English Version
This Site Is Available In English

روشDST پویا و زنده‌ است و به رشد خود ادامه می‌دهد

روشDST پویا و زنده‌ است و به رشد خود ادامه می‌دهد

جلسه اول از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی جهان‌بین با استادی راهنما همسفر فاطمه، نگهبانی همسفر رویا و دبیری همسفر عصمت با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز یک‌شنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شکر که به‌واسطه خدمت در لژیون سردار توانستم در این جایگاه خدمت‌ کنم و امروز در نمایندگی جهان‌بین حضور پیدا کنم. از نگهبان و دبیر این دوره تشکر می‌کنم که به من اجازه داند تا در این جایگاه خدمت کنم و بابت جایگاهشان تبریک می‌گویم و همچنین به همسفر صدیقه و دبیرانشان خدا‌قوت عرض می‌کنم. در خصوص دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها» ابتدا خدمت همسفرانی که تازه‌وارد هستند یا مدت کمی است که در کنگره حضور دارند و مانند من بسیاری از روش‌های ترک اعتیاد مثل متادون درمانی، سم‌زدایی، کمپ، ابوالفضل درمانی و سایر روش‌های دیگر را امتحان کرده‌اند عرض می‌کنم که چه تفاوتی بین این روش با سایر روش‌هایی که رفته‌اند و با شکست مواجه شده‌اند وجود دارد. روش DST روشی است که از ابتدای سفر آقای مهندس همان‌طور که در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر در مورد آن صحبت می‌کنند با ایشان همراه بوده است. به این صورت است که در متد DST یک داروی درمان وجود داشته که در آن زمان اپیوم یا تریاک بوده است؛ ایشان اپیوم را در فاصله‌های زمانی مشخص و مرتب مصرف می‌کردند و به‌طورکلی داروی درمان و فاصله‌های مشخص وجود داشته و مقدار مصرف نیز مشخص بوده و در طی یک پروسه زمانی آقای مهندس توانستند با این روش به درمان برسند. روشی که به نظر خودم و آن چیزی است که بیان می‌کند.

متد DST پویا، فعال وزنده است و به همین صورت به رشد خود ادامه می‌دهد. در ادامه که آقای مهندس حرکت خود را شروع کردند و جلوتر رفتند. تریاک و اپیوم تبدیل به OT یا همان شربت تریاک شد. فاصله‌های زمانی کاملاً مشخص شد و  در سه وعده صبح، ظهر و شب نظم گرفت و همچنین مقدار دارویی که به هر ماده مخدر تعلق می‌گرفت به‌صورت کاملاً تخصصی و با علم کاملاً مشخص شد و مدت‌زمان و یا پروسه زمانی که ده الی یازده ماه است نیز مشخص شد. یکی از شگفتی‌های درمان متد DST است که به‌جرئت می‌توانم بگویم در هیچ کجا این روش و اصول را رعایت نمی‌کنند و اصلاً نمی‌دانند که چه مقدار دارو باید تجویز کنند؛ به‌عنوان‌مثال هنگامی‌که برای درمان شیشه مراجعه می‌کنید و می‌خواهید متادون درمانی کنید؛ ولی نمی‌دانند به ازای این مقدار مصرف شیشه چه مقدار متادون به مصرف‌کننده بدهند و هیچ‌گونه اصولی در تجویز دارو ندارند.

خود من نیز تجربه‌های بسیاری از این روش‌ها دارم. من مسافرم را به کمپ می‌بردم و یک ماه در کمپ می‌ماند و زمانی که بیرون می‌آمد پاکی مسافرم یک یا دو روز و نهایتاً سه روز دوام داشت و دوباره مصرف را شروع می‌کردند. مسافرم را برای سم‌زدایی می‌بردیم و آن‌قدر این کار وحشتناک بود و سلامتی مسافرم را به خطر می‌انداخت که من از ترس خواب به چشمم نمی‌آمد؛ برای متادون‌ درمانی نیز اقدام کردیم تا مواد گرفته‌ شود و فقط متادون مصرف شود؛ ولی متأسفانه مصرف همان مواد بود و در کنار مواد، متادون نیز اضافه شد و افزایش پیدا کرد. به روان‌پزشک مراجعه کردیم مصرف قرص شروع شد و بعد از مدتی تعداد قرص‌ها به پنجاه الی صد عدد رسید.

هیچ روشی اصولی نبود؛ نه موادی گرفته می‌شد و نه تعادلی به وجود می‌آمد. ما تنها در کنگره بود که توانستیم با آن داروی مناسب و روش مناسبی که آقای مهندس طی سال‌ها تجربه و زحمتی که انجام دادند به درمان برسیم؛ یعنی مخدرهایی که هرکدام یک سوغاتی از یک روش درمان بدون اصول بودند در طی مدت‌زمان مشخص و حرکت مسافر گرفته شد و در ادامه توانست به رهایی برسد. متد DST روشی است که تمام جنبه‌های دیگر را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. برای کاهش وزن، برای درمان سیگار و همچنین برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، پویا و فعال است.

دوست دارم این مورد را اضافه کنم که منابع مالی کنگره به پیشرفت هرچه بهتر علم کنگره کمک می‌کند و من به‌عنوان یک همسفر و رهجوی کنگره۶۰ بایستی قدر‌شناس این روش باشم؛ قدر‌شناسی من با حمایت از روشی که روبه‌جلو حرکت می‌کند و روشی که الآن بر روی تحقیقات و مقالات بسیار باعظمت کار می‌کنند هست. من وظیفه خود می‌دانم که به‌عنوان یک همسفر در این حرکت فعال باشم؛ چراکه اگر وارد حرکت شوم به چرخش درمی‌آیم؛ ولی اگر بخواهم بیرون بایستم از حرکت بازمی‌ایستم و ممکن است کاملاً از این حرکت کنار گذاشته شوم. من اگر بخواهم در مورد حسی که در لژیون مالی کسب کرده‌ام صحبت نکنم بخیل هستم و دوست دارم این را با شما به اشتراک بگذارم که جشن گل‌ریزان نزدیک است و تمام تلاش خودتان را بکنید تا وارد این حرکت شوید و جزءِ کسانی شوید که برای ارتقاء این روش و درمان انواع بیماری‌ها دخیل هستند.

در ادامه جلسه ایجنت نمایندگی همسفر مرجان، از همسفر فاطمه ایجنت پارک که در جلسه حضور داشتند تقاضا کردند که حکم قهرمانی تیم شطرنج از دوره مسابقات عقاب طلایی را به اعضاء تیم اهدا نمایند.

مرزبانان کشیک: همسفر کبری و مسافر یاسر
تایپ: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر محبوبه (لژیون چهارم)
عکاس، ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .