English Version
English

الفبای فرماندهی، فرمانبرداری است

الفبای فرماندهی، فرمانبرداری است

جلسه چهارم از دور دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی قوچان با دستور جلسه «از فرمانبرداری تا فرماندهی» با استادی راهنما همسفر عادله در روز شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

ابتدا خدا را شاکر و سپاسگزارم که این توفیق به من داده‌شد در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم.

در مورد دستور جلسه 《از فرمانبرداری تا فرماندهی》 ابتدا شاید برایمان پیش بیاید که چرا باید به فرماندهی برسیم؟ مسافران به واسطه مواد مخدر و ما همسفران به واسطه افکار منفی و قرار گرفتن هر دو در نفس اماره کاملا اختیار جسم، فکر و امور زندگی از ما گرفته شده و در اختیار مواد مخدر و نفس اماره است و برای پس گرفتن این اختیار باید از فرمانبرداری شروع کنیم تا بتوانیم فرماندهی جسم خود را پس بگیریم و الفبای فرماندهی، فرمانبرداری است.

در کنگره یادگرفتم که اگر فرمانبردار خوبی نباشم و درس، تجربه و عبرت از مسائل نگیرم هم خود و هم اطرافیانم عذاب می‌کشیم و به مشکل برمی‌خوریم.

کنگره۶۰ به من این آموزش را می‌دهد که اگر می‌خواهم مسیرم را به راحتی طی کنم باید فرمانبردار خوبی باشم و آموزش‌های راهنمای خود را با جان و دل بپذیرم، کاربردی کنم و قوانین را به خوبی اجرا کنم تا زمانی که انسان فرمانبردار خوبی نباشد و منیت داشته باشد نمی‌تواند فرمانده خوبی باشد و خودبه‌خود کائنات او را از خدمت به خلق که بالاترین نعمت است کنار خواهد زد.

یکی از راه‌های قدردانی رهجو در کنگره۶۰، فرمانبرداری از راهنماست چون راهنما قبلاً خود این راه را رفته‌است و قطعا خود یک فرمانبردار خوبی بوده‌است. فرمانبرداری یعنی فرمان‌ها را اجرا کردن و این در همه مراحل زندگی وجود دارد و فقط مختص اعتیاد نیست ما اگر فرمانبردار خوبی نباشیم قطعا نمی‌توانیم فرمانده خوبی برای اداره زندگی و حتی شهر وجودی خود باشیم.

طبق صحبت‌های استاد امین:《من از جنس کسی می‌شوم که از او فرمان می گیرم، اگر فرمان الهی را اجرا کنم به سمت پاکی‌ها و زیبایی‌ها می‌روم و اگر فرامین شیطانی را اجرا کنم دقیقا از جنس شیطان خواهم شد.》

علت اندوه و شادی های ما هم فرمانبرداری و فرماندهی است، خداوند می‌فرماید: 《ما همه انسان‌ها را هدایت می‌کنیم، اوست که انتخاب می‌کند شاکر باشد یا کافر باشد، انجام دهد یا ندهد اگر انجام دهد لذت می‌برد و اگر انجام ندهد تاوان آن را باید بپردازد.》 درست مثل کسانی که وارد کنگره می‌شوند اگر طبق قوانین و حرمت‌های کنگره حرکت کنند و فرمانبردار سیستم و راهنمای خود باشند به نتیجه خوبی می‌رسند و اگر رعایت نکنند از مسیر کنگره خارج می‌شوند و به هدف خود نمی‌رسند.

وقتی می‌توانم فرمانده خوبی برای دیگران باشم که در مرحله اول فرمانده خوبی برای جسم، روح و روان خودم باشم.

امیدوارم همه کسانی که در این مسیر تلاش و کوشش می‌کنند و فرمانبردار خوبی هستند به حال خوش برسند و فرمانده خوبی برای خود و دیگران بشوند.

ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .