English Version
This Site Is Available In English

ارتباط با جهان بیکران از طریق سه منبع حس، نور، صوت انجام می‌شود

ارتباط با جهان بیکران از طریق سه منبع حس، نور، صوت انجام می‌شود

آموزش جهان‌بینی برای درک و فهم ماست تا از جهان پیرامون و شناخت خودمان آگاهی پیدا کنیم. بدن ما انسان‌ها از میلیارد‌ها سلول تشکیل شده است و هر سلول مانند یک شهر عمل می‌کند و اگر به همین سلول بنگریم به‌ دلیل عظمت‌ش دیوانه می‌شویم، جمعیت سلول‌های بدن انسان ۳۸ میلیارد است و جمعیت کل دنیا ۸ میلیارد است و ما ۶۰ برابر این ۳۸ میلیارد باکتری داریم.  اگر بخواهیم از یک سر جهان هستی به آن سر دیگر برویم حدود ۹۰ میلیارد سال طول می‌کشد تا برسیم و آنگاه که به آنجا رسیدیم همه چیز پهناورتر و گسترده‌تر است.

ما در مورد جهان هستی ۴ درصد درک آن را داریم؛ بنابراین در مورد انسان هم همین‌طور اتفاق می‌افتد؛ زیرا از خود شناخت نداریم مرتکب اشتباه می‌شویم.  ۹۵ درصد اطلاعات ما پنهان است، پس با این مسئله چطور می‌توانیم در برابر بیماری‌های روحی و روانی به درمان برسیم هر هدفی که در پیش داریم باید از صراط مستقیم به آن برسیم. صراط مستقیم شامل صداقت و درستی است و هیچ‌وقت با دروغ و کجی به هدف نمی‌رسیم، باید ناپیداها را پیدا کنیم و با خواست و توان شخصی بتوانیم هر مشکلی را که قابل حل نباشد را حل کنیم و به آن مسلط باشیم. اینجا با یک مثلثی آشنا می‌شویم که یک ضلع آن هدف و منظور هدف و دیگری نقشه راه و ضلع آخر حرکت به سمت هدف می‌باشد که این سه باید در کنار هم انجام شود.

ما هرکاری که بخواهیم انجام دهیم ابتدا هدف را مشخص می‌کنیم و منظور آن را در راستای درست انجام می‌دهیم، سپس نقشه آن را مشخص می‌کنیم و این نقشه نیاز به هزینه و ابزار دارد و در آخر به طرف هدف حرکت می‌کنیم و با حرکت راه نمایان می‌شود. وقتی پشت بند یک هدف منظور نامعقول باشد، نتیجه بخش نیست؛ بنابراین منظور برای هدف خیلی مهم است. هرچه توانایی ما بیش‌تر باشد مانند این است که دو یا چندین بال داریم حتی در کتاب‌های آسمانی هم آمده که انسان با این توانایی‌ها گویی چندین بال دارد اگر چیزی پنهان است از دید ما پنهان است و نمی‌توانیم بگوییم و دلیل بر این نیست که چون آن را نمی‌بینیم، وجود ندارد. جهان‌های دیگر از دید ما پنهان هستند و به این معنا نیست که وجود ندارند.

دنیای زمین با جهان بعد از مرگ باهم متفاوت است که از هم جدا می‌شوند که آن دید، حس پنج‌گانه است. تفاوت ما با کسانی که در بُعد دیگر هستند فقط در حواس ماست  ما توسط حواس پنج‌گانه همه چیز را می‌بینیم و لمس می‌کنیم. کسانی که در جهان دیگر، که پس از مرگ می‌روند با یک حس دیگر کار می‌کنند، حتی تفاوت انبیاء با ما در حس پنجگانه است ما برای بودن ارزش قائل نیستیم؛ مثلا از دیدن این همه زیبایی در زمین مثل دیدن مناظر، جویبار، درختان، پرندگان، موج دریا و.....لذت نمی‌بریم ما تمام این زیبایی و نعمت ها را کنار گذاشته‌ام و به چیز‌های بی‌ارزش فکر می‌کنیم. بیش‌تر انسان‌ها بینای نابینا هستند. زیبایی این دنیارو می‌بینند اما آنهارا درک نمی‌کنند و به بزرگی و عظمت آن‌ها فکر نمی‌کنند.

دوست داشتنن، محبت، در کنار هم بودن، طبیعت‌، نعمت الهی را نمی‌بینند این موضوع باعث می‌شود که در این حوزه چسبیده و مال‌اندوزی کنند. ثروت و مال چیز خوبی است به شرطی که از راه درست استفاده شود درست به‌دست بیاید و از راه درست خرج شود، اگر صحبت‌ها برای آگاهی مؤثر نباشد باید رها کنیم تا خودش با مسائل گوناگون راه را پیدا کند، این افراد یا باید از آموزگار یا از روزگار بیاموزند. هدایت و ارتباط با جهان بیکران از طریق سه منبع انجام می‌شود. (حس، نور، صوت ) وقتی انسان کردار و رفتار درست داشته باشد در یافتن بسیاری از مسائل پایدار است اگر یک کاسب درست عمل کند بیش‌تر از کاسبی که متقلب باشد به نتیجه می‌رسد.

در هرکاری درست بودن شرط و پایه اصلی است. انسان‌هایی که در ظاهر یک شخصیت و در باطن شخصیت دیگری دارند هرگز نمی‌توانند به مسائل جهان آخرت،  خداوند، انبیا، شناخت روح، کتب آسمانی و به عقاید پی ببرند و هرگز ارشاد نخواهند شد. فکر نکنیم همه چیز در زمین است؛ بلکه بهترین چیزها در آسمان‌ها است انسان هرکجا باشد چه در زمین، چه در بهشت باید زندگی کند و حیات ادامه دارد، بیش‌تر باید روح خود را مسلح کند تا در حیات بالاتر ادامه یابد و در بُعد بعدی به آرامش واقعی برسد و به خوبی زندگی کند. ما یک مسئله مهم را از خود دور کردیم و آن ترس درون و پنهان است که باعث مشکلات و مسائل شده است و ما با آگاهی به آن ترس درون مسلط می‌شویم. در( آیه ۳۵ سوره نور )خداوند تمثیل زده است که نور به خداوند اشاره شده و چراغ، نفس که درون آن روح وجود دارد و چراغ‌دان جسم انسان است تنها موجودی که در زمین دارای روح است انسان است و روح پاک و منزه است و هیچ‌وقت شیطانی نمی‌شود. خداوند می‌فرماید: من از روح خودم به انسان‌ها دمیدم اگر ما جهان را درک نمی‌کنیم به‌خاطر اینکه حس را درک نکرده‌ایم.

منبع: سی‌دی «چراغ‌دان۲» از استاد حسین دژاکام
نویسنده: همسفر کوثر رهجوی راهنما همسفر هما ( لژیون دوم)
رابط‌خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر هما ( لژیون دوم)
ویرایش: همسفر مریم، راهنمای تازه‌واردین
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .