English Version
This Site Is Available In English

کنگره۶۰ درست‌ترین مکان برای درمان مسافرم بود

کنگره۶۰ درست‌ترین مکان برای درمان مسافرم بود

جلسه دهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی صادق‌قم با استادی راهنمای ویلیام وایت همسفر ندا با دستور جلسه «متد DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.
 

سخنان استاد:

می‌خواهم به گذشته نه‌چندان دور بروم که تازه متوجه اعتیاد مسافرم شده بودم. آن روزها مانند تشنه‌ای به دنبال آب حیات در فکر راه‌حل و درمان او به هر ریسمانی چنگ می‌زدم؛ زیرا شنیده بودم که اعتیاد یک بیماری‌ است؛ پس ابتدا به پزشک ترک اعتیاد مراجعه کردم و از او خواستم تا مسافرم را درمان کند. پزشک بعد از کمی مشاوره با مسافرم به او یک شیشه‌ شربت متادون داد و گفت هر وقت احساس کردی حالت خوب نیست از این شربت مقداری بخور. چند روزی گذشت و حال مسافرم تغییری نکرد. او همچنان مصرف مواد مخدر داشت و آن شربت هم نیز کاری از پیش نبرد. روزها می‌گذشت و من ماتم گرفته برای زندگی که هرروز سیاه‌تر می‌شد. بدون هیچ آگاهی از وضعیت فقط می‌دانستم که می‌خواهم مسافرم مصرف نکند.

تا این‌که پیشنهاد دادند که او را به کمپ ببریم، با رضایت خودش این اتفاق افتاد و من این‌ بار امیدوار بودم که سختی‌های مدت‌زمانی که در کمپ است باعث شود او به خود بیاید و به‌ خاطر زندگی مشترکمان هم که شده ترک کند. بعد از گذشت دو هفته پر از استرس، نگرانی، آشفتگی و پریشانی مسافرم را از کمپ آوردم؛ اما یک‌چیز درست نبود این‌که مسافرم کاملاً اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده بود، از من می‌خواست هرکجا که می‌رود با او همراه باشم تا فکر افیون و مواد مخدر به سراغش نیاید و او را وسوسه نکند؛ اما این نیز طولی نکشید و کمتر از یک ماه بازهم شروع به مصرف کرد. این سؤال که چرا مسافرم نمی‌تواند اعتیاد خود را ترک کند همیشه فکر من را مشغول می‌کرد تا این‌که مسیر کنگره ۶۰ برای ما نمایان شد. در جلسه اول تازه‌ واردین جواب سؤال خود را دریافتم. راهنمای تازه واردین به زیبایی برای من موضوع را شکافت که جسم یک مسافر مانند آن شهری است که سال‌ها بمباران‌شده و تمام تأسیسات و سیستم‌های آن ازکارافتاده است، حال با خارج کردن ترکش‌های آن نمی‌توان شهر را آباد کرد؛ بلکه باید به‌آرامی به ساکنان این شهر فرصت داد تا خود و سیستم را بازسازی کنند. همین توضیح برای من کافی بود تا ایمان بیاورم که در درست‌ترین مکان برای درمان مسافرم و حتی روح آسیب‌دیده خود هستم.

تفاوت بین متد DST و سایر روش‌های ترک یا درمان اعتیاد بسیار زیاد است. من به چند نمونه از آن اشاره می‌کنم. ابتدا در نظر داشتن زمان درمان که در همه روش‌ها به‌جز متد DST زمان لازم برای ترمیم و بازسازی جسم در نظر گرفته نمی‌شود، بعد این‌که داروی مناسب برای درمان که ازنظر کنگره‌۶۰ آلکالوئیدهای داروی OT نزدیک‌ترین مواد را به مواد شبه‌ افیونی جسم دارد، دیگر دوز و اندازه داروی تجویزی که چه مقدار مصرف شود که این بازسازی صورت بگیرد و چگونه آن را تیپر کنیم و به صفر برسانیم. در جامعه پزشکی جهان، تنها رویکرد کاهش آسیب دارند، به این معنی که بیمار مواد مخدر را در همان وضعیت و شرایط نگه‌ می‌دارند تا از این‌که هست بدتر نشود؛ بنابراین هیچ کاهشی در دادن دارو انجام نمی‌شود و روزبه‌روز مصرف شخص بیشتر می‌شود یا در بیشتر مواقع شخص چند مصرفی می‌شود. در وهله آخر اگر در روش‌های متداول حتی شخص قادر به ترک باشد هرگز به تعادل نخواهد رسید؛ درحالی‌که در متد DST ما شاهد این هستیم زمانی‌ که فرد بعد از اتمام دوره ده‌ماهه به رهایی می‌رسد ازنظر جسم و روان به نود درصد تعادل خود دست پیدا می‌کند.

متد DST نه‌تنها برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر بلکه برای درمان نیکوتین، اضافه‌وزن و بسیاری از بیماری‌ها مثمر ثمر است و برای هرکدام جوابی مناسب دارد. متد DST برای درمان نیکوتین بسیار جالب و کاربردی عمل می‌کند، به این صورت که ابتدا نیکوتین دودی را به نیکوتین خوراکی تبدیل می‌کند بعد از قطع کامل نیکوتین دودی و جایگزینی آن با نیکوتین خوراکی مدت سه ماه مصرف شخص ثابت می‌ماند تا متابولیسم جسم خود را با این تغییر تطبیق دهد؛ سپس شروع به کاهش در پله‌های ۲۱ روزه می‌کنیم تا به صفر برسیم. آنگاه معجزه درمان را می‌بینیم که چگونه می‌توانیم بدون عوض کردن زمین‌بازی، توپ‌بازی و یار بازی به حال خوش برسیم و با اعتمادبه‌نفس بالا در تمام جمع‌ها حضور پیدا کنیم. بابت این نعمت بزرگ خداوند را شاکر و سپاس‌گزار هستم همچنین قدردان آقای مهندس دژاکام هستم که با تمام عشقی که به خدمت داشتند درراه رهایی مسافران و همسفران قدم‌هایی این‌چنین مؤثر برداشتند تا ما به حال خوش برسیم.

نویسنده: راهنمای ویلیام وایت همسفر ندا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)
عکس: همسفر اکرم مرزبان خبری
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر لیلا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی صادق قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .