English Version
This Site Is Available In English

سیستم ایکس،مهم ترین مسئله در مقوله صورت مسئله اعتیاد است

سیستم ایکس،مهم ترین مسئله در مقوله صورت مسئله اعتیاد است

دومین جلسه از دور دوم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی امیر با استادی پهلوان بهرام(ایجنت شعبه خمین)، نگهبانی مسافر حسن و دبیری مسافر عیسی با دستور جلسه«صورت مسئله اعتیاد»در روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 سلام دوستان بهرام هستم مسافر

خیلی خوشحال هستم که در شعبه امیر خدمت شما دوستان هستم به واسطه لژیون سردار و پیوند محبتی که در لژیون سردار است توانستم اجازه این خدمتگزاری را داشته باشم. اما در مورد دستور جلسه صورت مسأله اعتیاد، در کتاب وادی یا کتاب عشق داریم که علم را آموخته ایم و در ما قرار داده شده است و همینطور اکثر صفات قدرت مطلق به اندازهای کوچک تر در وجود ما گذاشته شده، ما فقط باید با تجربه و آموزش آنها را در خود پیدا کنیم. علم پیچیده نیست، هرچیزی یک کلیدی دارد. حال چه شد که آقای مهندس به این علم دست پیدا کردن ولی همه دنیا نه !

این پیام من از کتاب من انتخاب کردم چون به خوب بحث آن صفات از وجود انسان گفته در آن مهم است. ما جملاتی داریم از اساتید که اطلاعات و آگاهی را به آن عزیزانی که به آن درجه از بخشندگی نرسیده اند قرار نده و از طرفی انسان ها به آن میزانی که به هستی خدمت می کند، اجازه دریافت از هستی را دارند. بنابراین همین جا یک تفاوتی ایجاد می‌شود. در صور پنهان چه می شود که یک نفر مثل جناب مهندس دسترسی به اسرار و علم پیدا می کنند ولی دیگران نه. همین طور که در سی دی اخیر جناب مهندس فرمودند روح مثل چراغ می ماند، برای انسان بزرگترین امتیاز این است که انسان با عقل تفکر میکند و آموزش‌هایش را با روح دریافت می‌کند، علم را با روح دریافت می‌کند وبا حس هایش تجربه می کند. یعنی جسم فیزیکی در جهان فیزیکی آمده تا تجربه کند و ضلع تجربه را رشد بدهد و بتواند خدمت کند. این تفکر و تجربه و آموزش باعث می شود آن صفاتی که در قدرت مطلق در درون ما هست رشد پیدا کند و بیرون بیاید.

از درون ما مهم ترین موضوع که هست، بخشندگی ما است. اگر ما بخشندگی داشته باشیم می توانیم به اسرار هستی دست پیدا کنیم و اگر نداشته باشیم نه ما با تفکر الهامات را دریافت می کنیم نه با روح آموزش می گیریم. همه اینها مثل چراغ راه ما را روشن می کند. برای این که بتوانیم الهامات را دریافت کنیم، الهامات به چه کسی می رسد به کسی که صفات قدرت مطلق را در خودش زنده کرده باشد و به بخشندگی رسیده باشد و از لحاظ جسمی و فیزیولوژی بخواهیم توضیح بدهیم، در صورت مسأله اعتیاد آقای مهندس معتقد است که بیماری اعتیاد از سه ضلع جسم روان وجهان بینی آسیب زده به فرد ولی کل دنیا به این موضوع پی نبرده است و فقط جسم را مد نظر قرار داده اند.با توجه به این موضوع جسم است که باعث شده که درمان به خوبی اتفاق نیافتاده. ولی در کنگره سه ضلع جسم و روان و جهان بینی مد نظر قرار گرفته. جسم انسان آقای مهندس توضیح دادن به چه شکل ساخته می‌شود و مراحل درمان و متدی دی اس دی و طول درمان را توضیح دادن و اینجا صحبت روان می ماند در مورد روان هم بخشی از قسمت و روان با جسم ساخته می شود.

یعنی وقتی جسم به تعادل می‌رسد و روان هم به تعادل می‌رسد، ولی بخشی از قسمت روان به گونه دیگر است یعنی با خدمت کردن و حضور در ساخته می‌شود و بخشی از آن باز با جهان بینی. آن تفکرات منفی ما که در تاریکی داشتیم، همه آنها تفکرات افیونی بود که با جهان بینی جدید بخشی از روان هم ساخته می شود. در قسمت فیزیولوژی زمانی که جایگزین مواد بیرونی باعث شد که اعتیاد به وجود بیاید و این بیماری اعتیاد چگونه درمان بشود، چیزی که از نظر فیزیولوژی در دنیا هیچ پزشکی به این دقیقی به این معنی پی نبرده حتی آنها می گویند اعتیاد یک بیماری جسم است. با این حال حتی جسم را نتوانستند درمان کنند، چه برسد به روان و جهان بینی.

در قسمت  جسمی با متد دی اس دی با روش که در کنگره است، کم کم این مخدر های بیرونی حذف می شود و مخدر های درونی بدن و مواد شبه افیونی ساخته میشود. مهمترین مواد شبه افیونی بدن اندورفین، دوپامین انکفالین و سروتئین است که اینها با ترمیم جسم کم کم ساخته و تولید می شود و بدن به تعادل می رسد. ولی چیزی که خلق و خوی بدن اثر می گذارد سروتئین است. سروتئین ماده ای است که ساختنش به این شکل است که هر کدام موضوع شخصی درمان  جسمی چیزی که طرف برای خودش انجام میدهد. ولی سروتئین چگونه ساخته می‌شود؟

با کارهای گروهی، با خدمت گروهی، با مشارکت هایی که انسان می آید در جمع قرار می گیرد و مشارکت مالی میکند و خیلی از موضوعات که واسطه آن تولید سروتئین می کند. یعنی شادی های که از خدمت به دیگران به وجود می آید، بزرگ ترین منبع تولید سروتمین است که هر کدام از این ها به اندازه ای تولید دارد.برای مثال در بدن ترشح دوپامین اگر مقدارش از حدی بالاتر برود، انسان دچار اسکیزوفرنی می شود، ولی با ترشح بالای دوپامین می تواند سروتونین را ضعیف کند. سروتونین با خدمت کردن و محبت کردن به دیگران،توجه کردن می‌تواند  ساخته بشود. همه این اتفاقات خوب که ما در کنگره ما شاهد آن هستیم از بخشندگی آغاز شده است. اگر خداوند در هستی علم اش را به کسی می دهد، می داند که می بخشند نه کسی که می خواهد پیش خودش نگه دارد.
متشکرم که به صحبت های من توجه کردید.

تایپ:مسافر بهروز

عکس:مسافر صادق

تنظیم و ویراستاری:همسفر یاسین 

 

نمایندگی امیر اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .