English Version
This Site Is Available In English

روش DST سندی بدون نقص

روش DST سندی بدون نقص

جلسه دهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی کاشمر با استادی راهنما همسفر معصومه با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد: 

روش DST اولین‌بار توسط آقای مهندس دژاکام برای درمان اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر، محرک و سیگار استفاده شد و حال خوش و تعادل بسیاری از افرادی‌که با این روش به درمان رسیده‌اند، سندی بدون نقص است که می‌تواند توجه هر محقق و دانشمندی را جلب و درستی این روش را اثبات کند؛ اکنون هزاران نفر در نمایندگی‌های مختلف سراسر کشور با متد DST در حال درمان هستند. متد DST یا روش درمان تدریجی در ابتدا فقط برای درمان اعتیاد طراحی و اجرا شد؛ اما به‌مرور زمان و ادامه تحقیقات و کاوش‌های آقای دژاکام ثابت شد این روش برای درمان سایر بیماری‌ها و حتی مشکلات و مسائل دیگر هم می‌تواند سودمند باشد.

برای درک بهتر اهمیت این ابداع بزرگ و نجات‌بخش باید به گذشته طولانی و بسیار قدیم مصرف‌مواد نگاه کنیم که اعتیاد از قدیم یک معضل بزرگ و مشکل لاینحل جوامع، کشورها و خانواده‌ها بود و در تمام عصرها و دوره‌ها انسان‌ها به دنبال راهی برای برطرف‌ کردن این مشکل و یافتن دارویی برای درمان آن بودند؛ البته خیلی زمان برد و قرن‌ها و صدهاسال طول‌ کشید تا درک جامعه از یک معتاد معضل اجتماعی، بزهکار و مجرم برسد به این نقطه که معتاد را مصرف‌کننده مواد و اعتیاد را بیماری بدانند و به دنبال پیدا کردن راه چاره، دارو و درمان باشند.

روش‌های مختلف از زندانی کردن، بستن، تبعید و تنبیه‌های سخت تا روش‌های جدید مانند سم‌زدایی و URD داروهای مختلف هم یکی پس از دیگری به وجود آمد. از هروئین، متادون، قرص B2، نالوکسان، نالترکسون و ... حتی همین شربت اپیوم تینکچر در جنگ جهانی ساخته شد و مورد استفاده سربازان بود.؛ اما هیچ‌کدام از این روش‌ها و داروها تأثیری که نداشت هیچ بلکه اغلب مشکلی به مشکلات قبلی فرد اضافه می‌کرد تا این‌که در کنگره۶۰ به وسیله یک انسان بزرگ روش درمان تدریجی ابداع شد که سه معیار مهم آن عبارتند از: «داروی مناسب، زمان مشخص و مقدار معین» و با متر و معیار بسیار دقیق معرفی شد تا فرد مصرف‌کننده مواد طی مراحل درمان بداند چه مقدار از چه دارویی، در چه ساعتی و طی چه زمان باید مصرف کند تا مثلث جسم، روان و جهان‌بینی او به تعادل و درمان برسد؛ پس از سال‌ها زندگی در تاریکی و سختی‌های اعتیاد به نور، آرامش و آسایش دست پیداکند و این مهم هم در کنگره۶۰ به دست آمد که در کنار درمان جسم به وسیله داروی OT یا همان اپیوم تینکچر که بهترین، کامل‌ترین و باراندمان‌ترین دارو برای درمان اعتیاد است و هم زمان با به تعادل رسیدن روان و خلق و خو باید دیدگاه، جهان‌بینی، شخصیت و طرز تفکر افراد هم تغییر کند و با آموزش‌های صحیح و کاربردی‌کردن این آموزش‌ها تبدیل به شخصی سالم و متعادل گردد.

بی‌شک این روش مطمئن و انسان‌ساز در همه بعدهای زندگی من همسفر و مسافرم تأثیر بسیار بزرگ و شگفت‌آوری گذاشت و ما از عمق ظلمات وحشتناک و مشکلات به سرعت به روشنایی و آرامش دست پیدا کردیم و به عقل سالم، عشق سالم و ایمانی دست پیدا کردیم که زندگی‌مان را سرشار از میل به زندگی، امیدواری و شوق خدمت کرده است. متد DST به من آموخت مسائل و مشکلات را به یک صورت‌مسئله صحیح در قالب این روش به آسانی در طول یک زمان مناسب، یک دارو یا راه حل مناسب و با آموزش صحیح و یادگیری اصول زندگی یکی‌یکی مشکلات را حل کنم. این حال خوش و این انرژی و زیبایی را به‌طور قطع مدیون کنگره۶۰ و بنیان‌ این سازمان امن، مقدس و خانواده محترمشان هستم و در پایان آرزو می‌کنم آقای مهندس دژاکام، استاد امین، خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار و خانم شانی و همه خدمت‌گزاران این سیستم انسان‌ساز در صحت و سلامت کامل باشند.

نویسنده: راهنما همسفر معصومه (لژیون هفتم)
عکاس خبری: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر رقیه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر گلناز رهجوی راهنما همسفر آمنه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .