English Version
This Site Is Available In English

رمز و راز، کلمه به کلمه نوشتن سی‌دی‌ها بود

رمز و راز، کلمه به کلمه نوشتن سی‌دی‌ها بود

هشتمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، با استادی راهنمای تازه واردین عارف، نگهبانی مسافر حمیدرضا و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه (سی دی نوشتن و نقش آن در آموزش) پنج‌شنبه 19 مهرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت 17 آغاز به کارکرد.
خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عارف هستم یک مسافر
از نگهبان و دبیر محترم و همچنین از راهنمای لژیون سوم آقا رحیم تشکر می‌کنم که این جایگاه را در اختیار من قراردادند تا خدمت کنم و از خدمت کردن خود آموزش بگیرم.
از تمام خدمتگزاران شعبه هم تشکر می‌کنم که نتیجه به‌خوبی خدمت کردنشان حضور خانمشانی در این شعبه بود که بزرگ‌ترین سعادت برای این شعبه بود و توانستیم از سخنان ایشان آموزش بگیریم.
در ابتدا به دستاوردهای جناب مهندس در قسمت تحقیقات و همچنین خبر خوب جناب مهندس، راه‌اندازی دانشگاه کنگره 60 در حدود 6 دیگر را تبریک می‌گویم. جناب مهندس در گزارشی مالی دانشگاه گفتند که در طول 6 ماه بالغ‌بر 120 میلیارد تومان هزینه شده است. این هزینه از سوی پهلوانان، دنور یا نشان در بی‌نشانی پرداخت می‌شود.
در خصوص نقش سی دی و نوشتن آن در آموزش بخواهم سخنی بگویم، نوشتن سی دی تنها فرق بین کنگره و سایر NGO در درمان اعتیاد در سراسر دنیا است. سی‌دی‌های مهندس هر هفته یک‌شنبه‌ها در اپلیکشن دژاکام قرار می‌گیرد و چهارشنبه‌ها با لایو در اینستا گرام پخش می‌شود.
همیشه تا زمانی که سی‌دی‌ها را کامل می‌نوشتم دررفتن به شعبه هیچ مشکلی نداشتم. من در شعبه بهشهر درمان شدم. در ابتدا هیچ‌وقت سر ساعت به شعبه نمی‌رسیدم، همیشه بعد شروع کلاس آموزشی به شعبه می‌رسیدم و راهنما همیشه به من می‌گفت شما که حرکت می‌کنید، حداقل زودتر حرکت کنید تا سروقت در کلاس آموزشی حضورداشته باشید؛ اما با گوش دادن و نوشتن سی‌دی‌ها متوجه شدم روند زندگی من تغییر کرده است و به‌موقع در جلسات آموزشی شرکت می‌کنم.
تمام برنامه‌های کنگره رأس ساعت مشخص انجام می‌شود یعنی وقتی مهندس اعلام می‌کنند رأس ساعت 5 کلاس آموزشی شروع می‌شود یعنی کل شعب ایران رأس ساعت 5 برگزار می‌شود.
. زمانی که برای درمان یک تازه‌وارد به کنگره می‌آید به او می‌گویند ساعت در کنگره اختراع‌شده است و برای من مصرف‌کننده واقعاً ساعت در کنگره اختراع‌شده است.
در حیاط شعبه از سخنان آقا محمود در خصوص همین سی‌دی‌های جدید استفاده کردم. خیلی ارزشمند بود ایشان گفتند رمز و راز، کلمه به کلمه نوشتن سی‌دی‌ها بود. وقتی راهنما می‌گوید کلمه به کلمه سی‌دی‌ها را بنویسید رهجو باید آن را اجرا نماید در کنگره مرجع بالاتر از راهنما هم به راهنما می‌گوید که باید سی‌دی‌ها را کلمه به کلمه بنویسد و از رهجو ها هم بخواهید که سی‌دی‌ها را کامل بنویسند. کلمه به کلمه نوشتن سی‌دی‌ها، رمز و رازی دارد که خود آقا مهندس می‌دانند علتش چیست.
صحبت‌های مهندس کلام حق و ناب است و خیلی راحت به دست ما می‌رسد. در خصوص مکالماتی که آقای مهندس با اساتید خودش در کتاب 60 درجه زیر صفر دارد، جناب مهندس همه را در سی دی‌ها صحبت کرده‌اند. هر قسمت‌هایی از تیتر کتاب 60 درجه، یک سی دی دارد. زمانی که به این سی دی گوش می‌دهید متوجه می‌شوید در مکالماتی که جناب مهندس با اساتید خودش دارد، اساتید مهندس هم به ایشان تکرار می‌کنند که تمام مکالمات را بنویسید و به کتاب در بیاورید چون‌که این نوشتارها در آینده به‌عنوان یک کتاب ثبت می‌شود و آیندگان از آن استفاده می‌کنند. کتاب 60 درجه که در اختیار ما قرار دارد نوشته‌هایی از مکالمات مهندس با اساتید خود است که تبدیل به کتاب شد؛ و هیچ‌کدام از این کلمات از سال 76 تا به حالا تغییر نکرده است.
ما اگر بخواهیم به خودمان نگاه کنیم عکس عروسی پدر و مادرم در یک جُنگ قدیمی است که تمام اقوام در آن وجود دارند ولی تمام عکس‌ها امروزه در موبایل است اگر بخواهم عکس عروسی خودم را نگاه کنم می‌بینم به خاطر عوض کردن موبایل هیچ عکسی ندارم، چون هیچ جُنگی ندارم. شاید الآن هزارتا عکس درگوشی موبایل خود داشته باشیم ولی هیچ‌کدام ماندگار نیست.
در قدیم عکس‌ها با نگاتیو گرفته می‌شد چون به تصویر گرفته شد ماندگار شد و به روی کاغذ آمد. سی‌دی‌های ما هم همین‌طور است باید سی دی‌ها را بنویسیم تا برای ما بماند.
در آخر کلام لطفاً مسافران سفر اول و سفر دوم به تازه واردین مشاوره ایی ندهند.
راهنمای من می‌گفت تا زمانی که درمان‌نشده‌ای کسی را به کنگره دعوت نکن، اول خودت باید درمان شوی تا عملکرد خودت درست شود، آن شخص عملکرد شمارا می‌بیند که تغیر کرده است و برای درمان به شعبه می‌آید
از دوستان هم خواهشم می‌کنم اگر می‌خواهید پیامی را به رهجوی تازه‌وارد بدهید آن را به راهنمای تازه واردین معرفی نمایید. نمی‌توانید بدون آموزش به تازه واردین راهنمایی بدهید چون ممکن است گمراه بشوند.

از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما سپاسگزارم.
تنظیم: مسافر محسن لژیون دوم.
ارسال: مسافر حسین لژیون یکم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .