English Version
This Site Is Available In English

سایت بیشترین نقش در انتقال علم کنگره را دارد

سایت بیشترین نقش در انتقال علم کنگره را دارد

از قلم است که گام‌های بلندش در سراسر گیتی روان و جاری می‌شود؛ گویی جوی‌ها به هم می‌پیوندند تا رود یا رود‌های خروشان را تشکیل دهند و آن محتوا را به همه انسان‌ها برسانند. این‌ها مجموعه‌ای هستند که اهداف و خواسته‌های بشری را شکل‌ می‌دهند و از تصور به تصویر و از تصویر به بنای حقیقت می‌رسانند.

جمعیت احیاء انسانی کنگره۶۰، به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در حوزه اعتیاد و موادمخدر فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۷۸ تأسیس گردید. از درایت و تفکر فوق العاده بنیان کنگره۶۰ بود که از همان سال‌های ابتدایی تشکیل این جمعیت راه اندازی سایت اینترنتی را در دستور کار کنگره۶۰ قرار داد.

در سال 1380 آقای مهندس دژاکام در فکر راه اندازی سایت کنگره۶۰ بودند، شاید کسی به فکر این چیزها نبود، اما او این مسئله را خیلی جدی دنبال می‌کرد و در اواخر سال 1381 مقدمات کار فراهم شد و در اوایل سال 1382 سایت کنگره۶۰ با فعالیت اندک به صورت آزمایشی شروع به‌ کار کرد.

پس از چند ماه در آذرماه 1382 همزمان با چهارمین سالگرد تولد کنگره۶۰، سایت اینترنتی کنگره رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت سایت کنگره۶۰، روز به روز افزایش می‌یافت تا این که در سال 1386 تصمیم گرفته شد که سیستم سایت توسط لژیون مرزبانی اداره شود و اولین لژیون مرزبانی سایت تشکیل گردید. فعالیت لژیون مرزبانان سایت تا سال 1390 ادامه یافت. سال 1390 با صلاح دید نگهبان کنگره۶۰ تصمیم گرفته شد که سایت توسط لژیون مرزبانی اداره نشود، از آن موقع تاکنون مسئولیت مستقیم سایت کنگره۶۰ با نگهبان کنگره است.

از گروه مرزبانی یک نفر به عنوان مرزبان خبری، جهت همکاری و هماهنگی با سایت، در هر نمایندگی انتخاب می‌شود. پیشتاز و جلودار رساندن پیام‌های کنگره ۶۰ به انسان‌ها سایت کنگره است. هر کدام از ما رسالتی داریم؛ اگر در زندگی‌مان تغییرات یا گشایشی به وجود آمده است و تجربه خوبی کسب کرده‌ایم می‌توانیم در قالب مقاله، دلنوشته و ... در سایت قرار دهیم تا این تجربه ما در زندگی، حس و فکر انسان‌های دیگر تأثیرگذار باشد.

تجربه می‌تواند در قالب آموزش در اختیار دیگران قرار بگیرد و ما نیز می‌توانیم از تجربه دیگران در مراحل مختلف زندگی استفاده کنیم. کنگره۶۰ در دو حرکت درونی و بیرونی به کار خود ادامه می‌دهد. اینستاگرام و سایت کنگره۶۰ یک حرکت بیرونی هستند و بزرگترین نمایندگی کنگره۶۰ و در بردارنده همه نمایندگی‌های کنگره در فضای مجازی هستند، فضایی که به بیان بنیان کنگره۶۰ کاملاً حقیقی بوده و رعایت حرمت‌ها در آن لازم و ضروری است.

فضای مجازی در نوع خودش فضایی ‌است کاملاً حقیقی که از حقیقی هم حقیقی‌تر است؛ ولی نکته اصلی و اساسی در اینجا این است که در فضایی که نام آن را مجازی گذاشته‌اند، نفس اماره انسان به دلیل نبودن خیلی از قید و بندها آزادتر حرکت می‌کند و با کوچکترین حرکت ضد‌ ارزشی قادر است مثل گردباد انسان را به آرامی به عمق ظلمات هدایت کند. در این فضا بایستی به مراتب بیشتر مراقبت نمود تا شیطان به زیباترین شکل ممکن و موجه وارد افکار و اندیشه انسان نشود.

گاهی ما در فضای مجازی با قضاوت‌های بیجا باعث نابودی افرادی می‌شویم؛ بنابراین اجرای حرمت‌های کنگره و همین‌طور حرمت‌های دیگر که خود می‌دانیم از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از کارهای مهم سایت این است که پیام‌ها و نوشته‌ها را به شکل کامل در اختیار ما قرار می‌دهد؛ حتی خیلی از سی‌دی‌های کنگره را می‌توانیم در سایت دانلود کنیم.

ما در هر کجای دنیا که باشیم می‌توانیم با استفاده از سایت، از دانش کنگره بهره‌مند شویم. اطلاعات مربوط به متد درمانی DST و انواع مواد مخدر، اطلاعات مربوط به بنیان کنگره۶۰ به عنوان مبدأ این روش و تمامی بخش‌های موجود در ساختار کنگره ۶۰ مانند تحقیقات، تربیت‌بدنی، واحد شربت اپیوم و ... به صورت یک واحد مجازی در سایت کنگره۶۰ موجود است و به صورت وبلاگ مجزای لینک شده یا بخشی از فضای سایت اصلی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. در سایت کنگره همچنین تمام موضوعات، دستور جلسات هفتگی، مصاحبه‌ها، مقالات و نامه‌های آقای مهندس و ویلیام وایت، کارگاه آموزشی، لژیون‌ پزشکان و ... به راحتی قابل دسترس است.

کنگره ۶۰ تولید کننده علم در درمان اعتیاد است و سایت کنگره۶۰ تاکنون بیشترین نقش را در انتقال این علم به سایر انسان ها مخصوصاً در خارج از کشور به عهده داشته است. هم‌ اکنون به جای این که علم را از خارج از کشور وارد نماییم، این ما هستیم که صادر کننده علم درمان اعتیاد به جهان هستیم.

منابع و مؤاخذ:

سخنان دیده‌بان محترم آقای علی خدامی
سی‌دی موج و ذره (استاد امین)

 

نویسنده: همسفر بهاره رابط خبری
ویرایش: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)
ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون اول)
همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .