English Version
This Site Is Available In English

خدمت فرصتی برای ساخته شدن است

خدمت فرصتی برای ساخته شدن است

آن‌کس که باید بداند می‌داند و آن می‌کند که حق است. دوستان دایره‌وار دف بر دست به سماع مشغولند و نیایش حق‌تعالی را می‌نمایند، جمعی از مستان از باده الهی شکر است.

ضمن عرض خدا قوت خدمت راهنمای همسفر سمیه بابت چهار سال خدمت راهنمایی و همین‌طور عرض تبریک به ایشان برای قرار گرفتن در جایگاه ایجنتی آرزوی موفقیت و سربلندی را از خداوند برای ایشان می‌طلبیم. همسفر سمیه با مسافر محمدرضا با بیش از پانزده سال تخریب آنتی ایکس مصرفی شیره خوراکی وارد کنگره۶۰ شدند. به مدت ده ماه و هشت روز باراهنمایی مسافر رحمت و راهنمایی همسفر طاهره سفر کردند. در حال حاضر حدود شش سال است که با دستان پرتوان آقای مهندس آزاد و رها هستند. مسافر در رشته ورزشی فوتبال و همسفر در رشته ورزشی تنیس و دارت فعالیت دارد. به لطف خدا خدمت‌های بسیاری را همسفر سمیه در کنگره ازجمله دبیری لژیون، مقاله‌نویسی، نگهبانی و دبیری کارگاه آموزشی و جلسات هماهنگی، راهنمای شال نارنجی، لژیون سردار، مسئول آزمون، ورزشبان تنیس خدمت کرده‌اند و در حال حاضر هم ایجنتی نمایندگی پرند روزی ایشان شده است که خدمت کنند و آموزش بگیرند. گفتگویی با ایشان ترتیب داده‌ایم که در ادامه توجه شما را به خواندن آن جلب می‌کنیم.

حس شما از این‌که می‌خواهید در جایگاه ایجنتی خدمت کنید چیست؟

خدمت جدید با آموزش جدید و تجربه جدید همراه است؛ به همین دلیل حسم خیلی خوب است؛ زیرا مطمئناً هرقدر انسان نیاز به آموزش داشته باشد خداوند فرصت‌هایی به او می‌دهد تا خود را بسازد.

از تجربیات خود در مسیر عشق برای‌ ما تعریف کنید؟

مسیر عشق چه واژه درستی، زمانی که پا در مسیر راهنمایی گذاشتم، اوایل ترسی در درون من بود و به دلیل حساسیت این جایگاه خیلی به خود و همین‌طور به رهجوها سخت می‌گرفتم؛ اما کم‌کم متوجه شدم نباید این حس درون من باشد و زمانی که به رهجو آموزش می‌دهم؛ باید خودم هم با شال نارنجی شاگرد و تشنه آموزش باشم تا به خود و رهجو لطمه وارد نکنم، زمانی که این عمل را سرلوحه کارم قرار دادم دیدگاهم و حس‌هایم تغییر کرد و باعث شد روزهای خوب و خوشی به همراه آموزش و حس خوب در کنار اعضاء لژیون بگذرانم که پر از تجربه شیرین برای من بود.

به نظر شما یک راهنما چگونه می‌تواند در مسیر خدمت خود همواره عمل سالم، معرفت و عدالت را اجرا کند؟

یک راهنما اگر معرفت، شناخت و آگاهی داشته باشد می‌تواند عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک را تشخیص دهد تا بتواند عدالت را اجرا کند و ازنظر من پیش‌زمینه این مثلث همان آگاهی است.

طبق تجربیات شما در این چهار سال چه رهجویی می‌تواند به حال خوش برسد و در ادامه خدمت کند؟

رهجویی که در ابتدا بپذیرد که حداقل در مقوله اعتیاد و تخریب‌های آن نمی‌داند، زمانی که این پذیرش در درون یک رهجو اتفاق بیفتد رهجو آموزش پذیر می‌شود و زمانی که آموزش‌ها را می‌گیرد می‌داند باید کاربردی کند تا نتیجه‌اش را ببیند تا خودش را پیدا کند و زمانی که نسبت به خود شناخت پیدا کرد آن زمان است که می‌تواند به انسان‌های دیگر خدمت کند.

استاد امین دژاکام می‌فرمایند: «راهنما بایستی مطالب و موضوعات حقیقی را به رهجو انتقال دهد»؛ برداشت شما از این جمله چگونه است؟

بله یکی از ویژگی‌های راهنما این است که موضوعات حقیقی و راستین را به رهجو انتقال دهد؛ زیرا اگر مطالب حقیقی نباشد رهجو ایمان و اعتقادش را در مسیر از دست می‌دهد، موضوعات حقیقی در کتاب‌ها و سی‌دی‌هاست به همین دلیل یکی از ابزارهای مهم یک راهنما در لژیون همین کار کردن منابع صحیح و درست است.

چه صحبتی را با همسفرانی که علاقه‌مند برای خدمت در این جایگاه هستند دارید؟

رهجو هر جایگاهی که در کنگره۶۰ قرار است تجربه کند اگر در جهت ساختن و رفع نیاز انسان‌ها باشد خوب است و نتیجه خوبی خواهد داد. امیدوارم تمامی همسفران جایگاه‌های خدمتی را با عشق خالصی که دریافت می‌کنند تجربه کنند و زمانی که در آن جایگاه قرار گرفتند از تمام توانشان استفاده کنند تا بهترین خودشان باشند.

حس شما نسبت به کلمات زیر چیست؟

مهندس حسین دژاکام: استاد عشق و محبت

شال نارنجی: دورانی پر از آموزش و حس‌های خوب و غیرقابل وصف

پیمان: قول و قرار با خود و خدای خود و در یک کلمه عمل سالم

محبت: کلمه‌ای پرمعنا و مفهوم که آغاز و پایان مشخصی ندارد.

خدمت: فرصتی برای ساخته‌شدن

کلام آخر:

از آقای مهندس حسین دژاکام بنیان کنگره۶۰ سپاسگزارم که اجازه می‌دهند در کنگره باشیم تا خدمت و آموزش بگیریم و از مسافرم بسیار سپاسگزارم که اجازه دادند در کنارشان به‌عنوان همسفر حضور داشته باشم. از همه شما خدمتگزاران سایت کمال تشکر را دارم از راهنمای بسیار خوبم همسفر طاهره سپاسگزارم؛ زیرا اگر در حال خدمت هستم و هر جایگاهی را تجربه می‌کنم تماماً به دلیل راهنمایی‌ ایشان است و امیدوارم همواره بدرخشند. از رهجوهای لژیون اول نمایندگی حافظ ممنونم از تک‌تک آن‌ها آموزش گرفته‌ام؛ امیدوارم همه رهجوها را در جایگاه‌های خدمتی ببینم. از مرزبانان، ایجنت و راهنمایان که افتخار همکاری با آن‌ها را دارم سپاسگزارم از همه آن‌ها حس خوب می‌گیرم و از صمیم قلبم بهترین‌ها را برای آن‌ها خواستارم.

طراح و تایپ: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر الناز (لژیون هفتم)
عکس: همسفر مریم مرزبان خبری
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .