English Version
This Site Is Available In English

دیسپ منبعی از املاح و مواد معدنی

دیسپ منبعی از املاح و مواد معدنی

یازدهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره‌۶۰ نمایندگی الیگودرز با استادی همسفر زهرا با دستور جلسه: «D.SAP» روز شنبه ۲۸ مهر‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

دستور جلسه دی‌سپ اولین بار در سال ۱۳۹۷ در دستور جلسات هفتگی  کنگره ۶۰  به جای دستور جلسه سیگار و جایگزینی قرار گرفت. دی‌سپ (D.sap) به معنای d دژاکام و sap  به معنای عصاره است؛ پیدایش دیسپ یا همان سرکه سیب به گفته آقای مهندس به طور  اتفاقی مانند شربت اپیوم به وجود آمد. روزی که آقای مهندس به همراه فرزندشان استاد امین به‌ باغ سیب رفته بودند تصمیم گرفتند با سیب‌های باغ سرکه درست کنند و آن‌ها  را بفروشند.

آقای مهندس حسین دژاکام می‌فرمایند: روش کار من بر خلاف محققین دیگر است، برای من ابتدا کار پيش می‌آيد سپس تحقیقات شروع می‌شود و این بار نیز آقای مهندس با آزمایش و تحقیق بر روی دیسپ معلوم کردند که دیسپ یا سرکه سیب دارا‌ی املاح و مواد معدنی می‌باشد که از آن برای  درمان و بازسازی جسم می‌توان استفاده کرد؛ زیرا جسم به تنهایی نمی‌تواند املاح معدنی خود را بسازد یا تأمین کند و از این رو از دیسپ که منبعی از املاح و مواد معدنی مثل پتاسیم و کلسیم و سدیم و اسیدهای دیگر تشکیل شده است می‌توان به عنوان تأمین کننده املاح بدن استفاده کرد.

بنابراين دی‌سپ مانند شربت اپیوم در اختیار مسافران و همسفران قرار گرفت. مسافران با خوردن شربت تریاک دچار یبوست می‌شوند؛ اما با خوردن دیسپ نتیجه گرفتند که یبوست آن‌ها برطرف شده و این باعث بهبودی مسافران می‌شود تا راحت‌تر از شربت استفاده کنند. بعد از مدتی که تحقیقات بیش‌تری به عمل آمد دیده شد که برای درمان خیلی از  بیماری‌‌ها مانند سرماخوردگی و درمان کبد چرب در بیماران و پاک شدن رگ‌ها به دلیل استفاده از چربی‌های مضر که در رگ‌ها رسوب کرده‌اند مفید است.
از دیسپ همچنین در وعده‌های غذایی می‌توان برای رژیم لاغری استفاده کرد که اگر روزی چندبار دیسپ همراه با آب ولرم خورده شود مخصوصا قبل از غذا یا همراه با سالاد نیم ساعت قبل از غذا خورده شود تاثیر بیشتری دارد؛ زیرا دیسپ بر عکس سرکه سیب کارخانه‌ای است که از اسید تشکیل شده است. سالم‌تر و ملایم‌تر است؛ همچنین روش تهیه آن از سرکه کارخانه طولانی‌تر است.

در تحقیقات بعدی دیده شده که چون مسافران برای درمان سیگار از آدامس نیکوتین استفاده می‌کنند؛ دچار آفت در دهان می‌شوند این بار نیز دیسپ برای برطرف شدن آفت دهان موثر واقع شد و همچنین تحقیقات نشان داد که برای درمان فشار خون و دیابت و درمان تیروئید کم کار و عفونت‌های قارچی در زنان تاثیر دارد و همچنین در افرادی که سن  بالایی دارند و پوست از عضله فاصله پیدا کرده و افتادگی پلک و پوست چروک دارند موثر است و اگر از دیسپ و کرم آن استفاده کنند کمک می‌کند به بر طرف شدن آن، همین‌طور اگر دیسپ با آب حل شود به عنوان پاک کننده آرایشی استفادهمی‌شود. امروزه افرادی که از کرم‌‌های گران قیمت و غیر بهداشتی استفاده می‌کنند باید بدانند این کرم‌ها عوارض جانبی مانند اگزما و لک‌های پوستی‌ای که اثرات طولانی مدت و غیر قابل جبران دارد استفاده از دیسپ برای لطافت و بازسازی پوست موثرتر است.

در تحقیقات بعدی که روی بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از بیماری کووید۱۹ در زمان کرونا انجام گرفته معلوم شده افرادی که از دیسپ استفاده کرده‌اند سالم‌تر از کسانی هستند که از دیسب استفاده نکرده‌اند و این در کنگره ثابت شده است.

نویسنده: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر هما (لژیون دوم)
ویراستاری: همسفر معصومه، مرزبان خبری
رابط‌خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر هما (لژیون دوم)
ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .