که با آموزش گرفتن و حضور در لژیون اعمال ضد‌ارزشی که باعث عدم تعادل و تخریب روحی و روانی آن‌ها شده بود، پس از مدتی به ارزش‌ها تبدیل می‌شود که باعث آرامش و آسایش خود و خانواده می‌شود.

رابط‌خبری: راهنما همسفر ملیحه(عضو لژیون سردار)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین(عضو لژیون سردار)
همسفران نمایندگی الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .