English Version
This Site Is Available In English

گروه خانواده - اضلاع مثلث درمان در پرتو متد DST به تعادل می‌رسند

گروه خانواده - اضلاع مثلث درمان در پرتو متد DST به تعادل می‌رسند

جلسه یازدهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی باشگاه تیراندازی با کمان به استادی همسفر مونا با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سال‌های سال هر زمان فردی به‌عنوان مصرف‌کننده شناخته می‌شد، اولین فکر و نخستین راهکار برای حل مشکلش را ترک می‌دانستند؛ یعنی این‌گونه برداشت می‌شد که اعتیاد یک نوع وابستگی ذهنی است و فرد می‌تواند با انجام ندادن آن کار و مصرف نکردن مواد مخدر برای مدت کوتاهی، اعتیادش را کنار بگذارد و آن را همیشه از صفحه زندگی خود پاک کند. همیشه این شعار را هم می‌دادند که هفته اول سخت است و بعد عادی می‌شود و اگر فرد مصرف‌کننده نتواند تحمل کند و به سراغ مصرف موادش برود، یک جو اراده و غیرت ندارد. در ادامه برای ترک دادن فرد از روش‌های مختلف مثل شلاق درمانی، زندانی کردن و … استفاده می‌کنند تا خیال مصرف از ذهن فرد خارج شود بدون این‌که در نظر بگیرند مشکل عمده فرد از روح و روانش نیست؛ بلکه از جسم اوست. چراکه مصرف مواد مخدر آرام‌آرام سیستم ایکس فرد را از تعادل خارج می‌کند و درنهایت فرد پس از چند ماه مصرف، به‌طور کامل سیستم ایکسش از تعادل خارج‌شده و فرد برای این‌که حالت طبیعی داشته باشد، مجبور به مصرف می‌شود.

در کنگره این مسئله با متد DST یا به عبارتی درمان تدریجی یا پله‌ای حل شد. کشف متد DST یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات در قرن جدید بوده که توسط مهندس حسین دژاکام کشف‌شده است. متد DST فقط برای درمان مصرف مواد مخدر نیست؛ بلکه دروازه‌ای بوده که با گشوده شدن آن، درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج امکان‌پذیر شده است. متد DST یک‌جور ترکیب مهندسی با پزشکی است؛ درواقع این روش به ما کمک کرد تا ساختار و زبان بدن را بشناسیم. این‌که بدانیم بدن بسیار متکی به نظم است و می‌تواند از نظم استفاده کند تا خودش را کم‌کم بازسازی کند. این روش به ما یاد داد تا سیستم ایکس خود را بشناسیم و به‌تبع آنتی ایکس‌ها را هم بشناسیم و بدانیم که آنتی ایکس فقط مواد مخدر و سیگار نیست؛ بلکه افکار و اندیشه منفی و مخرب هم بخشی از آنتی ایکس‌ها محسوب می‌شود.

در متد DST مطرح می‌شود، فرد طی مدت حداقل ده ماه، با استفاده از داروی OT در پله‌های ۲۱ روز به درمان خواهد رسید. همان‌گونه که فرد یک‌شبه مصرف‌کننده مواد مخدر نشده، یک‌شبه هم به درمان نمی‌رسد. همان‌طور که فرایند تشکیل جنین در شکم مادر حدود نه ماه طول می‌کشد، درمان با متد DST هم حداقل ده ماه زمان می‌خواهد. اضلاع مثلث درمان یعنی جسم و روان و جهان‌بینی در پرتو متد DST به تعادل می‌رسند؛ یعنی درمان فقط این نیست که شخص دارویش را طبق زمان مشخص و مقدار مشخص مصرف کند تا درنهایت این مصرف به صفر برسد؛ بلکه در این مدت باید در لژیون حضور یابد، در کارگاه آموزشی شرکت کند، CD که مربوط به ضلع جهان‌بینی است را هم بنویسد و درنهایت کم‌کم شروع به خدمت کند. همه این‌ها ذره‌ذره و آرام‌آرام صورت می‌گیرد و این یعنی همان متد DST است.

متد DST نه‌تنها برای درمان مصرف‌کنندگان مواد مخدر است، بلکه برای درمان وابستگی به سیگار و همچنین درمان چاقی از این روش استفاده می‌شود. ما برای درمان وابستگی به سیگار و قلیان، لژیون ویلیام را داریم و برای درمان چاقی، لژیون‌های جونز. در تمامی این لژیون‌ها اصل و اساس درمان متد DST است؛ حتی ازنظر من تغییر اکثر صفات انسانی با متد DST امکان‌پذیر است. این‌که من به‌عنوان همسفر بدانم بالا بردن نقطه تحمل در من به‌یک‌باره صورت نمی‌گیرد و تدریجی اتفاق می‌افتد یا تبدیل به تیرانداز ماهرشدن یک‌شبه و به‌یک‌باره صورت نمی‌گیرد. نیاز به تمرین زیاد، بالا بردن دانش در تیراندازی و عملی کردن دانسته‌ها در این زمینه دارد. در بسیاری از مواقع تیراندازی صرفاً فقط اجرایی کردن فن‌ها و تاکتیک‌ها نیست، بلکه غلبه بر ترس‌ها یا گره‌های درونی است که می‌توان تدریجاً و در پرتو متد DST است مهم را انجام داد. در ابتدای حضورم در کنگره خواب بسیار نامنظمی داشتم. کم‌کم با کمک راهنمایم و علم کنگره و با استفاده از متد DST توانستم ساعت خوابم را تنظیم کنم و کم‌کم آن را به تعادل برسانم. در آخر آموختم که متد DST فقط در کنگره و فقط برای درمان مواد و سیگار و چاقی نیست؛ بلکه در موارد مختلف زندگی‌ام، به‌عنوان یک همسفر می‌توانم از این علم استفاده کنم.

نویسنده: همسفر مونا رهجوی راهنمای تیراندازی با کمان همسفر لیلا
ویراستاری و ارسال: همسفر شهرزاد رهجوی راهنمای تیراندازی با کمان همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی باشگاه تیراندازی با کمان کنگره۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .