English Version
English

میزان دانایی به سواد نیست

میزان دانایی به سواد نیست

دومین جلسه از دوره سی و هفتم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی صائب تبریزی با استادی مسافر ناصر، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر محمدرضا با دستور جلسه «دانایی، دانایی موثر و سواد» پنجشنبه 8 شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ برگزار شد.

 

سخنان استاد:

دستور جلسه امروز ما «دانایی، دانایی مؤثر و سواد» است. این دستور جلسه یکی از مهم‌ترین دستور جلسات و تکمیل کننده آموزش‌های کنگره است. ما در آموزش‌هایمان مثلثی تحت عنوان مثلث دانایی را داریم که تشکیل شده است از آموزش، تفکر و تجربه، داشتن تفکر مثبت همراه با رشد آموزش و تجربه کردن باعث می‌شود که ما به دانایی مؤثر برسیم؛ دانایی مؤثر فقط با درس و آموزش به دست نمی‌آید.

ما بسیار افراد با سوادی را دیده‌ایم که دارای تحصیلات بالایی هستند اما آداب و معاشرت خود با دیگران را بلد نیستند ما در کتاب آموزش‌های خود هم داریم که میزان دانایی به سواد نیست سواد یکی از ابزار دانایی است اما کافی نیست، برای رسیدن به دانایی مؤثر باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم و به انسان‌ها خدمت کنیم. اگر بخواهیم بعد از رهایی حال خوش داشته باشیم و انسان مؤثری باشیم باید بتوانیم دانایی خود را به دانایی مؤثر تبدیل کنیم، آقای مهندس بعد از رهایی خود به فکر همنوعان خود بودند و بسیار زحمت کشیدند تا چنین بستری را فراهم کنند ما هم این وظیفه را داریم بعد از رهایی به دیگران خدمت کنیم چون بزرگ‌ترین هنر خدمت کردن به انسان‌ها است.

 

تهیه گزارش: مرزبان خبری مسافر حسین

تایپ متن: مسافر هادی

خدمتگزار سایت: همسفر مهران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .