English Version
This Site Is Available In English

بی‌نیازی از مواد مخدر

بی‌نیازی از مواد مخدر

متد «DST»  و تجربه من از سایر روش‌ها
در ابتدا، با نگاهی گذرا، به سیر تاریخی ظهور و استفاده از داروهای ارائه‌شده جهت ترک اعتیاد و روش‌های منتشرشده درمی‌یابیم که کلیه متدهای مربوطه، بی‌نتیجه بوده و نیز داروهای کشف‌شده، خود اعتیادهای جدیدی را به همراه داشته‌اند.

از زمانی که انسان، با پدیده‌ای به نام اعتیاد آشنا گردید تا به امروز به دنبال راهی برای از بین بردن این وابستگی است. در ابتدا از گیاهان دارویی، به‌منظور از بین بردن علائم و عوارض قطع مصرف تریاک استفاده می‌شد. تا این‌که در اواخر قرن نوزدهم، توسط شرکت دارویی بایر آلمان، هروئین به‌عنوان جایگزین تریاک ارائه شد (سال ۱۸۹۶ میلادی). بعد از جنگ جهانی دوم، مشخص شد که هروئین، نه‌تنها نتوانسته بود عوارض قطع مصرف را از بین ببرد، بلکه وابستگی شدیدتری در افراد ایجاد می‌کرد. از طرفی به دلیل مسدود شدن راه‌های ترانزیت تریاک به اروپا و جایگزینی، جهت قطع مصرف تریاک و هروئین، متادون به بازار عرضه گردید.

در حال حاضر ازنظر جوامع جهانی، اعتیاد یک بیماری است و این بیماری وابستگی و مسمومیت مزمن را به همراه دارد. از طرفی این بیماری لاعلاج، عودکننده، پیش‌رونده و مرموز بوده و چون درمان قطعی ندارد، لذا می‌بایست همانند بیماری‌های دیابت و فشارخون، فرد همیشه تحت نظر و کنترل باشد.
لذا با استفاده از روش‌های ارائه‌شده، درمان شامل، قطع ناگهانی مصرف، طب سوزنی، آب‌درمانی، شوک‌درمانی، سم‌زدایی، استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی و غیره است. استفاده از این روش‌ها، مصرف‌کننده را به‌جایی می‌رساند که فقط زمانی را که در قطع مصرف مواد، با وضعیتی نامتعادل و حالی

ناخوشایند سپری نماید. به‌طوری‌که هرلحظه ممکن است به مصرف دوباره بازگردد.

اما مهندس دژاکام، با ارائه متد «DST» و حل صورت‌مسئله اعتیاد توانستند، راه و روش درمان این بیماری را کشف کرده و افراد بسیار زیادی را که دیگر، امیدی به بازگشت و بهبودی نداشتند به درمان برسانند. در پروتکل «DST» با استفاده از داروی اوپیوم تینکچر (OT) افراد درکنگره درمان می‌شوند. چون در این روش جسم، روان و جهان‌بینی فرد به درمان و در ادامه به تعادل می‌رسد. سیستم ایکس یا سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن ما در دستگاه‌های عصبی و هورمونی به عملکرد مطلوبی می‌رسد و با توجه به عدم نیاز به مواد مخدر، به دنبال آن وسوسه یا میلی هم به مصرف مواد مخدر نداریم، زیرا درمان شده‌ایم.


در متد «DST» با استفاده از داروی اوپیوم و نیز زمان مناسب، پروسه درمان روی سه مؤلفه فوق متمرکز بوده و بعد از مدت ۱۰ الی ۱۱  ماه ، شخص به درمان می‌رسد. در این متد عملیات درمانی و کاهش پله‌ای مصرف، به‌گونه‌ای است که شخص مصرف‌کننده، نه‌تنها با مشکلی مواجه نمی‌شود، بلکه بدون نیاز به استراحت و یا داروهای مکمل می‌تواند، به کارهای روزمره خود برسد.

زمان مناسب، داروی مناسب، آموزش و یادگیری مناسب، جهت تغییر جهان‌بینی و تفکرات و دیدگاه‌های ما، باعث شناخت صورت‌مسئله اعتیاد و رابطه مهم ویژگی‌های انسان و مواد مخدر گردیده است. شخص در ابتدای ورود به کنگره، با احساساتی آمیخته با ترس، حقارت، منیت و ناامیدی سفر خود را آغاز می‌نماید و در پایان به لطف آموزش‌هایی که دریافت می‌کند با این متد هم به درمان قطعی می‌رسد و هم با بالا بردن جهان‌بینی خویش، درمی‌یابد که در قبول مسئولیت‌ها و خدمت کردن، لذتی نهفته است که این لذت با مصرف هیچ ماده مخدری قابل قیاس نبوده و به دست نمی‌آید.

درنهایت ویژگی‌های بارز این روش:
۱_ تعریف درست صورت‌مسئله اعتیاد بر مبنای صور آشکار و پنهان انسان.
۲_ شناخت مواد مخدر و اثرات آن.
۳_ ارتباط بین این دو و راه‌اندازي تدریجی سیستم شبه افیونی بدن.
۴_ رسیدن به درمان و ایجاد تعادل در فرد و حس حال خوش.
مطالب ذکر گردیده برگرفته از فرمایشات آقای مهندس، پیش‌کسوتان و بزرگوارانی است که این مسیر را طی کرده و تجربه‌های گهربار خویش را جهت درمان، بهبودی و حال خوش ارائه نموده‌اند.

نویسنده: مسافر محمد (لژیون سوم شعبه صبا)
ویرایش و ارسال: مسافر حسین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .