English Version
This Site Is Available In English

بالا بردن نقطه تحمل همراه با تکرار و آموزش

بالا بردن نقطه تحمل همراه با تکرار و آموزش

جلسه چهاردهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی الوندبه استادی راهنما همسفر فیروزه با دستور جلسه: «وادی نهم و تأثیر آن روی من، وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتری برسد، نقطه تحمل پیدا می‌شود.» روز شنبه ۵ آبان ماه شروع به‌ کارکرد.


سخنان استاد:
تمام وادی‌ها قوانین و درس‌هایی هستند که ما بدون یادگیری هرکدام از این‌ها نمی‌توانیم قدم در وادی بعدی بگذاریم یا درک کنیم.مثل زنجیره‌هایی مرتبط به هم هستند که به هم وصل شدند.در وادی هشتم فرمان حرکت داده می‌شود.در کنار پیمان و تعهدی که بین ما و قدرت مطلق بسته می‌شود ما یاد می‌گیریم گذشت و بخشش داشته باشیم بدون انتظار داشتن از دیگران.عنوان وادی نهم می‌گوید: وقتی نیرویی از کم شروع شود و به درجه بالا و بالاتری برسد نقطه تحمل پیدا می‌کند.

وادی نهم در مورد تحمل کردن و نقطه تحمل صحبت می‌کند.تحمل یعنی توان پذیرش و حمل که عنوان وادی در کنار تحمل از کلمه نقطه استفاده‌شده است.یعنی کوچک‌ترین تغییری می‌تواند همه‌چیز را جابجا کند و یا دگرگون کند.خداوند وقتی انسان را خلق کرد او را بر سر دوراهی گذاشت تا خود انتخاب کند با توجه به اختیاری که دارد راه و مسیر زندگی‌اش را مشخص کند.مسیر ضد ارزش‌ها و منفی شیرین و با لذت همراه است، نیاز به آموزش ندارد و زمان زیادی برای رسیدن به خواسته‌ها نمی‌خواهد. همیشه کوتاه‌ترین راه را بهترین راه می‌دانند.مثل باغی زیباروی که میوه، ثمره و نتیجه آن تلخ هست.

اما مسیر ارزش‌ها و مستقیم برخلاف ضد ارزش‌ها نیاز به آموزش، تکرار و در کل نیاز به بالا بردن دانایی و تبدیل آن به دانایی مؤثر می‌باشد.صبر کردن باتحمل کردن فرق دارد. تحمل ممکن است با کوچک‌ترین جرقه باعث از تعادل خارج شدن شخص و یا به آستانه آشوب رساندن او شود.صبر یعنی پشت سر گذاشتن یا یکی از راههای انسان در شرایط دشوار و یا بردباری یا تحمل زمان همراه با تلاش و کوشش لازم برای رسیدن به هدف و خواسته را میگویند.پس باید من همسفر یاد بگیرم نقطه تحمل خود را با تکرار و آموزش بالا ببرم، ظرفیت خودم را ارتقاء بدهم که این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه من داناییم را به دانایی مؤثر تبدیل کنم و در کنار آموزش‌هایی که کسب می‌کنم تزکیه نفس کنم و از ضد ارزش‌ها دوری‌کنم.
هدف از آموزش‌ها مطالب و متون کنگره فقط نوشتن و حفظ کردن نیست بلکه تمام این متون را باید در زندگی کاربردی کنیم و سرلوحه زندگی‌مان قرار بدهیم تا بتوانیم در شرایط‌های مختلف زندگی بهترین نتیجه و تصمیم را بگیریم.باید بدانیم زندگی یکنواخت نیست مثل دریای بیکرانی هست که یک روز آرام و زیبا و همه‌چیز دل‌نشین است و روزی دیگر امواج پرتلاطم و طوفانی می‌باشد.

همه این‌ها بستگی به جهان‌بینی شخص دارد، اینکه چگونه در مقابل مشکلات و سختی‌ها برخورد می‌کند؟! باید عبور از این طوفان‌ها را یاد بگیریم.یکی از این طوفان‌ها اعتیاد مسافرهاست ولی باید بدانم هیچ‌کسی بی‌دلیل در مسیر زندگی من قرار نگرفته است.مسافرهای ما مجوز ورود ما به کنگره شدند تا ما با آموزش‌هایی که می‌گیریم به تکامل برسیم.
پس اضداد و نیروهای منفی می‌توانند نقش نیروی مکمل و یا تکمیل‌کننده را بازی کنند به شرطی که من حرکت کنم و ناامید نشوم و با آن‌ها بجنگم.امیدوارم بتوانیم در جهت ساخته‌شدن خود تلاش کنیم و به‌فرمان عقل برسیم.یادمان نرود این حال خوبمان را مدیون کنگره و آقای مهندس هستیم.روزی که وارد کنگره شدیم راضی بودیم همه‌چیزمان را بدهیم تا راه برای مسافرمان نمایان شود.خدمت مالی یکی از سخت‌ترین خدمت‌هاست.انشا الله بتوانیم در آزمون گلریزان سربلند بیرون بیاییم و از سفره پرخیرو برکت آن بهره لازم را ببریم.

نویسنده: راهنما همسفر فیروزه
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی الوند قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .